2006: Tinerii se implica in combaterea consumului de droguri

Salvaţi Copiii va organiza în perioada 27 iulie – 20 august 2006, pentru al doilea an consecutiv, campania “Marea singura noastră dependenţă” pentru prevenirea consumului de droguri în rândul adolescenţilor şi tinerilor care isi petrec vacanţa pe litoralul românesc. Campania se va desfăşura în acest an în Costineşti, Mangalia, 2 Mai şi Vama Veche şi are scopul de a informa tinerii cu vârste cuprinse între 15 – 25 de ani cu privire la mijloacele de prevenire a consumului de droguri şi la efectele dramatice pe care acestea le au asupra sănătăţii şi dezvoltării psiho-sociale. Şi în acest an, campania este realizată cu sprijinul financiar al Ministerului Sănătăţii, prin programul Fondul Global de Combatere a HIV/SIDA, Tuberculozei şi Malariei.

Cei 50 voluntari cu vârste cuprinse între 16 – 25 ani vor discuta cu aproximativ 20,000 adolescenţi şi tineri despre riscurile la care se expun în urma abuzului de droguri licite şi ilicite, vor oferi tinerilor o alternativă la abuzul de droguri licite şi ilicite prin iniţierea de discuţii libere cu aceştia şi prin organizarea de concursuri tematice şi sportive pe plajă (concurs de fotbal, de volei, etc).

Iniţierea campaniei „Marea, sigura noastră dependenta”, ajunsa la cea de-a doua ediţie în acest an, a fost determinată de creşterea consumului de droguri în rândul tinerilor. Deşi drogurile se consumă de către toate categoriile sociale, îi afectează în mod deosebit pe tineri, al căror nivel de informaţii este insuficient. Astfel, în urma evaluării impactului campaniei desfăşurate anul trecut, 22% dintre tinerii chestionaţi si aflaţi în vacanţă pe litoral în 2005 au identificat începutul consumului de droguri legale sau ilegale ca şi comportament de risc adoptat de către tinerii aflaţi în vacanţă.

De asemenea, conform cercetării realizate de Salvaţi Copiii, la nivelul întregului eşantion, cei care au declarat că au consumat vreodată un drog ilegal reprezintă 4%. Procentul celor care au încercat vreodată un drog ilegal este de 1% la cei cu vârsta cuprinsă între 11-14 ani, de 3,3% la cei de 15-18 ani şi de 10,9% la cei cu vârste între 19-22 ani. În ceea ce priveşte tipul de drog ilicit consumat regulat în ultimele 12 luni, 0,4% din întreg eşantionul (1500 de respondenţi) a consumat cocaină, 0,2% marijuana iar 0,1% a consumat heroină. Rezultatele raportului indică un grad de consum al drogurilor licite şi ilicite mai mare în zonele urbane cu peste 100.000 locuitori.

Campania „Marea, singura noastră dependenţă” se înscrie într-o serie ampla de acţiuni, desfăşurate începând cu anul 2000, cu scopul de a reduce rata consumului de droguri în rândul adolescenţilor şi tinerilor prin formarea de comportamente sănătoase, responsabile. În acest sens, activităţile desfăşurate de Salvaţi Copiii cuprind cursuri de formare pentru voluntari, cadre didactice, personalul din centrele de protecţie, campanii de inter-relaţionare pentru adolescenţii şi tinerii din şcoli şi licee şi campanii media antidrog la nivel naţional.

Anul trecut, Salvaţi Copiii a desfăşurat campania media „Drogurile ucid” pentru prevenirea consumului de droguri în rândul tinerilor. În acest an, Salvaţi Copiii a dezvoltat mesajul campaniei, adresându-se în mod special părinţilor datorită rolului semnificativ pe care aceştia îl joacă în combaterea consumului de droguri. Desfăşurata sub sloganul „Poţi sa renunţi la droguri daca te laşi ajutat”, în perioada iunie-august 2006, campania include spoturi difuzate pe canalele de televiziune şi radio, adprint si outdoor.

Pentru activităţile derulate în cadrul proiectului “Prevenirea consumului de droguri în rândul tinerilor”, organizaţia Salvaţi Copiii a fost premiată şi în 2005 cu distincţia “Special Award for continuous Excellence”, în cadrul celei de-a treia ediţii a Galei Excelenţei în Relaţii Publice.

Salvaţi Copiii România, un membru activ al Alianţei Internaţionale Salvaţi Copiii este o organizaţie neguvernamentala, non-profit, bazată pe activitatea voluntară a membrilor săi, ce desfăşoară activităţi in beneficiul copiilor, in special celor aflaţi in dificultate. Înfiinţata în anul 1990, organizaţia are în prezent filiale în 15 judeţe, peste 6 000 de membri şi beneficiază de activitatea voluntara a peste 3500 de persoane. Salvaţi Copiii este recunoscută pentru participarea sa activă şi capacitatea de coordonare în dezvoltarea studiilor şi strategiilor naţionale care au un impact direct în sistemul de protecţie a copilului în România.

Sponsorii şi partenerii campaniei „Marea, singura noastră dependenţă”, 2006

Sponsori
Elmiplant, Tetra Pack, Microsoft Romania, Editura Litera, Best Foods, Quadrant Amroq Beverages

Parteneri
Primaria Costinesti, Primaria Municipiului Mangalia, Ministerul Transporturilor, Comunicaţiilor şi Turismului, Şcoala Nr. 1 „Sfinţii Voievozi”, Bucureşti
(Salvaţi Copiii)