Care sunt avantajele unei presiuni corecte a pneurilor? Ce efecte imediate poti obtine?

februarie 4, 2020

Umflarea corecta a pneurilor este unul dintrele elemenete MUST HAVE inainte de a porni la drum cu motocicleta ta. Indiferent ca detii, de exemplu, un set de anvelope moto 190/55zr17 Michelin, Dunlop orice alta marca de anvelope de acelasi calibru, este esential sa acorzi o atentie sporita presiunii din pneuri.

 

Pastrarea unei presiuni corecte in pneuri duce, in primul rand, la optimizarea performanțelor anvelopelor precum si la economia de carburant. In plus, confortul, tinuta de drum si durabilitatea pneurilor cresc si ele.

 

O mai buna optimizare a performantelor anvelopelor

 

Deformarea anvelopei (banda de rulare si flancurile flexeaza in punctul de contact cu soseaua) va ramane in limitele impuse de producator, iar flexarea excesiva si bataile vor fi evitate. Incalzirea anvelopelor va putea fi controlata, la fel si rezistenta la inaintare. O umflare corecta a anvelopelor stabilizeaza intreaga structura a pnenului, permitand tractiune, manevrabilitate si reactie de raspuns.

 

O experienta placuta pe drum

 

In alta ordine de idei, presiunea corecta in anvelope duce la o experinta de drum placuta. La fel si durabilitatea si performanra anvelopelor sunt cel mai bine optimizate atunci cand presiunea din roti corespunde, intocmai, indicatiilor stipulate de catre producator.

 

Anvelopa dezumflata devine mai plata

 

Presiunea din pneuri trebuie privita cu mare atentie. O anvelope prea putin umflata nu va mai avea capacitatea de a-si mentine forma si devine mai plata decat a fost initial proiectata, la contactul cu drumul. Mai exact, o presiune cu doar 6 psi mai mica decat cea normala poate conduce la consecinte dezastroase atat pentru cauciucul in sine, cat si pentru siguranta si integritatea motocicletei, prin deformarea ireversibila a cauciucului.

In plus, durata de viata a benzii de rulare se poate reduce cu pana la 25%. Presiunea mici permite anvelopei sa flexeze, sa se miste, sa se indoaie mai mult, pe masura ce motocicleta ruleaza pe sosea. Ca urmare, apare supraincalzirea pneului, o rezistenta sporita la inaintare, ceea ce conduce la o crestere a consumului de carburant cu pana la 5%.

 

Un pneu prea mult umflat devine prea dur si rigid

 

Pe de alta parte insa, trebuie sa ai grija sa nu umfli, mai mult decat trebuie, pneurile motocicletei tale. Un pneu care are o presiune mai ridicata decat cea indicata de catre producator va avea o duritate si o rigiditate mai mare. Dimensiunea amprentei de contact cu drumul se reduce in mod semnificativ. In plus, o umflare a anvelopei moto cu putin peste indicatiile producatorului ar produce avarii mari motocicletei la momentul trecerii peste portiunile de drum cu gropi in asfalt.

 

 

Atentie! Presiunea din roti se verifica, intotdeauna, cu ajutorul unui manometru de calitate, deoarece micile diferente de presiune nu pot fi inspectate cu precizie cu ochiul liber.

 

O uzura grava adusa unui set de anvelope moto precum anvelope moto 190/55zr17 implica, in mod automat,  o inlocuire imediata a intregului set cu unul nou, pentru a evita momentele neplacute aparute in timp ce tu rulezi pe sosea sau oras.

 

 

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro