Atentie la sistemul de transmisie al motocicletei, manevre care pot dauna

Transmisia este probabil, cel mai complex sistem parte integranta din motocicleta ta. Sistemul de transmisie este format dintr-o multitudine de componente, fiecare cu rolul sau, interconectate in permanenta. Care este scopul acestor componente moto? Ca motocicleta sa functioneze in cele mai bune conditii!

Fiind un element esential in structura vehiculului, este important sa cunosti cateva detalii tehnice despre fiecare componenta in parte. De asemenea, trebuie sa stii ce defecțiuni pot avea loc si cum poti sa le previi sau sa le reperezi.


Cum functioneaza sistemul de transmisie moto


Acest sistem preia impulsul de la motor si il directioneaza catre rotile motoare. Pentru a se declansa, este nevoie de o serie de ansambluri secundare, care au o pozitie semnificativa in realizarea intregului proces. Din acest sistem fac parte ambreiajul, cutia de viteze, reductorul distribuitor, arborii planetari, diferentialul și 3 tipuri de transmisii (principala, cardanica si finală).

Pentru a putea intelege procedeul in complexitatea lui, este necesar sa acorzi o atentie deosebita caracteristicilor pe care le are fiecare element in parte:


Ambreiajul


Ambreiajul are rolul de a cupla si decupla motorul de la transmisie, treptat si progresiv. In momentul in care miscarea de rotatie este initiata, acesta transmite putere mai mare (prin cuplare) sau intrerupe deplasarea (prin decuplare).

Acesta este alcatuit dintr-un disc care este acoperit cu un material, care, la randul lui, el se afla pe volant. Atunci cand asupra ambreiajului este aplicata o forta externa, cele doua elemente se vor roti, datorita fortei de frecare. Prin acest fenomen, puterea motorului este trimisa, mai departe, sistemului de transmisie.


Cutia de viteze


Cutia de viteze ofera indicii despre activitatea sa chiar in numele pe care il poarta, si anume, controleaza viteza, prin pedala schimbator viteze, dar poate modifica si forta de tractiune. Aceasta se afla in stransa legatura cu mecanismul ambreiajului, deoarece contine toate treptele necesare rularii progresive a motorului.


Reductorul distribuitor


Reductorul distribuitor poate fi gasit doar in structura automobilelor care au punti motoare multiple si care sunt echipate pentru rezistenta la drumuri grele. El este un fel de schimbator care are capacitatea de a dubla treptele de viteza ale unui schimbator propriu-zis.


Transmisia cardanica si transmisia principala


Transmisia cardanica transmite impulsul motor de la cutia de viteze catre transmisia principala, iar aceasta, la randul ei, preia puterea si o da mai departe catre arborii planetari si catre diferential. Acestia duc momentul motor catre rotile motoare ale autovehiculelor.


Transmisia prin curea dintata


Inovatorul diferential al osiei din spate din care o curea de transmisie dintata transfera puterea motorului la roata din spate, astfel incat asigura o transmisie completa a puterii, care nu necesita intretinere. Alaturi de bascula unica fabricata din aliaj usor, acesta reprezinta o premiera in ceea ce priveste designul motocicletelor. Cu aceasta combinatie, transmisia secundara este echivalenta cu transmisia completă prin arborele cardanic, care necesita un nivel scazut de intretinere.


Ce strica sistemul de transmisie?


  1. Fortari inutile ale transmisiei

Atunci cand motorul este rece, riscul afectarii sistemului de transmisie este extrem de ridicat. De aceea, orice fortare inutila, fie ca vorbim despre diminetile racoroase de toamna sau zilele frigurose de iarna scurteaza, inevitabil, viata sistemului de transmisie in ansamblul sau.

  1. Folosirea excesiva a pedalei de ambreiaj

Folosirea excesiva a pedalei de ambreiaj face ca uzura ambreiajului sa fie una prematura. Incearca sa te dezobisnuiesti de acest obicei extrem de daunator pentru motocicleta ta. Ambreiajul este extrem de uzat in special atunci cand circuli cu motocicleta prin oras.

  1. Te bazezi prea mult prea ambreiaj atunci cand franezi sau te afli in stationare la semafor

Nu este placut, insa te simti mult mai in siguranta atunci cand vrei sa incetinesti brusc pentru a evita obstacolul din fata ta sau pentru a opri la culoarea rosie a semaforului. Pentru a nu uza ambraiajul, apeleaza la cateva tehnici, astfel incat sa nu te dezechilibrezi in timpul stationarii la culoarea rosie a semaforului. Nu uita nici de un ulei de calitate pentru motorul motocicletei, specialistii recomandand 5100 10W40 un ulei Motul de calitate superioara.

 

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro