BitDefender este cel mai vândut produs IT românesc

BitDefender este cel mai vândut produs IT românesc în lume Consumatorii vor plăti, în 2005, peste 30 de milioane USD pentru produsele şi serviciile BitDefender

Divizia de securitate a datelor din cadrul companiei SOFTWIN, BitDefender, şi-a încheiat bilanţul pe primul semestru al acestui an, raportând o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut de peste 2,5 ori şi o depăşire a previziunilor de vânzări pentru primul semestru cu 33%. Acest fapt a condus la ajustarea obiectivului de absorbţie de piaţă a BitDefender, în 2005, la 30 de milioane USD. BitDefender are, în momentul de faţă, o distribuţie directă în 42 de ţări, produsele fiind disponibile acum în 18 limbi, 5 adăugându-se doar în ultimele 6 luni.

Pe pieţele europene, aprecierea BitDefender este în creştere: în Franţa, BitDefender a atins o cotă de 30% din piaţa de retail antivirus, conform unui studiu GfK, realizat pentru primele 5 luni ale anului. Mai mult, în mai (ultima lună analizată de GfK), produsul românesc BitDefender 8 Professional Plus s-a plasat pe primul loc în ceea ce priveşte numărul de cutii vândute (exclusiv categoria jocurilor), depăşind liderul de până acum al pieţei. În Germania, BitDefender ocupă locul 3 pe piaţa de retail, vânzările totale depăşind 3,2 milioane USD. Recent, în această ţară, SOFTWIN a deschis a doua filială, la Dortmund.

Strategia pe termen mediu a românilor vizează şi întărirea poziţiei pe continentul asiatic, un semnal pozitiv venind din Tailanda, unde BitDefender deţine deja o treime din piaţa antivirus.

În România, creşterea totală este cu 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2004, ducând la consolidarea poziţiei de leader. Spre deosebire de pieţele externe, segmentul retail reprezintă doar 10% din volumul total intern de vânzări BitDefender.

“În România, încă ne confruntăm cu o rată a pirateriei foarte ridicată, de aceea o mare parte a vânzărilor se concentrează pe soluţii complexe, integrate, dedicate segmentului business”, declară Bogdan Irina, BitDefender International Sales and Marketing Manager. În portofoliul românesc al BitDefender s-au adăugat noi clienţi importanţi precum Altex, Cris-Tim, Carpatcement, ANOFM, Finansbank şi s-au incheiat parteneriate cu Flamingo, Microsoft, Orange.

“În ultimii 5 ani, am avut o rată medie anuală de creştere de 2,57 ori, acest rezultat bazându-se pe îmbunătăţirea şi dezvoltarea continuă, atât intensivă, prin dezvoltarea soluţiilor oferite, cât şi extensivă, prin deschiderea de noi pieţe. Pe termen mediu vizăm o creştere accentuată a cifrei de afaceri şi a cotei de piaţă pe fondul satisfacerii nevoilor pieţei neacoperite de furnizorii tradiţionali. Până în 2007, ne aşteptăm ca soluţiile BitDefender să fie cumpărate de către clienţii finali la o valoare ce va depăşi 100.000.000 USD. Pentru viitorul apropiat, pregătim lansarea unui nou produs, BitDefender Internet Security, care va umple câteva goluri din piaţa de securitate a datelor”, a mai declarat Bogdan Irina. (Softwin)