Se pare ca dintre televiziunile comerciale romanesti doar Antena1 si Prima TV au inteles ca vara nu reprezinta neaparat un anotimp mort din punctul de vedere al audientelor. Si, totodata, ca audienta inseamna difuzarea de programe noi.
La acest capitol in opinia celor de la PRO TV este inca primavara. Sau cel putin asa ne lasa sa intelegem informatiile puse la dispozitia noastra, a tuturor, pe site-ul televiziunii din Bulevardul Pache Protopopescu. Sectiunea “Noutati” a site-ului nu a mai fost actualizata din 10 martie, desi suntem din ce in ce mai aproape de mijlocul verii... Lipsa de imaginatie sau delasare estivala? Probabil cate ceva din fiecare.
Pentru OTV, televiziune pentru care conceptul de “profesionalism” a fost si este in continuare pus la index, noutate inseamna scandal. Pana aici, nimic cu adevarat nou. Pentru ca proaspata OTV nu este altceva decat vechea televiziune de scandal resuscitata si relansata in cursa dupa senzationalul ieftin. Dan Diaconescu pare decis sa recupereze timpul stat pe tusa. Timp care nu cred ca i-a folosit, asa cum ar fi fost firesc, la gasirea unor raspunsuri pentru intrebari fundamentale de genul: “Ce este acela un jurnalist?” etc., nici macar la formularea unor asemenea intrebari. Absenta din peisajul media nu a facut decat sa sporeasca frustrarile unui manager de televiziune second-hand.
Asadar, Dan Diaconescu e decis sa recupereze ce a pierdut prin aceasta absenta. Emisiunile despre moartea lui Erbasu sunt elocvente in acest sens. “Ancheta” lui Diaconescu ar putea fi numita oricum – de la serial SF la thriller – numai investigatie reportericeasca nu. Oricum, el si-a atins cumva scopul: OTV-ul pare din ce in ce mai aproape de recucerirea audientei pe care o avusese inainte, formata in special din unii pensionari si someri si din alte categorii sociale defavorizate, “jurnalistul” recastigandu-si incet-incet statutul de vedeta a dezabuzatilor societatii romanesti. Trista notorietate!
Antena 1 si Prima TV au ramas singurele televiziuni comerciale de la care sa ne asteptam cu adevarat la noutati. Despre strategia celui de-al doilea post TV am vorbit chiar in comentariul saptamanii trecute. Prima TV si-a adjudecat segmentul reality-show-urilor, ramanand sa speculeze la maximum audienta pe care o poate face prin intermediul acestora. Nu stiu cat va “prinde” aceasta strategie, dar laudabil este ca postul macar are o strategie.
Televiziunea din Baneasa ne propune in primul rand seriale si filme noi. La sfarsitului lui iulie si inceputul lui august vom putea urmari “Copiii Dunei” (cu Susan Sarandon), ecranizare dupa “Dune” de Frank Herbert. La aceasta se adauga o alta miniserie , intitulata “Push Nevada” (Ben Affleck si Matt Damon). Aducandu-ne si alte seriale si filme (unele mai recente, altele reluari), dar si o emisiune noua, “Ce-am avut si ce-am pierdut”, Antena 1 va fi destul de greu de devansat la capitolul audienta, in conditiile in care concurenta este atat de putin promitatoare.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro