BrandTailors a creat noua identitate vizuala a BCR Open Romania, cel mai important eveniment sportiv international organizat anual in tara noastra. Consultantii BrandTailors au redefinit obiectivele BCR Open Romania, astfel incat urmatoarele editii sa atraga publicul tanar catre tenis si Arenele BNR pe perioada desfasurarii evenimentului.
BCR Open Romania, cel mai important eveniment sportiv international gazduit anual de Arenele BNR, face parte din ATP World Tour 250 series ce include 15 turnee care se desfasoara pe teren de zgura in decursul unui an.
Cu ocazia celei de-a 17-a editii de anul acesta, BCR Open Romania s-a transformat intr-un brand cu premise de crestere la un nivel de valoare similar cu cel al turneelor cu traditie. Pentru realizarea acestei transformari la nivel de identitate vizuala, organizatorii s-au adresat companiei de consultanta BrandTailors.
Membrii echipei BrandTailors si-au stabilit obiectivul de a transforma identitatea vizuala a unui eveniment sportiv de o asemenea anvergura, intr-un simbol unic, astfel incat solutia de identitate vizuala sa ramana aceeasi si pentru editiile viitoare. Pentru realizarea acestui obiectiv, proiectul a demarat cu observarea comportamentului si evaluarea atitudinilor publicului turneului, a jucatorilor romani care participa la acesta, precum si a perceptiei tenisului in randul romanilor.
"Ca tendinta generala, am remarcat ca identitatea vizuala a turneelor de tenis se bazeaza pe ideea traditiei acestora, deseori acompaniata de simbolul mingii de tenis sau cel al unui jucator in diferite ipostaze dinamice. In acest context, provocarea noastra a fost de a gasi acel simbol proaspat care sa imbine perfect retorica tenisului cu noul spirit reprezentat de BCR Open Romania, care aduce in prim plan pasiunea jocului si spectacolul captivant oferite de acest sport.", a declarat Andreea Florea, Junior Brand Consultant BrandTailors.
In urma procesului de audit, echipa BrandTailors a redefinit obiectivele proiectului, astfel incat urmatoarele editii BCR Open Romania sa atraga segmentul de public tanar, care considera tenisul un sport adult. Pornind de la aceasta premisa, in urma raportului care a aratat ca tinerii sunt constientii de nivelurile inalte de spectaculozitate si energie ale acestui sport, pentru a ajuta turneul sa isi intinereasca audienta a fost adus in prim plan dinamismul tenisului.
Identitatea vizuala a BCR Open Romania creata de designerii BrandTailors surprinde complexitatea unui brand de eveniment sportiv: AS-ul reprezentand spectaculozitatea, tusa -regulile jocului si zgura - tipul de turneu. Toate acestea sunt reprezentate intr-o maniera grafica ce reuseste sa transmita energia tenisului. Noul logotip a fost gandit in spiritul versatilitatii, permitand aplicarea acestuia pe o diversitate larga de formate.
"La nivel de concept de identitate vizuala, AS-ul mi s-a parut perfect. Cred ca AS-ul este magistral prin puterea sa de a aprinde imaginatia tinerilor care se viseaza campioni si de a genera reactia de energie a publicului in general.", a declarat Melania Nemes, Senior Graphic Designer BrandTailors.
La nivel de executie, AS-ul este reprezentat prin traiectoria si urma pe care o lasa mingea pe tusa, fiind evitata prezenta unei mingi, un cliseu utilizat la nivel de identitate vizuala a turneelor de tenis. Maniera executionala a noului logo BCR Open Romania incadreaza identitatea vizuala a turneului din Bucuresti intr-o paradigma vizuala contemporana incadrandu-l astfel din punct de vedere imagine in liga turneelor de renume.
Membrii echipei BrandTailors care au lucrat la acest proiect sunt: Beatrice Danis - audit si strategie de brand, Melania Nemes - concept creativ, Melania Nemes si Janos Kurko - design grafic, Mihai Parpalea - pregatire de tipar, Andreea Florea si Janos Kurko - management de proiect. Acest proiect a fost dezvoltat cu sprijinul organizatorilor BCR Open Romania: Bogdan Enoiu si Liliana Ivascu.
BrandTailors (www.brandtailors.ro) este compania de consultanta strategica si design de brand care in peste 5 ani de activitate a dezvoltat parteneriate de durata cu companii reputate pe plan international si local precum Cadbury, Unilever, Orkla Foods, Caroli Foods, Pambac, Ulker, Tiriac Holdings, Lagardere, GlaxoSmithKline etc.
Eficacitatea gandirii strategice si abordarii creative a fost confirmata in peste 70 de proiecte de anvergura, de-a lungul carora echipa de consultanti BrandTailors a facut dovada profesionalismului in furnizarea serviciilor de creare de identitate verbala si vizuala, design de ambalaj si materiale de comunicare, consultanta in evaluare si (re)definire de brand, auditare si revitalizare a culturii organizationale.
BrandTailors a redefinit standardele in peste 30 de categorii de produse si servicii dezvoltand proiecte de revitalizare a numeroase brand-uri cunoscute precum Kandia, Laura, Magura, ROM, Papi, Silvana, Ardealul, Wiesana, Tomi, Eurovita, Loteria Romana, Ana Holdings, Europa FM, Radio 21, Liberty Parade, Bankia, Class Living, UTV, Prodlacta, BCR Open Romania si a creat brand-uri de succes precum Grania, Gata, Planorama, Edenia, Vertaria, Fulg De Vara, Flavora, Vibe FM, Unlock Market Research, RoREN, JocoLoco si Cher Patissier.
BrandTailors a lansat in iunie 2009 divizia Community BrandTailors prima consultanta de branding digital si continut digital de brand din Romania.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro