Bilantul celui mai spectaculos eveniment off-road al verii

august 4, 2010

Luna iulie a fost pentru fanii sportului cu motor luna off-roadului extrem. Catre sfarsitul lunii trecute cateva zeci de masini, motociclete si atv-uri au pornit in Castrol Extreme Adventure, sau mai bine spus in cea de a cincea editie a Romanian Extreme Adventure - saptamana de off-road extrem. Pentru unii a fost o aventura, insa pentru multi din concurenti s-a dovedit a fi cea mai dificila competitie din cariera.

Cum este deja traditional in ultimii ani, competitia, care pentru cei de la categoria auto puncteaza in Campionatul National de Off-Road (campionat organizat sub tutela Federatiei Romane de Automobilism Sportiv), a debutat in centrul orasului Buzau. Pe platoul din Piata Dacia vehiculele, care timp de cinci zile aveau sa strabata Carpatii de Curbura, au putut fi admirate de fanii sporturilor cu motor. Din pacate, pentru ei a fost pregatit un adevarat show off-road la Maracineni pe traseul amenajat pentru Prolog insa furtuna i-a fortat pe concurenti sa revina in oras. Cu Prologul anulat oridnea de start pentru ziua in care s-a plecat din Buzau catre Lacul Mocearu a fost destul de usor de stabilit. Concurentii de la moto au luat startul in linie, iar cei de la auto in ordinea numerelor de concurs.

Prima zi de off-road extrem
Luni, 19 iulie a fost ziua in care orasul si lucrurile comune vietii urbane au fost lasate uitarii, iar dealurile si muntii din zona Carpatilor de Curbura s-au transformat pentru unii in prieteni iar pentru altii in cel mai dificil adversar. Toate cele opt clase (Auto Extrem, Auto Open, Moto Extrem, Moto Open, Moto Old Boys, Moto Hobby, ATV si Side by Side) au avut de parcurs peste 120 de km pentru a putea ajunge in tabara Castrol Extreme Adventure amenajata pe malul Lacului Mocearu, situat in apropierea Masivului Penteleu.
Dupa startul pe plat din campie a urmat incursiunea in dealurile aflate in apropiere, iar un punct foarte interesant pentru spectatori a fost cel din Sarata Monteoru. Toti concurentii care au luat startul si au putut rezista primilor kilometri pe delurile, care desi in aparenta au pante destul de usoare te obosesc foarte mult, au ajuns la Paducel. Coborarea catre punctul de control orar nu a pus mari probleme insa trecerea prin paru a fost pentru unii inceputul calvarului din ziua intai. Chiar daca pana in acel punct nu prea au fost trolieri, la Monteoru lucrurile s-au schimbat. Aproape toate masinile si atv-urile au avut nevoie de troliu pentru a iesi din paru, iar unul din concurentii de la Auto Extrem a petrecut acolo aproximativ doua ore. Mani Gyenes, favoritul la castigarea competitiei la Moto Extrem, a ajuns printre primii la punctul de alimentare (Viperesti) satmareanul fiind urmat de Marton Szilveszter, care desi are doar 19 ani are deja trecut in palmares o victorie in cursa de la Buzau.
Pentru cei de la Auto Extrem acest punct de la Viperesti (un sat situat pe drumul Buzau-Brasov) a fost o adevarata proba de indemanare avand in vedere ca au trebuit sa travereseze raul Buzau. Fiko si Miko, membri echipajului cu numarul doi, nici nu au apucat sa ajunga in rau ca au si ajuns intr-o situatie delicata. Cei doi s-au rasturnat chiar pe malul Buzaului. Din fericire, cu ajutorul organizatorilor si al spectatorilor masina a fost repusa pe roti si cei doi si-au continuat aventura. Chiar daca drumul catre tabara era la jumatate, din acest punct de control si alimentare a inceput pentru multi chinul. Pana la finisul zilei (programat in apropierea taberei mai precis langa satul Plaiul Nucului in varf de munte) pe multi i-a prins furtuna. Unii concurenti de la clasele moto open, extrem si hobby se aflau pe traseu la doar 1 ora de finis cand au fost nevoiti sa se opreasca de frica sa nu fie trazniti.
Aceasta prima zi in munti a fost cea mai lunga din intreaga saptamana pentru echipajul Bogdan Oprea Gabi Rasty. Cei doi au concurat cu un bugy descoperit si ploaia asociata cu chinul din munti, plus venirea noptii si scaderea temperaturii l-au adus pe Bogdan in soc hipotermic. Ajunsi in tabara dupa miezul noptii cei doi si-au revenit si au luat startul in ziua urmatoare.

Ziua 2
Furtuna si ploaia i-a determinat pe multi sa solicite mutarea zilei de odihna programata initial pe 21 iulie, marti 20 iulie. Totusi, s-a reusit ca o scurtare a traseelor sa duca la respectarea programului initial. Noaptea insa i-a prins pe aproape toti concurentii de la auto in padure, noroiul lutos transformand de multe ori pneurile cu crampoane pentru noroi in slicuri. Sorin Craioveanu, sau Craiu cum e cunoscut in lumea off-roadului extrem, a profitat de experienta acumulata de-a lungul anilor si s-a instalat la conducerea clasei Auto Extrem. La Auto Open au fost masini carora le-a trebuit peste 8 ore sa parcurga 8,5 km si de aceea traseul lor a fost scurtat, concurentii fiind indrumati sa revina in tabara. Nici la moto ziua nu a fost usoara, insa a fost una in care s-a dovedit ca fiul isi ajuta tatal la nevoie. Familia Bocarnea, mai precis Liviu si Catalin au venit sa traiasca impreuna aventura extrema din Carpatii de Curbura si desi au concurat la clase diferite Old Boys respectiv Open s-au putut ajuta. Catalin, dupa ce a ajuns la finis, a revenit pe traseu pentru a-si ajuta tatal care ramasese fara carburant dupa ce s-a chinuit sa isi scoata motocicleta dintr-un sant plin cu noroi. Marton Szilveszter, cel mai tanar concurent de la ca megoria moto, a avut mari probleme in ziua 2. Chiar daca se afla intr-un rau satmareanul a desfacut de cinci ori motorul si a reusit in cele din urma sa ajunga in tabara.

O bine meritata zi de pauza ( 21 iulie)
In ziua de odihna, mai toata lumea s-a putut bucura de frumusetile din zona chiar daca ore intregi le-au petrecut pregatindu-se pentru cele trei zile extreme ce aveau sa incheie saptamana. S-a analizat situatia, s-a mers dupa recuperarea vehiculelor ramase noaptea precedenta in padure, s-au depanat amintiri si cel mai important toti s-au bucurat de aventura unica in peisajul european.

Ziua 3
Joi a urmat ziua in care traseul a fost creionat de unul din concurentii de anul trecut, mai precis de Dani Otil. Dupa ce s-a antrenat luni de zile in zona Carpatilor de Curbura, Dani a creionat pentru Castrol Extreme Adventure un traseu care in a treia zi sa le arat pasionatilor de enduro si celor pentru care acest sport este un mod de viata frumusetile masivului Penteleu. De la cateva sute de metri altiudine, locatia unde se afla tabara, s-a ajuns in aceasta a treia zi in apropierea varfului Penteleu adica la peste 1.700 metri altitudine. Penteleul a fost o provocare grea pentru Laurentiu Nedelcu si Ioan Lutas, doi motociclisti care de regula se inscriu la clasa Old Boys, dar care in acest an au vrut sa dovedeasca ca pot face traseul de Extrem. Cei doi au decis sa se retraga mai repede de pe traseu motivand ca aceasta este totusi o aventura si nu vor sa ajunga chiar la limita, desi in aceasta a treia zi au fost urcari pe care si-au depasit limita. Mani Gyenes s-a comportat ca o capra neagra fara sa aiba prea mari probleme, singurele dificultati majore fiind problemele cu o piesa de la ambreiaj. Krisztian Nagy, pilotul alaturi de care Dani Otil concureaza in cel mai dificil raliu hard enduro din lume, a pierdut orice sanse sa castige clasa Moto Open din cauza problemelor avute cu pneul si mouse-ul spate. Timpul pierdut in a treia zi in munti nu a mai putut fi recuperat si in final s-a clasat al 3-lea. La Auto marea dezamagire a venit din partea echipajului Gigi Gavrila, Tiberiu Stan. Cei doi au fost nevoiti sa paraseasca competitia dupa ce masina lor s-a rasturnat, Gigi Gavrila fiind suspectat de o ruptura de clavicula.

Ziua 4
Ziua a patra de munte a fost pentru cei de la Auto o adevarata provocare pentru ca acum nu se mai mergea dupa un anumit traseu marcat pe road book ci dupa cateva puncte de azimut. Mai precis, toti trebuiau sa ajunga in acele puncte, insa in functie de orientarea navigatorului ajungeau mai usor sau mai greu. Jocurile erau facute inca de joi, dar penalizarile pentru ne ajungerea la toate punctele puteau sa rastoarne podiumul. Din pacate pentru Andrei Oprea, care anul trecut a castigat clasa Auto Open, aceasta zi nu a fost una in care Miko si Fiko sa greseasca asa ca cei doi au ramas pe locul trei la Auto Extrem. Pilotul care face senzatie, chiar daca inca nu are voie sa ruleze pe drumurile publice avand doar 17 ani, a terminat cursa pe locul patru dovedind ca in 2011 este abonat la podium.
Pentru motociclisti a fost o zi grea, insa in cele din urma toti au privit-o ca pe suprema incercare de la aceasta editie a Extreme Adventure. Mihai Espres era deja castigator al clasei Open, Mani Gyenes nu a avut practic adversar in lupta de la Extrem, iar la Old Boys Aron Gorog le-a dat clasa colegilor sai. Marea surpiza a venit de la clasa Hobby, unde Andreea Goga, singura femeie din competitia pe doua roti, a reusit sa se claseze pe locul trei. Totusi, petrecerea nu a inceput vineri pentru ca sambata urma o proba speciala in care neatentia putea sa ii coste pe multi pozitia in clasament.

Ziua 5
Ultima zi din munte a fost un adevarat show pregatit de organizatori in padurea din apropierea camparii. O speciala de cateva sute de metri care, daca la Moto pentru multi a fost o joaca, la Auto a fost un adevarat chin. Sorin Craioveanu a dovedit ca are o masina extraordinara si nu s-a troliat intr-unul din cele mai dificile puncte, insa ocupantii locului trei Miko si Fiko au fost actorii unei rasturnari care era sa ii duca la abandon. In cele din urma au ajuns la finis. Andrei Oprea a facut show pe speciala la fel ca tatal sau, Bogdan Oprea, care, desi abandonase din cauza problemelor avute cu pompa de benzina in a treia zi din munti, a dezmortit bugyul la finalul probei. Sorin Parvulescu a ocupat in final locul doi la Auto Extrem, chiar daca in prima zi a pierdut aproape doua ore incercand sa iasa dintr-un paru.
Dan Cernisov si Marius Lupu au fost aproape de lesin la finalul probei speciale insa au uitat de epuizare cand li s-a confirmat ca ei sunt castigatorii clasei Auto Open. Pentru ca IMS-ul a fost bunicul ARO-ului nu am putut sa ii trecem cu vederea pe fanii acestei masini care au reusit sa o duca pe locul 3 la clasa Auto Open. Este vorba despre echipajul Gabriel Reger Bogdan Milea.
Chiar daca nu a reusit o clasare pe podium la saptamana extrema unul din cei care au contribuit la show-ul creat la proba specila de final a fost Cristian Ciocoiu. Fostul atacant al Stelei a concurat la clasa Moto Open si a reusit sa faca fata celui de al doilea traseu ca dificultate din cadrul categoriei Moto. Dupa cum a evoluat in acest an la Romanian Extreme Adventure, Cristian Ciocoiu are sanse ca in 2011 sa ajunga pe podium.

La final, pentru a defini Castrol Extreme Adventure, cea mai dificila saptamana de off-road extrem in care iau startul atat masini cat si motociclete si atv-uri, se pot folosi doar urmatoarele cuvinte: extrem, fairplay, peisaje unice, furtuna, canicula, trolieri, noroi si evident aventura.
Intreaga poveste a celei de a cincea editii a Romanian Extreme Adventure (Castrol Extreme Adventure in 2010) va fi dezvaluita publicului pe 21 august, cand filmul acestei saptamani extreme va fi difuzat pe Antena 1.

Rezultatele Castrol Extreme Adventure sunt disponibile accesand: www.romanianextremeadventure.com
 

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro