405% crestere a eficientei agentiilor de turism pe litoral

august 28, 2012

512 agentii de turism, printre care si MISTRAL TOURS - agentia de turism a Corinei Martin, presedinta ANAT , elimina touroperatorii din lantul de cumparare a sejururilor pe litoral, aducand turistilor lor sejururi mai ieftine.

www. mamaia360 .ro, website-ul statiunii Mamaia , anunta finalizarea analizei eficientei agentiilor de turism care au facut rezervari online pe litoral, in 2012. Studiul masoara randamentul si numarul agentiilor de turism care cumpara sejururi pe litoral, direct online si direct de la hotel, fara intermedierea touroperatorilor. Noul proces de vanzare direct intre hotel si agentie, prin internet, scade tariful final achitat de turist. In procesul vechi de vanzare, touroperatorii cumparau de la hoteluri , apoi revindeau la agentiile de turism mai mari, cele mai mari revindeau apoi la cele mai mici, iar tariful putea ajunge astfel si la o majorare cu 50% fata de receptia hotelului.

Odata cu liberalizarea vanzarii pe litoral adusa de www.mamaia360.ro, orice agentie de turism , mare sau mica, are acces acum in timp real la disponibilitatile de camere in hoteluri, blocheaza camerele la hotel in timp real, are acces la tariful nemijlocit al hotelului... totul online!

Concluzia majora a studiului este ca, dupa 22 de ani, turismul pe litoral isi schimba radical procesul de vanzare. 512 agentii de turism romanesti au facut in acest sezon estival rezervari online pentru turistii lor pe www.mamaia360.ro, website-ul statiunii Mamaia, sau direct pe website-urile hotelurilor din Mamaia care au sistem de rezervari IPIX . Cresterea este una uriasa, avand in vedere faptul ca anul trecut numai 107 agentii faceau astfel de rezervari online. Unele dintre aceste agentii de turism sunt membre ANAT, altele nu. Marimea agentiilor care activeaza in sistemul de rezervari online este de la foarte mica la medie si mare.

Trendul de crestere, de 405%, este determinat de faptul ca prin achizitionarea de sejururi direct de pe www.mamaia360.ro sau de pe website-urile hotelurilor care au sistem IPIX, agentiile de turism mici pot oferi acum si ele tarife reduse clientilor lor. Asta pentru ca acum cumpara direct de la hotel, la prima mana, fara niciun alt intermediar. Agentia de turism Mistral Tours, de exemplu, detinuta de presedinta ANAT, Corina Martin , a intrat si ea pe acest trend in acest an. Mistral Tours a facut rezervari online direct la hotel, prin sistemul de rezervari online IPIX, eliminand comisioanele touroperatorilor si reducand astfel tarifele pentru turistii sai.

"Cand cumpara de la touroperator, agentia de turism are comision de cca 7%. Cand cumpara direct de la hotel, prin www.mamaia360.ro, agentia castiga comision de pana la 20%. Ce agentie de turism nu-si doreste, oare, sa castige mai mult pentru exact aceeasi munca?!" a declarat Gabriel Turicianu, Managing Director la IPIX Romania, furnizorul platformei software pentru rezervarile online pe litoral.

Studiul mai releva faptul ca reteta de succes a hotelierilor din Mamaia, cu www.mamaia360.ro, este urmata rapid de catre hotelurile de pe intreg litoralul. Astfel, agentiile fac deja rezervari online si la hoteluri din Venus, Neptun, Jupiter, Olimp, Eforie - deocamdata tot pe www.mamaia360.ro. Ofertele pentru celelale statiuni vor fi publicate pe www.litoral360.ro incepand cu sezonul 2013, un website nou dedicat intregului litoral.

 

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro