2006: Protest Automobil Clubul Roman

mai 31, 2006

Automobil Clubul Român, asociaţia automobiliştilor din România, în numele membrilor săi, exprimă un serios protest faţă de interesele de grup care consumă fonduri din Bugetul de Stat. În ultima sa şedinţă, ca şi anul trecut, Guvernul Tăriceanu face din nou apel la o Ordonanţă de Urgenţă menită să scoată din uz autoturismele uzate, mari poluatoare ale mediului ambiant. România nu este prima ţară care „forţează” astfel trimiterea la topit a rablelor ce se mai târâie pe drumurile publice, dar nu aceasta reprezintă adevărata prioritate.

În vreme ce multe şosele ale României arată ca după război, în loc să investească cât mai urgent fonduri pentru reabilitarea acestora, Guvernul Tăriceanu este chinuit de grija de a „înlocui” anul acesta 16.500 de autoturisme cu o vechime mai mare de 12 ani, alese din cele peste 1.000.000 de maşini ce au depăşit cu mult această vârstă, şi care încă se mai află în circulaţie!!! Ca să nu mai vorbim că o singură basculantă „adevărata” poluează cât jumătate din maşinile pe care le vrea la „reformă” guvernul.

Dacă este vorba de poluare, n-ar fi fost mult mai eficient să fie scoase din uz şi autovehiculele grele de transport, rămase în circulaţie de peste 16 ani, contribuind în acest fel şi la descongestionarea şoselelor pe unde acestea se chinuie mergând cu 10 – 20 Km/h şi blocând fluiditatea traficului pe lungi porţiuni de şosea în rampă?

Dar ca de obicei în cazul păgubosului Guvern Tăriceanu, până la bunele intenţii, din nou anumite „grupuri de interese” încearcă să-şi tragă un profit până şi din această iniţiativa. Concret, în majoritatea ţărilor europene de care aminteam, această facilitate a înlocuirii unui autoturism vechi, se referea doar la înlocuirea acestuia cu altul din producţia internă, intenţia statului respectiv îndreptându-se spre încurajarea producătorilor interni.

Comunicatul Guvernului precizează că cei care se înscriu in acest program, vor fi „validaţi” de către Ministerul Mediului, deschizându-se larg accesul importatorilor la această nouă pomană guvernamentală, ştiut fiind că dealer-ii (cum a fost şi va fi probabil din nou domnul Tăriceanu) îşi trag anual câştiguri foarte bune la fiecare automobil importat.

Guvernul Tăriceanu în cele peste 500 de zile de când se află la putere, a asigurat de două ori fonduri pentru ca dealer-ii de automobile să câştige suplimentar, dar nu a reabilitat nici măcar un kilometru de drum naţional. Cel mai trist exemplu este chiar faimoasa autostradă Bucureşti-Piteşti unde câteva porţiuni de drum (în ambele sensuri) au devenit celebre tocmai prin faptul că se „decojesc” după fiecare iarnă. Acolo ar trebui să intervină urgent Guvernul Tăriceanu, acum la începutul unui nou sezon turistic. Şi nu numai acolo… Dar când aproape fiecare Ordonanţă de Urgenţă ascunde în spate un interes anume, mai se poate vorbi de „urgenţe” într-o ţară bântuita de haos administrativ?

Ne exprimăm această nemulţumire în numele miilor de automobilişti care ne solicită să intervenim pentru a le apăra elementare drepturi şi interese rutiere. Nu putem accepta ca banii acestora, achitaţi prin diverse taxe rutiere, accize, rovignete, etc, să se ducă în buzunarul unor profitori, chiar dacă primul ministru este unul dintre aceştia, deoarece firma ATS, importatorul Citroen in Romania, îi aparţine.

Biroul de presa al Automobil Clubului Roman

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro