8 regiuni ale tarii, 30 de corporatii și organizatii non-guvernamentale, nenumarate proiecte realizate pentru societatea civila menite a ridica investitiile private in domenii precum: sanatatea, protectia sociala, educatia sau protectia mediului/
Federatia Junior Chamber International Romania, alaturi de partenerii sai, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului și Sportului și Asociatia "Institutul pentru Politici Sociale" au lansat, joi, 24 februarie, proiectul "Actionam responsabil! - Reteaua Sociala RSC", cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.
Proiectul a debutat cu evenimentul "Parteneriate pentru Responsabilitate Sociala", eveniment ce a reunit actorii cei mai importanti din domeniul investitiilor in comunitate. Reprezentantii companiilor cu cea mai mare implicare in societate, organizatiile non-guvernamentale, asociatiile intreprinderilor mici si mijlocii, camerele de comert, comitetele sectoriale, partenerii de dialog social, precum și factorii de decizie din administratia publica au dezbatut, in cadrul evenimentului, potentialul de colaborare al diferitilor actori din sfera responsabilitatii sociale, in sensul adoptarii unei conduite responsabile și a unor actiuni ce vor duce la creșterea investitiilor in acest domeniu.
Referindu-se la acest eveniment, Rodica Lupu, Program Development Chairman JCI Europa, managerul proiectului, a declarat: "Dupa 20 de ani de democratie, societatea civila inca mai așteapta miracole din partea statului, majoritatea romanilor refuzandu-și dreptul de a participa la viata comunitara. Chiar daca exista interes pentru actiunile de responsabilitate sociala și chiar daca in Romania au fost implementate proiecte de succes de catre marile corporatii și organizatiile non-profit, pentru ca initiativa sociala sa produca intr-adevar efecte notabile avem nevoie de transparenta și de transfer de know-how. Conform studiilor de specialitate", continua Rodica Lupu, "investitiile cumulate realizate de companiile romanești in proiecte de responsabilitate sociala nu depașesc 30 de milioane de euro, asta in conditiile in care piata publicitara este de 330 milioane de euro".
In cadrul evenimentului "Parteneriate pentru Responsabilitate Sociala" au existat doua paneluri de vorbitori, separate pe zone de expertiza in domeniul responsabilitatii sociale corporatiste, precum și in functie de tematica supusa dezbaterii.
Astfel, primul panel a analizat provocarile din zona corporatista, administratia publica și mass-media. S-a discutat optiunea de parteneriat in proiecte punctuale prin comparatie cu implicarea in programe și strategii de responsabilitate sociala pe termen lung, precum și posibilitatea cooptarii administratiei publice in implementarea acestor initiative. De asemenea, vorbitorii au reflectat asupra mecanismelor de promovare in domeniul RSC, dar și asupra credibilizarii actorilor non-corporate (societate civila, administratie, parteneri sociali).
Din componenta panelului au facut parte: Susan Njoroge - Manager, Membership Services, CSR Europe; Mona Nicolici - Head of Community Relations & Social Affairs, Petrom; Barbara Suzana Csizsek - Ofiter Comunicare i Relatii Publice, Departamentul Responsabilitate Corporativa, Raiffeisen Bank; Laura Sgarcitu - Specialist Programe Comunitare, Coca-Cola HBC Romania; Anca Nuta - Director Identitate i Comunicare, UniCredit Tiriac Bank; Elena Șerban - Director, Fundatia Vodafone Romȃnia; Madalina Marcu - Coordonator Relatii Publice, Asociatia pentru Relatii Comunitare; Doru Mitrana - Director Executiv, Asociatia MaiMultVerde.
Dezbaterea din cadrul celui de-al doilea panel a abordat necesitatea implicarii tuturor grupurilor ce actioneaza in societate i anume: pornind de la faptul ca zona de afaceri nu poate fi unicul donator, au fost identificate rolurile i posibilitatea de contributie la sustinerea initiativelor sociale a tuturor celorlalti participanti, grupuri, organizatii ce actioneaza in societate, ajungand pana la nivelul individului. Panelitii: Susan Njoroge - Manager, Membership Services, CSR Europe; Razvan Oltean - Public Affairs Manager, JT International; Ana Maria Guidea - PR & Media Relations Officer, Alexandrion Grup Romȃnia; Tincuta Baltag - Director General, Fundatia Dinu Patriciu; Calin Georgescu - Director Executiv, Centrul National pentru Dezvoltare Durabila; Liana Buzea - Preedinte, Asociatia EcoAssist; Ștefania Popp - CEO, Junior Achievement Romania i Eli Roman - realizator The Money Channel, jurnalist Realitatea Media au investigat, de asemenea, fezabilitatea crearii de parteneriate intre companiile ce actioneaza sau vor sa actioneze in domeniul RSC, cu accent pe avantajele multiplicarii acestor practici.
Referindu-se la dezbaterile conferintei, Rodica Lupu a declarat: "Dei spiritul competitiv stimuleaza creterea standardelor i inovatia in orice domeniu, cred ca acum, in Romania, in domeniul interventiei in comunitate, este momentul colaborarii i cooperarii, mai curand decat al competitiei. De aceea intentionam sa reunim toti actorii interesati sub umbrela acestui proiect, incepand cu marile corporatii, companiile mici i medii, organizatiile non-guvernamentale, factorii de decizie, etc. Dar, in final, asumarea individuala a responsabilitatii sociale de catre fiecare dintre noi este un factor esential, fara de care nu putem asigura dezvoltarea acestei initiative.", concluzioneaza managerul proiectului.
Evenimentul a continuat cu un concurs de initiative sociale ONG, in urma caruia cele mai bune 3 proiecte, votate de membrii panel-urilor și de invitatii din audienta, urmeaza sa beneficieze de asistenta din partea profesioniștilor RSC.
Conferinta "Parteneriate pentru Responsabilitate Sociala" marcheaza debutul proiectului "Actionam responsabil! - Reteaua Sociala RSC", cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Initiativa iși propune sa creeze o platforma de sustinere și promovare a bunelor practici de responsabilitate sociala corporatista (RSC), cu accent pe transferul de cunoștinte din sfera marilor actori de RSC din Romania catre companiile, organizatiile, factorii de decizie și, in final, indivizii interesati de conceperea și implementarea acestor initiative sociale. Proiectul se va derula pe o perioada de trei ani, la nivel national, acoperind toate cele 8 regiuni de dezvoltare, cu aplicarea unui instrumentar specializat de informare, educare și suport in sensul adoptarii unei conduite responsabile la fiecare nivel decizional.
Finalitatea acestei initiative va consta in realizarea unui Ghid de bune practici in RSC, care sa reuneasca toate proiectele de succes din domeniu i sa se constituie drept exemplu pentru toti actorii interesati, fie ei companii, ONG-uri, IMM-uri sau chiar persoane fizice.
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro