62 milioane Euro pentru Euro sosele in Romania

Comisia Europeană şi Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT) au avizat patru noi contracte finanţate prin Programul Ispa, cu o valoare de peste 62 milioane Euro pentru reabilitarea secţiunii Bahna – Lugoj pe Drumul Naţional DN 6. Lucrările vor aduce la standarde europene Drumul Naţional Drobeta Turnu Severin – Lugoj, parte importantă a Coridorului Trans-European IV, ramura sudică (E 70).

Cele patru contracte vizează îmbunătăţirea condiţiilor de transport şi creşterea siguranţei în circulaţie. Controlul execuţiei lucrărilor va fi asigurat de un Consultant internaţional.

• Primul contract, care vizează reabilitarea secţiunii de drum Bahna – Mehadia şi construcţia variantei de ocolire Mehadia, are o valoare de 18.471.988,72 Euro şi a fost atribuit consorţiului italian J.V. Garboli Conicos SPA – Tirrena Scavi SPA.
• Cel de-al doilea contract se referă la reabilitarea secţiunii de drum Mehadia – Domasnea. Contractul, cu o valoare de 8.495.012,96 Euro, a fost atribuit consorţiului italian J.V. Garboli Conicos SPA – Tirrena Scavi SPA.
• Reabilitarea secţiunii de drum Domasnea – Caransebeş, inclusiv construcţia variantei de ocolire de la Domasnea, face obiectul celui de-al treilea contract de lucrări, având o valoare de 23.380.160,22 Euro. Acest contract a fost atribuit companiei greceşti Pantechniki SA.
• Al patrulea contract are ca obiectiv reabilitarea secţiunii de drum Caransebeş – Lugoj şi valoarea de 11.686.277,90 Euro. Acest contract a fost atribuit consorţiului grecesc J.V. Efklidis – Aegek.

Toate cele patru contracte beneficiază de finanţare de la Uniunea Europeană prin Programul Ispa. Din totalul cheltuielilor eligibile, un procent de 75% reprezintă contribuţia din partea Uniunii Europene, co-finanţarea asigurată de la Bugetul de Stat fiind de 25 % din cheltuielile eligibile. Pentru fiecare contract în parte, execuţia lucrărilor va dura 31 luni, iar lucrările vor beneficia de o perioadă de garanţie de 2 ani. Contractele au fost atribuite în urma unei licitaţii internaţionale deschise, beneficiarul fiind Compania Naţională Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.