Brandingul creste valoarea banilor. Un proiect independent propune imaginatie si idei pe bancnotele romanesti

februarie 10, 2009

Sorin Axinte, Daniel Gavrila, Ramona Sima, Sorin Tranca si Bojan Spasic lanseaza in discutie publica Valorile neobservate din mainile noastre, un proiect care reconfigureaza bancnotele romanesti astfel incat ele sa reflecte aspiratii nationale, mai relevante decat realitatea imediata.

Proiectul este accesibil online la www.transforma.info.ro incepand cu 9 februarie 2009. Este primul proiect de branding cu impact social pe care il propun cei cinci si una din putinele initiative private din Romania care deschide o discutie publica pe o tema aparent rezervata statului.

Romania este in avangarda

Valorile neobservate din mainile noastre ofera doua solutii creativ-strategice pentru a contracara atitudinile uneori auto-distructive ale romanilor: una clasica, Romania in avangarda, in care personalitatile sunt embleme ale valorii, si una mai putin conventionala, Ieri si Azi, pentru Maine, in care elemente de arhitectura ilustreaza prezentul, realitatea si concretul in sinergie cu personaje de basm, care fac legatura cu domeniul imaginatiei si al aspirationalului.

"Este o idee care a aparut in urma intrebarilor pe care ni le punem, este o solutie realista si fezabila cu scopul de a transforma si imbunatati lumea in care traim", declara Daniel Gavrila, unul dintre initiatori. "Noi suntem gata sa punem la bataie competente strategice si creative pentru realizarea unor astfel de proiecte, daca cei responsabili se arata interesati. Dar obiectivul nostru este in primul rand de a deschide discutia despre acele lucruri care pot primi o noua valoare pentru societate prin branding sau rebranding", mai spune Gavrila.

Banii comunica

Proiectul a pornit de la constatarea ca folosim banii fara sa ne gandim cum arata si ce spun ei despre noi. Totusi banii sunt unul dintre primele lucruri care comunica despre natiunea care ii foloseste. In fine, ca obiect, ei sunt un produs si o declaratie voluntara, nu un dat predefinit si greu modificabil, precum peisajul sau trasaturile fizice. Prin urmare, proiectul Valorile neobservate din mainile noastre propune nu neaparat un nou design al bancnotelor, cat mai ales o noua optica asupra lor, care sa ne inspire si care sa vorbeasca despre aspiratii, nevoi si chiar virtuti. Noul Leu transmite viziunea celor cinci strategi si creativi despre viitor; este progresist, optimist, inteligent; este modern, conceptual, colorat, estetic. In acelasi timp, este practic si sigur, plin de semnificatii, sincer, valoros.

Proiectul Valorile neobservate din mainile noastre demonstreaza ca bancnotele pot fi ele insele niste obiecte de valoare in mainile si in portofelele noastre.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro