Pe langa acestia, aproape un sfert din participantii la studiu (24%) au mers o singura data la medic in ultimele 12 luni. La extrema cealalta, 22% din respondenti au apelat la servicii medicale de peste 4 ori in acelasi interval. Din cei ce au frecventat unitatile medicale, 64% nu au abonamente la clinici private , potrivit studiului "Serviciile clinicilor medicale de stat si private", realizat de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton. Cercetarea a vizat analiza comparativa a utilizarii serviciilor medicale private si a celor din sistemul de sanatate publica din Romania.
Unitatile medicale de stat predomina in optiunile romanilor, in situatiile de rezolvare a problemelor de sanatate. Cu toate acestea, creste procentul respondentilor care apeleaza mai frecvent la serviciile oferite de clinicile private, acesta ajungand aproape de jumatate (42,6%).
Studiul arata ca, in functie de venituri, participantii care castiga peste 500 euro pe luna tind sa foloseasca mai des serviciile medicale ale unei clinici private, in timp ce persoanele care se trateaza, de obicei, in unitati medicale de stat castiga lunar sume de pana la 500 euro.
Conform raspunsurilor, unii pacienti sunt sprijiniti de angajatori in privinta cheltuielilor medicale. In companiile cu o cifra de afaceri mai mare de 50 de milioane euro, aproape jumatate din respondenti beneficiaza de un astfel de sprijin, in timp ce companiile cu cifre de afaceri sub doua milioane euro contribuie in proportie de 12% la plata serviciilor medicale ale angajatilor.
Totodata, abonamentele la clinici private se numara printre tipurile de beneficii extrasalariale oferite de companii. Din acest motiv, peste o treime din participanii la studiu (35,4%) detin un abonament la o clinica privata pentru ca acesta este platit de catre angajator.
In urma interactiunii cu anumite clinici private, cei mai multi dintre pacienti nu se declara dornici sa se reorienteze spre altele. Doar 18,4% si-au manifestat intentia in acest sens, mentionand anumite motive. Intrebati de cauzele pentru care si-ar schimba clinica privata frecventata, respondentii au marturisit: 30,6% ar fi dispusi sa faca o astfel de schimbare daca medicul/ medicii de care sunt interesati ar profesa in alta parte, in timp ce 21% din participanti ar merge la o alta clinica privata in functie de recomandarile cunoscutilor.
Studiul “Serviciile clinicilor medicale de stat si private. Analiza comparativa” pe scurt:
* Cea mai raspandita sursa de informare cu privire la serviciile medicale este internetul (81,9%), urmat de prieteni si cunostinte (58,5%).
* Motivul cel mai des invocat de pacientii care s-au tratat intr-o unitate medicala de stat este lipsa banilor necesari contractarii unor servicii medicale private.
* Cel mai satisfacator aspect al unitatilor medicale de stat este profesionalismul medicilor. Cu toate acestea, perceptiile sunt negative mai ales in ceea ce priveste birocratia prin care trebuie sa treaca pentru a fi tratati.
* Platile suplimentare (“spaga”) pentru servicii medicale sunt o practica uzuala in unitatile medicale de stat. 77,4% din respondentii care s-au tratat in acest tip de unitati medicale au declarat ca au oferit cel putin o data bani sau diverse cadouri cadrelor medicale.
* In clinicile private, doar 12,1% din participanti au oferit atentii suplimentare pentru serviciile primite. Aproape jumatate din cei care au actionat in acest fel pentru serviciile unei clinici private au considerat ca astfel au recompensat efortul cadrului medical.
* MedLife este clinica privata cea mai frecventata in anul 2011, aproape un sfert dintre respondenti declarand ca au beneficiat de pe urma serviciilor medicale ale acestei clinici. Alte retele de clinici frecventate de participantii la studiu sunt Regina Maria , Synevo, Medicover, Sanador si MedCenter .
Studiul "Serviciile clinicilor medicale de stat si private. Analiza comparativa" a fost realizat pe un esantion de 1.313 de respondenti, in perioada 1 noiembrie 2011 – 11 februarie 2012, de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, liderul pietei de informatii specializate din Romania.
Lider de 16 ani al pietei de informatii specializate din Romania, grupul romano-german Rentrop&Straton are peste 200,000 de clienti. Din portofoliul Rentrop&Straton amintim: colectia Consilier (Taxe si Impozite, Contabilitate, TVA, Impozit pe Profit, Codul Muncii, Managementul Resurselor Umane, Management Financiar, Contracte Comerciale), colectia Revista Romana, colectia Newsletter, colectia Expert CD, colectia Ghidul Managerului Eficient si Rentrop&Straton Market Research. Cu 180 de angajati, peste 500 de autori si specialisti si o cifra de afaceri de 4 milioane de euro, Rentrop&Straton este cel mai important furnizor roman de informatii specializate.
Rentrop&Straton face parte din reteaua internationala VNR Verlag für die Deutsche Wirtschaft AG, important grup de consultanta in afaceri german, cu operatiuni la Bonn, Berlin, Salzburg, Zürich, Varsovia, Bucuresti, Moscova, Londra, Manchester, Madrid si Johannesburg. Rentrop&Straton este membru SIPA (Specialized Information Publishers Association), membru fondator BRAT (Biroul Roman de Audit Transmedia) si ARMAD (Asociatia Romana de Marketing Direct).
Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro