Cat dureaza implementarea unui sistem de gestiune a afacerilor?

Toate companiile cauta modalitati rapide sa-si creasca veniturile. Solutia cea mai eficienta este aceea de a folosi mijloace informatice de management al afacerilor (sisteme Enterprise Resource Planning – ERP).

Implementarea unui sistem integrat performant poate dura de la 3 luni pana la 12 luni, in functie de marimea companiei si de nivelul de implicare a managementului.

Adoptarea unei solutii de tip ERP este un proces complex, care necesita o planificare sistematica si o expertiza amanuntita, iar timpul de implementare este conditionat de o multitudine de alti factori, incluzand: numarul de utilizatori, ariile de business acoperite, numarul de functionalitati, resursele alocate.

 

Timpul de implementare este numai una din cele trei laturi ale faimosului triunghi al managementului de proiect. Celelalte doua laturi sunt anvergura proiectului si costul/bugetul alocat pentru executie. Modificarea oricaruia dintre cei trei parametri atrage dupa sine nevoia modificarii celorlalti doi, calitatea proiectului fiind o rezultanta directa a modului mai mult sau mai putin armonios de imbinare al parametrilor mai sus mentionati declara Robert Komartin, Senior Director, ERP & BI Business Unit din cadrul SIVECO Romania.

Intr-o perspectiva mai larga, urmatoarele aspecte sunt extrem de importante pentru optimizarea timpului de implementare:

1. Evaluarea corecta a experientei furnizorului, implementarile facute de acesta si rezultatele pe care le-a obtinut, flexibilitatea si capacitatea de a finaliza cu succes integrarea sunt criterii importante;
2. Agrearea cu furnizorul a unui termen realist pentru implemetare si stabilirea clara a responsabilitatilor pe durata proiectului atat pentru Furnizor, cat si pentru Client;
3. Analiza corecta a afacerii, identificarea realista a nevoilor si obiectivelor clientului cu scopul de a gasi solutii la problemele cu care se confrunta (acesta fiind un pas critic in ciclul de implementare a solutiei informatice);
4. Implicarea utilizatorilor finali pentru asimilarea rapida a noului instrument de lucru si efortul managementului de a se adapta.

Cunoasterea tuturor acestor elemente este benefica pentru potentialul client deoarece isi poate forma o opinie informata in privinta perioadei de implementare a unui sistem informatic integrat. Aceasta este de altfel reteta sigura pentru o colaborare de succes intre furnizorul si beneficiarul solutiei de tip ERP.

Fideli importantei lucrurului bine facut, consideram ca sunt mai importanti clientii ale caror nevoi au fost pe deplin satisfacute, mai degraba decat anunturile cu privire la vanzarea de licente software. Este mai importanta valoarea relatiilor pe termen lung cu partenerii nostri decat anumite versiuni de produs inexistente, lansari de noi aplicatii identice cu cele vechi sau extinderi regionale care nu exista decat pe hartie declara Robert Komartin.

 

Prin facilitatile pe care le pune la dispozitie, SIVECO Applications 2011 – solutia ERP dezvoltata de SIVECO Romania – integreaza toate functiile de conducere ale unei companii privitoare la planificarea resurselor, de la asigurarea stocului de materii prime si materiale, definirea tehnologiilor, coordonarea proceselor de productie, pana la realizarea gestiunii financiar-contabile, a resurselor umane, a vanzarilor de produse finite, mentinerea si dezvoltarea relatiilor cu clientii si partenerii.