Atacurile informatice directionate, o tendinta din ce in ce mai populara printre infractorii cibernetici

martie 15, 2010

 Kaspersky Lab trage un semnal de alarma referitor la popularitatea din ce in ce mai ridicata a atacurilor informatice directionate catre anumite companii (targeted attacks). Scopul acestor tentative este furtul unor elemente de proprietate intelectuala sau spionajul in cadrul organizatiei, iar succesul lor poate fi garantat atunci cand atacurile sunt bine elaborate si exploateaza vulnerabilitatile umane, au avertizat expertii Kaspersky Lab in cadrul evenimentului IDC Security Roadshow 2010.

Discutia initiata de Stefan Tanase, Senior Regional Researcher Kaspersky Lab, la IDC Security Roadshow 2010 a avut ca punct de plecare "Operatiunea Aurora", atacul informatic directionat catre companii celebre, precum Google sau Adobe. Specialistul Kaspersky Lab a demonstrat cat de simplu poate fi pregatit un astfel de atac, ce resurse presupune lansarea lui si ce consecinte poate avea pentru organizatia-victima.

"Principala motivatie a infractorilor cibernetici este reprezentata de latura financiara, de banii pe care ii pot obtine din traficul de informatii confidentiale de la companii", spune Stefan Tanase. "Am demonstrat in prezentarea de astazi cat de vulnerabili sunt angajatii unei companii la atacurile directionate. De aceea, este foarte important ca acestia sa participe la un proces de educare, in care sa li se prezinte riscurile la care expun compania in momentul in care publica informatii confidentiale pe diferite website-uri de socializare", completeaza Tanase.

Infractorii cibernetici pot aduna date importante despre un anumit angajat al unei companii, precum adresa de e-mail, functia detinuta, pasiunile sau hobby-urile. De aici, cibercriminalii folosesc tehnici de inginerie sociala pentru a insela victimele. Un exemplu pot fi mesajele e-mail construite pe baza informatiilor adunate, si care determina persoana tintita sa acceseze un link sau sa deschida un fisier de tip PDF din atasament.

"Perioada atacurilor informatice la intmplare, a "rafalelor de gloante" este pe cale sa fie inlocuita cu cea a "injectiei letale", unde un singur e-mail devine mult mai eficient decat mii de mesaje fara tinta precisa", a mai spus Stefan Tanase. "In acest context devin absolut esentiale actualizarile frecvente de software, educarea angajatilor in probleme de siguranta informatica si, nu in ultimul rand, utilizarea unei suite complexe de securitate pentru reteaua companiei", incheie Tanase.

Kaspersky Lab Romania a fost Gold Partner al IDC Security Roadshow 2010, un eveniment-cheie la nivel regional, ce ofera o platforma pentru schimbul de idei, experienta si discutii despre cele mai bune practici, intre experti independenti, analisti, lideri din industrie si utilizatori ai solutiilor de securitate IT.

Despre Kaspersky Lab
Kaspersky Lab produce si distribuie unele dintre cele mai populare sisteme de securitate pentru
PC, care protejeaza utilizatorul de virusi, spyware, crimeware, hacker-i, phishing si spam. Produsele Kaspersky detin o rata superioara de detectie, avand cel mai rapid timp de raspuns din industria de securitate pentru utilizatori individuali, SMB, retele de mari dimensiuni si sisteme de lucru mobile. Tehnologia dezvoltata de Kaspersky este utilizata la nivel mondial in produsele si serviciile furnizorilor de top ai solutiilor de securitate de pe piata IT.
Pentru mai multe informatii, vizitati www.kaspersky.ro, iar pentru ultimele stiri legate de malware, consultati www.viruslist.com.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro