Microsoft doreste ca, pana la sfarsitul acestui an sa lanseze sistemul de operare pentru telefoanele mobile Windows Phone 7. Pentru a se bucura de succes, Microsoft ar trebi sa fie foarte atent la toate detaliile, astfel incat sa scoata pe piata un produs competitiv, relateaza www.eweek.com.
Pe langa o puternica strategie si actiuni de marketing, Windows Phone 7 trebuie sa mai ia in calcul patru elemente fara de care sansele catre un succes de piata rasunator sunt minime:
- Calitate: sistemul de operare trebuie sa dispuna atat de un suport software puternic si fiabil, cat si de unul hardware care sa indeplineasca aceleasi calitati. In cz contrar, Microsoft ar putea trece prin ceea ce trece acum Apple, care a vandut 1.7 milioane de unitati din iPhone 4 in primele trei zile de la ansare, urmand sa descopere ca terminalul mobil are defecte serioase la antena.
- Aplicatii: trebuie mentinut un flux continuu de aplicatii noi care sa vina in intampinarea neoilor utilizatorilor. In acest sens, Microsoft si-a exprimat intentia de a angaja o serie da programatori de top pentru a se ocupa de dezvoltarea unor astfel de aplicatii.
- Parteneriate cu producatorii de harware: Microsoft ar trebui sa se grabeasca in a gasi parteneri capabili sa produca suporturi hardware fiabile pentru Windows Phone 7. Desi compania a avut intotdeauna parteneri foarte buni in domeniul hardware, acestia inclina sa mearga spre Google Android, in ciuda colaborarii lungi cu Microsoft.
- Folosirea problemelor Apple si Android: Microsoft are un avantaj competitiv fantastic. Principalii sai consurenti si-a lansat deja produsele similare dar fara prea mare succes, mai ales din cauza problemelor tehnice cu care s-au confruntat. Windows Phone 7 poate exploata "alunecarile" concurentilor in avantajul sau.