Studiul Cei mai doriti angajatori, initiat in urma cu 7 ani de Catalyst Consulting, divizia de consultana in employer branding a grupului Catalyst, este cel mai cuprinzator instrument de pe piata care masoara gradul de atractivitate a brand-urilor de angajatori si asteptarile pe care tinerii le au de la acestia. Studiul dezvaluie perceptiile candidatilor in raport cu angajatorii de pe piata romaneasca, oferind astfel angajatorilor informatia necesara pentru intelegerea pietei si pentru dezvoltarea strategiilor de employer branding.
Companiile din tehnologie Si industria financiara domina topul celor mai doriți angajatori
Cei mai doriti angajatori din 2012 sunt Microsoft, Oracle, Google, BCR, IBM, Continental, Orange, OMV Petrom, HP, Vodafone, BRD Groupe Socit Gnrale, Coca-Cola, P&G, Siemens, KPMG, Adobe, PwC, Emerson, ING Bank Si Banca Transilvania. Topul este dominat aSadar de angajatorii din tehnologie, n primele 10 pozitii figurand o singura companie non-tehnica (BCR). n top 20, sunt reprezentate industriile tehnica si financiar-bancara.
In general, avem un top stabil Microsoft este, pentru al doilea an consecutiv, cel mai dorit angajator din Romȃnia, iar Oracle Si Google s-au aflat si in 2011 in top 3 cei mai atractivi angajatori. in top 10 s-au produs doar doua modificari majore si anume, cresterile IBM si OMV Petrom cu peste 10 pozitii, pana pe locurile 5, respectiv 8.
Vlad Bog, Director de Resurse Umane, Microsoft Romania: Suntem foarte mandri ca rezultatele cercetarilor de piața ne indica cel mai dorit angajator din Romania, pentru al doilea an la rand. Convingerea noastra este ca trebuie sa oferim cel mai bun mediu de lucru angajaților nostri si ne bucuram ca aceasta preocupare are un asemenea ecou și in afara organizației.
Anne-Marie O'Donneil, Vice President Recruitment, EMEA, Oracle: "Este o onoare pentru noi sa fim recunoscuti drept unul dintre cei mai doriti angajatori din Romania. Oracle face toate eforturile pentru a le oferi angajatilor oportunitati de cariera si dezvoltare profesionala, precum si un mediu de lucru pe masura nivelului exceptional al talentului lor."
Paula Covrig, Sef Departament Recrutare si Dezvoltare, BCR: "Ne bucura si ne onoreaza faptul ca suntem prima banca in preferintele candidatilor din Romȃnia. Un studiu de o asemenea anvergura ne ajuta sa ne facem o imagine cat mai clara despre profilul candidatilor pe care in vizam si cum putem veni in intampinarea asteptarilor lor."
Piata se stabilizeaza, facand din ce in ce mai grea diferentierea angajatorilor
Rezultatele studiului Cei mai doriti angajatori dezvaluie o tendinta de maturizare si stabilizare a pietei. Candidatii sunt interesati sa devina specialisti intr-un anumit domeniu (58,52% dintre respondenti), sa fie platiti bine (49,72%) si sa obtina un echilibru intre viata profesionala si cea personala (49,09%).
"Cu toate ca, per ansamblu, piata s-a maturizat, este de fapt mai greu pentru angajatori sa se diferentieze si sa gestioneze perceptiile care se formeaza in piata. Piata este sensibila la contextul economic, inclusiv cel european, angajatorii gestioneaza mai multe generatii (Gen X, Gen Y, chiar Si Baby Boomers), fiecare cu asteptari si nevoi diferite, exista diferente majore intre Bucuresti si restul tarii in ceea ce priveste asteptarile tinerilor. In general, sunt putine initiative in piata care sa recunoasca si sa adreseze aceste provocari" Anca Deleanu, Consultant Catalyst Consulting.
Pentru candidati, cele mai importante criterii in alegerea angajatorului sunt salariul si pachetul de beneficii oferit de acesta (49,72%), siguranta locului de munca (35,18%), programele de training puse la dispozitie de angajator (34,63%), dar si reputatia/imaginea companiei (34,50%). Printre beneficii, cele mai dorite sunt asigurarile medicale (56.41%), suportul financiar pentru urmarea unor cursuri si training-uri (42,82%), bonurile de masa (32,42%), programul de lucru flexibil (31,01%).
"O cercetare pe care am facut-o asupra campaniilor desfasurate de 150 de angajatori arata ca 35% dintre acestia promoveaza programele de training si dezvoltare, pe locurile doi si trei aflȃndu-se, cu 10%, respectiv 8%, provocarile profesionale si echipa. Aceste promisiuni sunt in ton cu cerintele pietei, per ansamblu, dar nu adreseaza nevoile specifice segmentelor de interes Si putini angajatori au de fapt o imagine diferentiata in piata", Anca Deleanu, Consultant Catalyst Consulting.
In ceea ce priveste asteptarile salariale, studiul evidentiaza o crestere a diferentei ntre salariul dorit de candidatii din Bucuresti si cei din provincie odata cu cresterea nivelului de experienta. Astfel, daca persoanele cu 0-3 ani experienta din Bucuresti au asteptari salariale similare celor din provincie, candidatii cu 3-5 ani experienta sau peste 5 ani experienta cer un salariu cu 40-56% mai mare decȃt candidatii din provincie cu acelasi nivel de experienta.
Una dintre dimensiunile exploatate in studiul realizat de Catalyst Consulting se refera la canalele de comunicare folosite de angajatori pentru a oferi informatii si a interactiona cu candidatii. Cercetarea dezvaluie la acest nivel o ruptura intre canalele de comunicare preferate de candidati Si cele puse in realitate la dispozitia candidatilor de catre angajatori. Astfel, 46,90% dintre respondenti ar dori sa primeasca informatii despre companie si despre joburile disponibile in cadrul unor Zile ale portilor deschise (Open Days), dar numai 8,85 % dintre respondenti declara ca au avut n realitate sansa sa se informeze folosind acest canal. Pe urmatoarele locuri in clasamentul canalelor de comunicare preferate de candidati se numara website-urile corporatiste (39,12%), site-urile de joburi (35,17%), internship-urile (32,08%), tȃrgurile de cariera (31,07%).
Intrebati daca au aplicat la vreun job n cadrul companiei pe care o considera cel mai dorit angajator, numai 43% dintre candidati au acordat un raspuns pozitiv. Aceasta inseamna ca angajatorii nu acceseaza 57% dintre profesioniStii care sunt fani ai brandului de angajator al companiei.
Rezultatele celei de-a 7-a editii a studiului se bazeaza pe informatiile colectate in urma unui chestionar online in perioada martie aprilie 2012 de la 8.617 respondenti din Bucuresti (3.696 respondenti) si provincie (4.921 respondenti).
Catalyst Consulting este divizia de consultanta in employer branding a grupului Catalyst. Catalyst Consulting detine un portofoliu unic de servicii pe piata din Romania ce include consultanta n employer branding, dezvoltarea de strategii de recrutare si talent mapping. Instrumentele inovative folosite de Catalyst Consulting au fost dezvoltate si validate de-a lungul celor 7 ani de experienta pe piata romȃneasca.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro