Luna martie 1950. Este inceputul unui succes mondial - la Wolfsburg ies primele Volkswagen Transporter de pe banda de productie. La exact 6 ani mai tarziu, dupa aproximativ 160.000 de unitati construite, productia primei generatii este mutata in fabrica de la Hanovra. In anul 1967 aveau sa fie produse mai mult de 1,83 milioane Volkswagen Transporter – supranumit Bulli – si peste 10 milioane pana in ziua de azi.
Dupa fabricarea manuala a primelor opt Transporter, ies de pe banda de productie in martie 1950 primele Transporter – denumite initial cu prescurtarea Tip 2*. Cele sase Furgoane si doua Kombi din seria prototip au folosit unor scopuri de prezentare, fie pentru aflarea dorintelor si nevoilor clientilor, fie pentru presa.
In primavara anului 1950 este insa momentul: experienta anilor marcati de dezvoltare economica prinde contur, iar Transporter Tip 2 devine un produs de serie. Masina nu este dezvoltata, asa cum fusese initial planuit, pe platforma Beetle – Tip 1 – ci beneficiaza de o platforma proprie, conceputa special pentru un autovehicul de transport.
Partea tehnica este preluata de la marca Volkswagen autoturisme. Cei 25 CP au misiunea de a transporta un maxim de 750 kg incarcatura. Fara o motorizare deosebit de puternica la inceput, dar totusi fiabila si de incredere, noul Transporter biruie sarcinile incredintate lui. Pana in iulie 1967, cand - dupa 17 ani - productia in Germania a primei generatii T1 ia sfarsit, motorul este imbunatatit permanent, ajungand sa dezvolte 44 CP.
T1 a fost fabricat de asemenea in Brazilia, incepand din anul 1957 si continuand pana in anul 2000. Productia internationala a primei generatii Bulli ajunge astfel la 2,9 milioane de unitati.
Modele Transporter nu au putut fi incadrate niciunei clase deja existente, ci au creat o noua clasa
La fel ca si modelul Golf, urmasul modern al modelului Beetle, toate generatiile de autovehicule Bulli, de la T1 pana la T5, dispun de o imagine ce le permite sa nu se incadreze in nicio clasa. Si aceasta este o caracteristica unica la nivel mondial. Din 2003 s-au livrat din generatia actuala, Transporter T5, imbunatatita ca design, dar si tehnic, peste un milion de unitati. In ultimul an s-au inregistrat la nivel mondial 178.000 de clienti care au ales unul din cele patru modele de baza. Gama T5 se comercializeaza in Europa, Asia, Africa, America de Sud, precum si in Noua Zeelanda si Australia. in Europa, Germania, Marea Britanie, Olanda, Turcia si Franta reprezinta cele mai profitabile cinci piete de desfacere ale modelelor Transporter. in cazul Multivan, primele cinci cele mai profitabile piete de desfacere din Europa sunt Germania, Austria, Rusia, Marea Britanie si Franta.
Sofer pe viata - o data T5, intotdeauna T5
Cele mai importante motive pentru achizitionarea unui Transporter, conform unui sondaj actual efectuat in randul clientilor, sunt o experienta pozitiva a cumparatorilor in interactiunea cu marca sau modelul, apoi performanta si gradul de incredere. 59 de procente din totalul clientilor au mai condus si inainte un model Volkswagen Autovehicule Comerciale - dintre care in 81 de procente din cazuri a fost vorba de un Transporter. In cazul Multivan, pana acum, cei mai multi clienti s-au decis, de asemenea, in baza unei experiente pozitive in interactiunea cu marca si modelul. Pe locul doi si trei urmeaza versatilitatea si spatiul generos. 72 de procente din totalul cumparatorilor Multivan au mai condus un autovehicul fabricat de Volkswagen AG. Referitor la noii clienti, fosti clienti ai concurentei, Multivan puncteaza mai ales in cazul soferilor de MPV-uri.
Scurt istoric:
Traditie - Transporter ca simbol
Originile gamei de modele denumite initial in cadrul companiei Tip 2 dateaza de la inceputul anilor 50 - modelul Tip 1 a fost legendarul «Beetle» care initial a constituit baza pentru Tip 2 sau Bulli, dupa cum a devenit cunoscut in limbaj popular. Varianta Bulli are parte de o cariera asemanatoare cu cea a modelului Beetle, devenind un nume cunoscut pe aproape toate pietele din lume. Inceputurile acesteia se leaga de numele Ben Pon. Intreprinderea de familie a acestuia, "Pon´s Automobielhandel" este din 1947 importator oficial Volkswagen in Olanda. Chiar in acelasi an, Ben Pon are ideea ca pornind de la modelul Beetle sa ofere o varianta Transporter. Cu schita autovehiculului desenata in bloc-notesul sau si devenita legendara in ziua de astazi, acesta il convinge pe directorul de atunci al Volkswagen, Heinrich Nordhoff, de ideea sa geniala. Acesta este inceputul unei cariere unice a microbuzelor si autovehiculelor comerciale - mai exact a modelelor Bulli.
*Beetle = Tip 1,
Transporter – Bulli = Tip 2
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro