British Council da startul inscrierilor pentru competitia de stiinta a anului TVR2 FameLab Print

aprilie 23, 2009

British Council lanseaza a treia editie a competitiei internationale FameLab, un concurs televizat realizat in Romania in co-productie cu TVR 2, care isi propune sa descopere tinere talente in comunicarea stiintifica. Concursul ofera tinerilor cu varsta intre 18 si 35 de ani, pasionati de stiinta, oportunitatea de a deveni, in doar trei minute, prezentatori de stiinta ai noii generatii.

Proiectul este o initiativa a Festivalului de Stiinta din Cheltenham, Marea Britanie si se desfasoara simultan in alte opt tari din Europa de Sud-Est: Austria, Azerbaijan, Bulgaria, Croatia, Grecia, Israel, Serbia si Turcia. Competitia a fost conceputa pentru a promova tinerii care au talentul si abilitatile necesare comunicarii stiintei catre publicul de televiziune sau catre publicul dintr-o sala de spectacole.

Obiectivul TVR2 FameLab este sa atraga oameni pasionati de stiinta care doresc sa-si dezvolte ideile si aptitudinile de prezentare a subiectelor stiintifice unei audiente largi si sa-i incurajeze sa inspire si sa atraga publicul cu o viziune a stiintei a secolului 21. Modelul acestui concurs este similar cu cel al emisiunii Pop Idol sau MegaStar - fiecare candidat are trei minute la dispozitie pentru a demonstra unui juriu format din oameni de stiinta si jurnalisti ca are toate aptitudinile necesare unui comunicator de stiinta din noua generatie. Prezentarea trebuie sa fie atractiva, originala, veridica din punct de vedere stiintific, dar si capabila sa capteze interesul unei audiente non-stiintifice.

Inscrierea in competitie se face prin completarea unui formular disponibil pe www.britishcouncil.ro, pana la data de 4 mai. Preselectiile TVR2 FameLab vor avea loc la Iasi, in data de 6 mai, la Cluj, pe 9 mai si in 12 mai la Bucuresti, iar primii trei clasati din fiecare selectie regionala vor concura in cadrul competitiei finale.

Finalistii din fiecare oras vor participa la un training de doua zile sustinut de o echipa de specialisti de top in comunicarea stiintifica din Marea Britanie si Romania. Aici, participantii se vor pregati pentru marea finala, perfectionandu-si aptitudinile de comunicare, prezenta scenica, prezenta in fata camerei de fimat sau transmisiuni TV in direct.

Marea finala va avea loc la sfarsitul lunii mai, in cadrul unui spectacol transmis de TVR 2. Vor fi acordate premii pentru primele trei locuri, dar si pentru favoritul publicului. Marele castigator va reprezenta Romania la Festivalul de Stiinta din Marea Britanie in iunie 2009 si va primi un premiu constand intr-un laptop Dell Vostro 1700. Castigatorul premiului II va primi un palmtop HP iPAQ 316, locul III un palmtop HP iPAQ 114, iar premiul publicului va primi o imprimanta HP PhotoSmart C5180. Echipamentele IT sunt oferite de System Plus, partener Dell, HP si Symantec.

Deasemenea, toti cei noua finalisti vor beneficia de cate un pachet Norton Internet Security 2009, oferit tot de catre System Plus.

Ca sursa de inspiratie si informatie pentru pasionatii de stiinta, istorie si geografie, revista National Geographic Romania ii va premia pe cei patru castigatori cu abonamente pe sase luni.

Si pentru ca o carte cu dichis n-ar trebui sa lipseasca din nici o bilbioteca, Libraria Carturesti va oferi celor patru finalisti unele din cele mai apreciate carti de stiinta ale tuturor timpurilor.

Prin TVR2 FameLab, dorim sa aratam ca si oamenii de stiinta pot fi staruri. Vrem sa trezim interesul tinerilor fata de stiinta si sa crestem numarul celor care studiaza stiintele sau aleg o cariera in acest domeniu. Concursul este un spectacol captivant si o experienta speciala atat pentru concurenti, cat si pentru public, care are ocazia sa asiste la un veritabil spectacol al stiintei. La FameLab, stiinta urca pe scena si demonstreaza ca poate fi minunata, interesanta pentru publicul larg si uneori amuzanta, spune Gabriel Ivan, project manager British Council.

Este un proiect care vine atat in sprijinul misiunii publice a TVR2, cat si a interesului publicului nostru tinta - tanar si activ - pentru evenimente care se transforma cu usurinta intr-un show de televiziune. Avem chiar in vedere ca dupa transmiterea finalei show-ului in Romania, sa gandim producerea unei emisiuni de televiziune din sezonul de toamna a declarat Razvan Nicolescu, director TVR2.

FameLab 2009 este realizat in Romania cu sprijinul partenerilor System-Plus si libraria Carturesti, precum si al partenerilor media National Geographic, Radio Romania Cultural si Sapte Seri. De asemenea, British Council Romania multumeste pentru colaborare Autoritatii Nationale de Cercetare Stiintifica si Asociatiei Ad-Astra, Universitatii Bucuresti, Universitatii Babes-Bolyai din Cluj-Napoca si Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi.

Pentru mai multe informatii despre desfasurarea concursului in Romania si pentru inscrieri va rugam sa accesati site-ul www.britishcouncil.ro

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro