CFR implementeaza un sistem informatic de vanzare bilete si rezervare locuri

S.N.T.F.C. “C.F.R. Călători” S.A. anunţă că, sistemul informatic de emitere electronică a biletelor de călătorie se extinde în continuare, fiind funcţional de săptămâna aceasta în staţia de cale ferată Orşova şi în gările şi agenţiile de voiaj din Caransebeş, Lugoj, Drobeta Turnu Severin.

Până în prezent sistemul de emitere electronică a legitimaţiilor de călătorie xSell a fost implementat în peste 70 de unităţi (staţii şi agenţii de voiaj) în care au fost puse în funcţiune un număr de peste 300 de posturi de vânzare, raportare şi informaţii. Dintre acestea amintim: staţiile şi agenţiile de voiaj din Bucureşti, Timişoara, Cluj Napoca, Iaşi şi Nicolina, Constanţa şi Mangalia, Braşov şi staţiunile de pe Valea Prahovei, Suceava, Oradea, Arad, Baia Mare, Brăila, Buzău, Ploieşti Sud şi Vest, Curtici, Satu Mare, Sighetu Marmaţiei, etc.

În perioada următoare sistemul electronic se va implementa în toate staţiile şi agenţiile de voiaj de pe secţia Constanţa – Mangalia, iar până la sfârşitul semestrului II al anului 2007 sistemul xSell va fi extins la nivelul reţelei naţionale.

Este de subliniat faptul că în majoritatea gărilor în care s-a implementat acest sistem se emit legitimaţii de călătorie cu anticipaţie de 10 zile, chiar şi pentru trasee care nu trec prin localitatea respectivă. Astfel că, pentru evitarea aglomeraţiei de la casele de bilete din agenţiile de voiaj cf, se pot procura biletele de călătorie înainte cu 10 zile şi de la ghişeele din gări: Bucureşti-Gara de Nord, Braşov, Târgu Mureş.Cluj Napoca, Timişoara, Arad, Oradea, Baia Mare, Satu Mare, Constanţa, Braila, Buzău, Vaslui, Bârlad, Suceava, Iaşi, Craiova,Tg Jiu, Petroşani, etc

Exploatarea sistemul xSell evidenţiază o serie de avantaje reale, dintre care:

• reducerea timpului mediu de emitere a unei legitimaţii de călătorie, în medie la circa 45 secunde;
• sistemul poate elibera legitimaţii de călătorie la orice tren şi clasă, de la oricare dintre posturile de lucru, în orice relaţie de transport;
• există posibilitatea vânzării de bilete cu anticipaţie, oferindu-se automat o soluţie conformă cu opţiunile clientului;
• gestiunea de casă se face automat, rapid şi fără greşeli;
• se elimină cea mai mare parte din formularele care se întocmesc la ora actuală;
• legitimaţiile de călătorie emise electronic prezintă elemente de securitate şi control care fac parte practic imposibilă falsificarea;
• stocarea şi arhivarea comodă a tuturor informaţiilor necesare;
• posibilitatea reconstituirii condiţiilor în care s-a emis o legitimaţie de călătorie;
• sistemul este conceput să funcţioneze neîntrerupt.

Informaţii suplimentare la telefon 9521 sau pe site-ul http://www.cfr.ro/calatori/.