300 de someri au fost formati profesional prin proiectul ALTERNATIVE PENTRU SOMAJ

300 de someri, someri tineri, persoane in cautarea unui loc de munca au beneficiat de cursuri de formare profesionala in competențe antreprenoriale prin intermediul proiectului "ALTERNATIVE PENTRU SOMAJ – promovarea si dezvoltarea competentelor si activitatii antreprenoriale in randul somerilor, pe care Asociația Pakiv Romania il implementeaza in calitate de beneficiar in trei regiuni de dezvoltare ale Romaniei: Centru, NE si NV. Proiectul mentionat este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013.

Formarea profesionala continua pentru dezvoltarea competențelor antreprenoriale si promovarea afacerilor a presupus intr-o perioad de 12 luni (iunie 2011 – mai 2012) instruirea a 300 de persoane aparținand grupului ținta, prealabil selectate și consiliate in acest scop. Acestea au beneficiat nu doar de un program de instruire in antreprenoriat, ci inclusiv de module adiționale de management, accesare finanțare, TIC, dezvoltare-durabila și egalitate de șanse. Absolvirea cursului pe baza de examen a fost certificat cu Certificate de absolvire, atestate CNFPA iar pentru modulele adiționale, participanții au primit Certificate de participare. Rezultatul prevazut initial in cadrul proiectului a fost atins astfel cu succes.

Cursurile gratuite de antreprenoriat au fost organizate in toate cele trei regiuni de implementare a proiectului de catre Asociația Pakiv Romania, cu sprijinul partenerilor implicati in proiect si anume: Asociația Inter Concordia (NE), Asociația AS 2001 (Centru), Centrul "Pentru Voi" Baia Mare (NV) si lectori ai SC Synthesis Management Consultants SMC SRL, Bucuresti.

Scopul cursurilor de antreprenoriat a fost acela de a promova cultura antreprenoriala in randul somerilor, a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca si de a crea premisele inființarii propriei afaceri. Finalizarea cursurilor a insemnat, pe langa gratuitatea acordata beneficiarilor, cate o subvenție in valoare de 1000 RON pentru fiecare participant (conditionata de absolvirea programului de formare profesionala, cu toate cele 5 module aditionale) precum și șansa de a fi selectat in baza celor mai bune planuri de afaceri propuse pentru etapa urmatoare a proiectului: inființarea de noi afaceri.

Prin implementarea proiectului "ALTERNATIVE PENTRU SOMAJ – promovarea si dezvoltarea competentelor si activitatii antreprenoriale in randul somerilor si prin atingerea rezultatelor scontate, Asociația Pakiv Romania contribuie la dezvoltarea resursei umane, la cresterea gradului de ocupare in randul somerilor, la prosperarea mediului de afaceri in toate cele trei regiuni de dezvoltare Centru, Nord Est si Nord Vest.