640 de studenti isi dezvolta aptitudinile antreprenoriale in proiectul - De la teorie la practica prin intreprinderea simulata

martie 7, 2011

Cei 640 vor fi formati in 8 centre de lucru, cumuland 32 de intreprinderi simulate, create si dotate special prin proiect, in cadrul a 4 universitati de prestigiu din tara. Totodata, cei 640 se vor conecta la reteaua EUROPEN (peste 5.500 de companii virtuale active, din peste 42 de tari), pentru internationalizarea activitatilor economice si schimbul de experienta cu persoanele active din retea.

Conferinta de lansare a proiectului a avut loc in data de 03 martie 2011, la Universitatea "POLITEHNICA" din Bucuresti.

Realitatea zilelor noastre arata ca majoritatea absolventilor isi doresc sa devina manageri in cadrul unei companii, insa absenta perioadei de tranzitie de la formarea educationala la cerintele concrete ale agentilor economici contribuie la abandonarea prea rapida a carierei tehnice, pentru care s-au format initial, in favoarea unor activitati colaterale, in special cu caracter comercial, sau in favoarea emigrarii definitive in alte tari.

Proiectul "De la teorie la practica prin intreprinderea simulata" vizeaza dezvoltarea aptitudinilor de munca ale persoanelor aflate in tranzitie de la scoala la viata activa ai imbunatatirea insertiei acestora pe piata muncii, prin cresterea adaptabilitatii lor la cerintele unui loc de munca, folosind o metoda inovatoare de invatare: "intreprinderea simulata".

"Inca de la inceput, m-am simtit foarte apropiat de denumirea proiectului De la teorie la practica.... Ministerul Educatiei doreste intr-adevar o schimbare, doreste ca de la teorie sa trecem la practica, altfel spus, de la vorbe la fapte" a declarat in deschiderea conferintei domnul Kiraly Andras Gyorgy, Secretar de Stat in cadrul Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Intreprinderea simulata este o firma care isi desfasoara activitatea ca o firma reala, dar in spatiul cibernetic. Tinerii asimileaza astfel informatii despre functionarea unei firme reale: contractare, negociere, livrare, intocmire de documente, relatia cu bancile, comunicarea cu clientii, plati, incasari, prezentarea firmei la evenimente, marketing etc. Astfel, se deprind comportamente profesionale fara asumarea riscurilor financiare ce apar la infiintarea unei companii reale si pot fi initiate chiar si simulari ale unor situatii de insucces: restructurarea activitatii, incapacitate de plata, faliment etc. Scopul este, evident, ca aceste intreprinderi simulate sa reziste cat mai mult in timp si sa fie viabile, profitabile, chiar si atunci cand, exact ca in viata reala, personalul se schimba.

Ionut Poenaru, presedintele Uniunii Nationale a Studentilor din Romania: "Daca intrebati orice student din ziua de azi, ce-si doreste mai mult de la institutia in care studiaza, va va raspunde: as vrea mai multa practica. De aceea, suntem foarte bucurosi ca exista un astfel de proiect, care vine concret in intampinarea nevoilor noastre".

De asemenea, proiectul urmareste modernizarea si diversificarea modului de furnizare a educatiei antreprenoriale la nivelul universitar, cu accent pe componenta experientei reale de lucru intr-o companie. Aceasta se realizeaza prin utilizarea resurselor si serviciilor oferite de intreprinderile simulate in cadrul universitatilor, intreprinderi ce vor fi imaginea in oglinda a unor companii reale existente in regiunea unde se desfasoara formarea.

"Acest proiect vine in intampinarea noastra, cei din domeniul investitional, deoarece, din experienta mea ca om de afaceri, am vazut ce mult conteaza oamenii care au facut practica si care vin cu ideile verzi pe care un investitor privat le poate valorifica", a declarat doamna Camelia Sucu, presedintele Class Living.

Forma moderna de pregatire transforma profesorul in consultant, iar studentul in intreprinzator virtual. Astfel, este initiata o noua forma de transfer de cunoatinte si acumulare de experienta, aliniata direct la dinamica economiei de piata si la cerintele acesteia.
Pe termen mediu si lung, un important beneficiu al proiectului este reprezentat de dezvoltarea economica si sociala, prin optarea de catre absolventii din cadrul proiectului pentru o cariera antreprenoriala, deci dezvoltarea de noi afaceri si crearea de noi locuri de munca.

"In relatia universitatilor cu mediul de afaceri, trebuie sa colaboram pentru ca piata muncii sa fie cea care primeste beneficiile colaborarii noastre. Suntem constienti ca angajatorul asteapta de la noi altceva: un produs care a doua zi sa aduca profit" a declarat doamna Ecaterina Andronescu, Rector al Universitatii "POLITEHNICA" din Bucuresti.

Cu un buget total de 11.308.687 lei (din care asistenat financiara nerambursabila 9.455.409 lei si contributia beneficiarului 1.668.602 lei), proiectul se implementeaza in perioada noiembrie 2010 - octombrie 2013, aliniindu-se obiectivelor Strategiei de la Lisabona si contribuind la atingerea acestora, prin asigurarea instrumentelor necesare pentru pregatirea unei forte de munca flexibila si adaptabila la cerintele pietei muncii.

Proiectul - cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - este implementat de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, in calitate de Beneficiar, in parteneriat cu Universitatea "POLITEHNICA" din Bucuresti, Universitatea Petrol si Gaze din Ploiesti, Universitatea Tehnica "Gheorghe Asachi" din Iasi, Universitatea Valahia din Targoviste si OSB Consulting Austria - Sucursala Romania.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro