Ce este mai puternica? O masina sau o motocicleta “smechera”, care rastoarna toate topurile

Ne aflam in fata unei intreabri-problema care a suscitat o multime de raspunsuri contradictorii, in egala masura din partea specialistilor cat si din partea opiniei publice.

 

Si, pe buna dreptate, problematica performantelor si a puterii unei masini, comparativ cu cele ale unei motociclete, poate deveni, treptat-treptat, subiectul unor lungi discutii si analize amanuntite care sa vizeze atat design-ul, cat si caracteristicile tehnice.

 

Totodata, aceasta eterna intrebare este in continuare una dintre cele mai aprige dispute dintre pasionatii de masini si motociclistii entuziasti.

Teoretic, la o prima vedere, se poate conchide ca masinile prezinta un avantaj vizibil comparativ cu motocicletele, mai ales prin prisma capacitatilor in ceea ce priveste aderenta, intrucat au 4 roti si implicit 4 pete de contact.

 

La randul lor, insa, motocicletele vin si ele cu avantaj demn de luat in calcul, care se refera, de obicei, la raportul greutate/putere, lucru care le permite sa accelereze puternic pe orice linie dreapta.

 

In alta ordine de idei, atunci cand vrem sa facem referire la ghidajul in materie de reparatie, constructorii de motociclete au pus la punct un intreg arsenal informativ, accesibil tuturor pasionatilor de motociclete care detin cunostinte limitate de mecanica. Acest arsenal informativ este constutuit, in principal, dintr-un set riguros intocmit de manuale reparatii, care contin toate informatiile de baza privitoare la componentele unei motociclete, cum am fi, de exemplu, faimoasa BMW S1000 XR, la modul de functionare cat si la maniera de inlocuire a acestora.

 

BMW S1000 XR vs BMW X6: aventura abia acum incepe!

 

Si aventura abia acum incepe, intrucat in acest moment, dupa ce am facut cunostinta cu puternica BMW S1000 XR, putem sa ne masuram, cu adevarat, fortele, cu un veritabil SUV BMW X6.

 

Sa pornim, deci, la drum si sa luam pe fiecare in parte! Pentru a avea un punct de reper in aceasta comparatie, consideram ca renumita motocicleta bavareza are turatiile limitate la 9000 rpm. Aflata in stadiu de rodaj, aceasta poate atinge o viteza maxima in linie dreapta de 198 km/h, conform instructiunilor prezente in cele mai multe manuale reparatii intocmite de catre expertii germani.

De partea cealalta, vom opune acestei motociclete tenace un SUV pe motor diesel de 3 litri, echipat, atentie mare, cu nu mai putin de 3 turbocompresoare! Ce inseamna aceasta? In primul rand, o putere garantata de 380 CP si un cuplu motor de 740 Nm! Incredibil, nu?

Se pare ca da! Asa ca, nu avem decat sa continuam vertiginos povestea noastra! Sa veedem in continuare ce surprize ne mai rezerva SUV-ul din punct de vedere mecanic.

 

In ceea ce priveste masa totala, SUV-ul cantareste aproape 2,3 tone, o cifra cu adevarat impresionanta. Insa, de aici apare si reversul medaliei, in sensul ca masa totala deloc de neglijat furnizeaza o inertie pe masura la accelerari, pe franari si in viraje.

In final, dupa o lupta apriga, puternica motocicleta BMW S1000 RX a gasit resursele nevesare pentru a devansa, la mustata, mult mai bine cotatul SUV X6, strecurandu-se cu dibacie datorita, in primul rand, formei sale aerodinamice si a faptului ca este mult mai usoara decat SUV-ul.

 

Iar, in ceea ce priveste manualele de reparatii, lucrurile sunt clare: se pot gasi manuale reparatii gratuit, chiar in mediul virtual. Deci, merita sa faceti o cursa cu ingenioasa si surprinzatoarea BMW S1000 RX!