5 aptitudini obligatorii pentru orice Social Media Community Manager de succes

De multe ori rolurile de Social Media Manager și Social Media Community Manager sunt confundate intre ele.

Deși unii ar putea presupune ca aceste roluri sunt cam acelasi lucru, exista evident indatoriri si atributii diferite. In majoritatea companiilor mai mici sau chiar mijlocii, managerii de social media trebuie sa poarte o multitudine de „palarii” diferite. Acestea cuprind munca unui designer grafic, a unui profesionist in marketing, a unui asistent in relatii cu clientii si se ocupa de managementul general al comunitatii social media.

In companii mai mari sau in cazul in care e vorba de o agentie social media, aceste roluri sunt partajate intre mai multi profesionisti diferiti, astfel incat Social Media Community Manager sa se poată concentra pe gestionarea comunitatii din jurul fiecarui cont in social media. Pentru servicii social media de calitate, e nevoie de dedicare si profesionalism, de implicare in relatia cu toti participantii la campanii facebook ads.

Un manager Social Media se ocupa de obicei cu crearea, editarea si postarea de continut in retelele sociale, administrare social media, promovare social media, perfectionarea si modelarea strategiei social media, urmarirea si raportarea rezultatelor.

Sa vedem insa cu ce se ocupa zilnic un Social Media Community Manager:

Sarcinile zilnice ale unui manager al comunitatii Social Media ar putea include:

  • Gasirea unor noi audiente
  • Raspunsul la intrebari si implicarea publicului
  • Dezvoltarea si executarea unei strategii de construire a comunitatii
  • Organizare de evenimente online alaturi de membrii activi in Social Media

Există o suprapunere intre roluri? Da. In cadrul companiilor mai mici, ar avea sens ca ambele roluri sa fie indeplinite de o singura persoana, dar pentru companiile care se extind rapid și doresc sa aiba succes de durată, sau te poti gandi sa angajezi o agentie promovare facebook va poate ajuta cu managementul comunitatii Social Media.

Gestionarea comunitatii SociaL Media si o buna promovare afacere pe facebook necesita un efort si un timp incredibil, dar aveti nevoie si de anumite abilitati despre care s-ar putea sa nu credeti ca sunt necesare, in special daca nu aveti un background in marketingul social media.

Iata 5 aptitudini obligatorii ale unui Social Media Community Manager:

  1. Pricepere si aptitudini digitale. Ca orice persoana care intenționeaza sa creasca si sa prospere in marketingul digital si in special in lumea marketingului social media, managerii comunitatii social media trebuie sa fie incredibil de priceputi in lumea digitala, tehnic vorbind.
  2. Flexibilitatea este imperativa. Lucrurile se schimba repede. Postarile programate pot fi modificate sau eliminate. Noile funcții vor necesita spirit tehnic si executie rapida in administrare social media si campanii facebook ads.
  3. Comunicarea este mai mult decat un simplu atribut. De fapt, este cea mai importanta abilitate in ceea ce priveste managementul comunitatii social media si rolul principal pe care il joaca un manager de comunitate social media.
  4. Intelegerea clientilor. Este imperativa si necesita, de asemenea, multa rabdare. Managerii comunitatii social media vor trebui sa inteleaga bine cât timp va dura pentru a obtine increderea unui public si al potentialilor clienti si cum pot influenta procesul.
  5. Capacitatea de a cladi o comunitate. Aceasta poate insemna orice, de la gasirea și interactiunea cu posibilele perspective viitoare, pana la raspunsuri la intrebari si provocari legate de produse si servicii oferite de companie.

Posibilitatea de a jongla cu diferite atributii este importanta pentru pozitia de manager al comunitatii Social Media. Daca apelati la o anumita persoana sau la o agentie de social media, veti vedea ca aplicand corect instrumentele de gestionare a comunitatii, se valorifica mult mai bine campanii facebook ads si in general bugetele de marketing sunt mult mai bine folosite.

 

 

Cauti Gazduire Web? Alege Speedhost.ro