Contractul pentru secţiunea 5 a tronsonului de autostradă Sibiu-Piteşti, finanțat din fonduri europene nerambursabile, a fost semnat luni, la Piteşti, în prezenţa premierului Ludovic Orban și a ministrului Transporturilor, Lucian Bode, de directorul CNAIR, Mariana Ioniţă şi de directorul de ţară al companiei ASTALDI, Pier Luca Canino.
„Nu am aplaudat semnarea contractului, o să aplaud dacă acest contract va fi finalizat în cele mai bune condiţii şi de preferat înaintea termenelor stabilite acolo. 12 luni proiectarea şi patru ani execuţia mie mi se pare o perioadă de timp prea lungă", a spus premierul Ludovic Orban după semnarea contractului.
Reprezentantul firmei de construcții, Pier Luca Canino, a spus că intenționează scurtarea termenelor de execuţie.
„Suntem şi noi nerăbdători să începem şi vă asigur că vom face tot posibilul pentru ca să scurtăm termenele (...). Ne ducem la Curtea de Argeş, un loc (...) foarte important pentru istoria României şi suntem extrem de mândri că avem posibilitatea să contribuim şi noi la această autostradă", a declarat Canino.
„După ani de amânări, tergiversări şi blocaje, anul 2020 va fi anul autostrăzii Sibiu-Piteşti. (...) Am răspuns la observaţiile suplimentare solicitate de Comisia Europeană în ceea ce priveşte impactul asupra mediului. Aşteptăm răspunsul Comisiei Europene şi eu am convingerea că vom primi în perioada următoare aprobarea cererii de finanţare pentru secţiunile 1, 4 şi 5", a spus ministrul Lucian Bode.
Valoarea contractului este de 1.710.277.069,34 lei fără TVA. Traseul Secțiunii 5, este amplasat în județul Argeș și are o lungime de 30,35 km. Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile, transmite Ministerul Transporturilor.
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, respectiv:
12 luni perioada de proiectare,
48 de luni pentru execuția lucrărilor.
Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de ASTALDI SpA este de 120 de luni (10 ani.)
Traseul acestei secțiuni începe în zona localităţii Curtea de Arges și contiuă paralel cu râul Argeș până la actuala centură a Municipiului Pitești.
Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26,00 m lătime.
Principalele lucrări constau în construcția a 12 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 Noduri rutiere, 1 Spațiu de Servicii, 1 Centru de Întretinere și Coordonare, 1 Parcare de Scurtă Durată.
Reamintim că pe 14 aprilie 2019, CNAIR a semnat contractul de proiectare și execuție pentru secțiunea 1, Sibiu – Boița, în lungime de 13,17 km.
Pentru Secțiunea 2, Boița - Cornetu, (inclusiv Secțiunea 1, Lot 2) în lungime de 31.33 km (din care Secțiunea 2: 30,35 km și Secțiunea 1, Lot 2: 0.98 km) sunt în curs investigații geotehnice suplimentare, cu finanțare din asistența tehnică acordată de către Ministerul Fondurilor Europene, urmând ca după efectuarea acestor studii, să se finalizeze documentația tehnică și să fie demarată procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție.
Secțiunea 3, Cornetu - Tigveni, în lungime: 37,40 km, are ca termen estimat pentru lansarea procedurii de licitație a contractului de proiectare și execuție sfârșitul lunii iunie 2020.
Procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție pentru Secțiunea 4, Tigveni - Curtea de Argeș este în derulare (evaluare oferte) și se estimează finalizarea acesteia la sfârștul lunii mai 2020.
Citește și:
CORONAVIRUS LIVEBLOG. Ce se întâmplă în România și în lume. Informații verificate
Sursa: europalibera.org
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro