Care sunt cele mai frecvente cauze ale accidentelor de motocicleta?

Pilotajul unei motociclete necesita dezvoltarea unor abilitati importante, destinate adaptarii unor destinate speciale si evitarii unor pericole iminente. Atunci cand pilotezi o motocicleta, se poate intampla ca aripa spate a motocicletei sa sufere avarii grave. Aceste avarii survin, fie pe fondul unor accidente minore sau te intensitate medie in care ai fost implicat, fie te trezesti cu motocicleta zgariata sau lovita atunci cand aceasta se gaseste in parcare.

In situatia in care esti implicat, din nefericire, intr-un eveniment rutier soldat cu avariei aripei spate a motocicletei, acest accident rutier tine de lipsa de experienta a pilotului sau de lipsa abilitatilor de pilotaj. In alta ordine de idei, starea generala proasta a drumurilor este un alt factor esential care influenteaza, semnificativ, numarul de accidente de motocicleta.

Iata, care sunt cauzele celor mai frecvente accidente de motocicleta un care te poti trezi cu aripa spate avariata:


Starea precara a drumurilor din Romania


Infrastructura rutiera precara din Romania isi poate pune amprenta asupra numarului de accidente rutiere care nu au o cauza umana. Drumurile romanesti sunt supranumite, pe cale de consecinta, si drumurile car ucid.

In acest sens, statisticile furnizate nu sunt deloc incurajatoare. Astfel, in fiecare zi, in România, cinci oameni mor in accidente rutiere. in peste 30.000 de accidente produse anual pe sosele, aproape 2.000 de victime isi pierd viata. Siguranta rutiera plaseaza Romania pe ultimul loc în UE.

Romania are 86.000 de kilometri de drumuri publice din care 32.000 de kilometri sunt strazi pietruite si de pamant. O treime din soselele unui stat din Uniunea Europeana sunt croite din praf si pulbere. De celelalte drumuri, presupus asfaltate, s-a ales praful din cauza lucrarilor de calitate indoielnica, a executiilor la limita coruptiei si a absentei investitiilor.

In statistica accidentelor rutiere, publicata de Comisia Europeana in ultimii doi ani, Romania figureaza pe ultimul loc, cu o rata de aproape 100 de decese la milionul de locuitori. Media europeană este de 50 de decese la un milion de cetateni. In 2017, si-au pierdut viata 1951 persoane. Anul trecut, rata a scazut cu 4%. Varful istoric consemnat de statistici este inregistrat in 2008: 3061 de victime. O treime mai putin, in conditiile in care in acest deceniu au fost dati in folosinta mai putin de 500 de kilometri de autostrada.


Abordarea sigurantei rutiere


Conform Strategiei Natională de Siguranțta Rutiera pentru perioada 2016 – 2020, o abordare a sistemului de siguranta are următoarele caracteristici:

– Recunoaste ca in ciuda eforturilor de prevenire a acestora, participantii la trafic vor ramane supusi greselii si accidente vor avea loc;

– Subliniaza faptul ca cei implicati in proiectarea sistemului de transport rutier trebuie sa accepte si sa impartaseasca responsabilitatea pentru siguranta sistemului, iar cei care folosesc sistemul trebuie sa accepte responsabilitatea respectarii normelor si constrangerile sistemului;

– Aliniaza deciziile managementului de siguranta cu deciziile mai largi de transport si de planificare care indeplinesc obiectivele economice, umane si de mediu mai ample;

– Modeleaza interventiile pentru a indeplini obiectivul pe termen lung, in loc sa se bazeze pe interventii "traditionale" pentru a stabili limitele oricaror obiective pe termen lung.


Pilotajul defectuos


Pilotajul defectuos este un alt factor ce poate contribui la cresterea numarului de accidente rutiere cu urmari nefaste. Atunci cand esti incepator, sansele sa produci accidente rutiere grave cresc exponential.

Evitarea accidentelor tine si de capacitatea pilotului de auto-stapanire.


Ce inseamna asta? Se invata mergand in functie de situatiile cu care te confrunti. Majoritatea celor care s-au orientat spre motoare mari din prima au cazut, multi sfarsind tragic. Din simplul motiv ca au crezut ca pot stapani motorul. Cum se explica altfel faptul ca in 92% din accidentele moto de pretutindeni sunt implicati incepatori! De stapanit poti sa-l stapanesti insa nu te poti stapani pe tine care il pilotezi, fiindca nu ai experienta necesara de a reactiona in timp util si de a intelege fiecare aspect a ceea ce inseamna a conduce o motocicleta.

In ceea ce priveste capacitatea de a pilota corect si de evita avarierea aripei spate a motocicletei tale, nu spunem sa nu te folosesti de potentialul maxim al motocicletei insa asta numai dupa ce esti sigur ca poti reactiona instictiv. Se leaga si de multi alti factori:


  • Sa stii sa franezi corect! Nu numai in functie de situatie dar si de drum!
  • Cand folosesti fata si cand spatele?!
  • Cum te redresezi intr-o curba in care ai intrat prea tare?
  • Cum te inclini? Care e pozitia optima?

Vezi, toate sunt lucruri pe care orice ai face nu ai cum sa le inveti din carti sau fiindca ti le spunem noi. Jumatate din accidentele fatale se petrec datorita abordarii necorespunzatoare a unei curbe. Iarasi o statistica demna de luat in seama!

In consecinta, pilotajul unei motociclete este o arta. Pilotand corect motocicleta, eviti accidentele nedorite si situatia ingrata de a-ti avaria usor aripa spate a motocicletei pe care o detii.


surrsa foto: unimotors.ro, https://www.flickr.com/photos/[email protected]/50864413451/in/dateposted-public/

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro