Avantajele unui magazin online

Nu mai este nici un secret ca prezenta online, mai ales in mediul de afaceri este esentiala. Fie ca vorbim de un site de prezentare, un magazin online sau orice alt tip de site, afacerea ta trebuie sa fie vizibila si in mediul online. In cazul unui magazin online, principalul avantaj este ca nu ai un program de cateva ore pe zi in care clientii si potentialii clienti pot ajunge la produsele tale, ci poti inregistra vanzari la orice ora si in orice zi. Pentru o expunere cat mai detaliata a beneficiilor unui magazin online, le-am organizat pe doua categorii si anume: avantajele pe care le are compania si implicit detinatorul afacerii online si avantajele clientilor.

Link-uri utile:
Inregistrare domeniu
Realizare magazin online

 

Avantajele companiei:
1. Costurile implicate sunt mult mai mici – costurile implicate de detinerea sau inchirierea unui spatiu comercial sunt mult mai mari decat costul gazduirii site-ului tau pe un server. De asemenea, detinatorul site-ului poate administra intregul magazin online, nefiind nevoie de angajati care sa se ocupe de acest aspect.
2. Poti vinde produse atat pe plan national, cat si pe plan international – un magazin online nu limiteaza numarul potentialilor clienti. In cazul unui magazin fizic, clientii si potentialii clientii sunt intr-un numar mult mai mic, datorita limitarilor geografice.
3. Economisesti timp si bani – nu ai nevoie de angajati care sa intretina magazinul (sa aranjeze produsele, sa faca inventarul etc.) Toate aceste lucruri pot fi monitorizate si modificate din panoul de administrare. Nu ai nevoie decat de poze de calitate si descrieri exacte ale fiecarui produs.
4. Productivitatea companiei creste – fiind deschis 24 de ore din 24, productivitatea magazinului tau creste. Nu conteaza ca este weekend, o sarbatoare importanta sau ora trei dimineata, clientii pot achizitiona produsele tale.
5. Rezultate masurabile – ai acces la statistici privind numarul de vizitatori pe site, numarul de comenzi, care sunt cele mai vandute produse, cat timp petrece in medie un vizitator pe site-ul tau, cati abandoneaza cosul de cumparaturi inainte de a finaliza tranzactia.

6. Primesti feedback – prin intermediul site-ului si al retelelor de socializare poti primi feedback direct de la clienti. Acest lucru iti ofera informatii concludente despre produsele tale si iti poti dezvolta strategii de marketing in functie de acestea.

 

Avantajele clientului:
1. Suport 24/7 – pe langa faptul ca isi pot achizitiona produsele preferate in orice moment, in cazul in care doresc informatii suplimentare despre companie sau produse, suportul este disponibil 24 de ore din 24.

2. Acces rapid la detaliile dorite – cumparatorul nu este nevoit sa piarda minute in sir pana gaseste produsul potrivit. In cazul unui magazin online de haine, clientul ajunge rapid la produsul preferat, fiind in control asupra marimii sau culorii potrivite.

3. Clientul poate afla parerile altor cumparatori despre un anumit produs – parerea altor consumatori conteaza foare mult si, de cele mai multe ori, influenteaza decizia de cumparare.

4. Posibilitate de filtrare – vizitatorul unui magazin online poate filtra cautarea in functie de forma, marimea, pretul articolului. In plus, majoritatea magazinelor online au optiunea de a recomanda anumite produse, in functie de preferintele vizitatorului.

5. Clientul economiseste timp si bani – clientul isi poate face cumparaturile in timp ce se uita la un film sau cand se relaxeaza la soare. Datorita succesului de care se bucura magazinele online, apar constant functionalitati noi. Multe magazine online de haine au chiar si cabina de proba virtuala, care te ajuta sa cumperi produsul care se potriveste cu inaltimea, greutatea si chiar cu culoarea pielii.

6. Clientii pot intra in contact direct cu compania – in mediul de business, retelele de socializare au rolul de a intermedia legatura dintre companie si client. Este foarte important pentru client sa se simta implicat in procesele de imbunatatire a produselor.

 

In concluzie, detinerea unui magazin online este foarte importanta pentru dezvoltarea afacerii tale, dar si pentru satisfacerea nevoilor clientilor. Asa cum spune americanul “It’s a win-win situation”, adica ambele parti, atat detinatorul magazinului, cat si clientii au de castigat.

Promo:
Web Design Timisoara