G Data a analizat structura preturilor tranzactiilor ilegale cu conturile jocurilor World of Warcraft si Steam furate si pune la dispozitie capturi de ecran reale in care sunt surprinse discutiile de negociere.
Bucuresti, 19 august 2009 In ultimii ani, comunitatea gamerilor a crescut intr-un mod constant. Asa cum era de asteptat, hackerii au descoperit, cu mult timp in urma, ca aceasta nu este singura industrie a jocurilor pe computer capabila sa aduca un profit financiar. Atacurile malware sunt indreptate acum catre cei mai performanti gameri ale caror date confidentiale sunt furate si mai apoi vandute pentru a-i imbogati pe atacatori. Doua dintre programele malware concentrate in mod special pe conturile de jocuri online au intrat, de altfel, si in Top 10 realizat de G Data pe perioada primelor 6 luni ale anului in curs.
Foarte la moda printre hackeri a devenit, conform analizei G Data, comertul cu conturile jocurilor Steam si World of Warcraft. Raportul contine preturile uzuale ale acestui tip de tranzactii, care se gasesc pe forumurile ilegale in perioada iunie-iulie 2009. Exista o plaja larga de preturi care este stabilita in functie de abilitatile de negociere de care dau dovada infractorii. S-a creat astfel o platforma de cumparare similara cu cea a magazinelor online obisnuite. Preturile pentru conturile Steam sunt stabilite, in functie de numarul de jocuri instalate si se vand cu minim 2 euro si maxim 50 de euro, pe cand cele ale World of Warcraft depind de rangul datelor si nivelul caracterelor si sunt cuprinse intre 5 si 30 de euro.
Care este motivul pentru care gamerii au inceput sa fie vizati de infractori? Furtul si comertul cu conturi sunt foarte profitabile pentru atacatori, iar ei nici nu sunt supusi unor riscuri prea mari. Este aproape imposibil pentru victime sa demonstreze, in urma unui astfel de furt, ca a fost deposedat de piesele de aur obtinute dupa multe ore in care au fost conectati la jocuri. Dar acestea nu sunt toate beneficiile pe care le urmaresc infractorii. Odata cu infectarea computerului, atacatorii instaleaza un cod malware, preluand astfel controlul acestuia conectandu-se apoi prin intermediul unui botnet. Acest computer zombie este folosit in scopuri diferite ca trimiterea de spam sau pentru atacuri DDoS. Gamerii cu PC-uri dotate la cel mai inalt nivel al performantei si cu conexiuni rapide la Internet sunt cautati in mod special de catre atacatori.
Conturile de jocuri online sunt la mare cautare printre infractori. Vanzarea datelor de acces furate sunt deosebit de profitabile si au un risc scazut pentru atacator. Bazandu-ne pe experienta noastra, aceasta afacere reprezinta un comert infloritor pe platformele de vanzare ilegale. Gamerii subestimeaza valorile datelor lor si, din nefericire, adesea dezactiveaza solutiile de securitate de pe computerele lor in scopul obtinerii unei performante cat mai ridicate a microprocesorului. In acord cu aceasta necesitate, G Data ofera prin solutiile sale de securitate de ultima generatie, o protectie optima pentru jucatorii impatimiti, fara a afecta performantele computerului, a declarat dl Ionut Alexandru Tudor-Lemnaru, General Manager IT Sistem Services.
In sprijinul acestor afirmatii vine si testul comparativ realizat pentru editia de septembrie de PC Games Hardware. Ei au testat cat de mult reduce un program antivirus performantele PC-urilor. Pentru aceasta ei au masurat viteza de copiere a fisierelor, deoarece solutiile antivirus verifica fisierele inainte de a le copia, iar asta costa timp. Care au fost rezultatele?
Timpul de copiere a 25.000 fisiere (5 GB) in secunde:
-Fara o solutie antivirus: 193 sec.
-G Data AntiVirus 2010: 219 sec. (+13%)
-Panda Cloudantivirus Beta: 229 sec. (19%)
-Avast Home Edition: 249 sec. (29%)
-Avira Antivir Personal 9.0: 260 sec. (+35)
-Kaspersky Antivirus 2010: 294 sec. (+52%)
-Norton Antivirus 2010 Beta: 322 (+67%)
-AVG Anti-Virus Free Edition: 470 Sec. (+144%)
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro