170 milioane euro cifra de afaceri ALTEX in primul semestru 2008

iulie 17, 2008

ALTEX ROMANIA anunta rezultatele financiare pentru primul semestru 2008.

ALTEX ROMANIA inregistreaza un nou record de vanzari
ALTEX s-a impus ca lider al pietei romanesti de retail de profil incepand cu anul 2003. La finele lui 2007, ALTEX ROMANIA a obtinut o cota de piata de 28,2%, pondere care a dus la marirea distantei fata de principalii urmaritori. Astfel, dupa primele 6 luni ale anului 2008, ALTEX ROMANIA anunta o cifra de afaceri in crestere cu 47% fata de perioada similara a anului trecut: 170 milioane euro.

Cifra de afaceri bugetata pentru primul semestru a fost realizata, indicatorii de profitabilitate obtinuti au fost mai mici decat cei estimati la inceputul anului: castigul ALTEX inainte de taxe, dobanzi, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost de 2%. In plus, acest rezultat este influentat de evolutia nefavorabila a cursului valutar, care a insemnat in perioada mentionata 0,6% din cifra de afaceri.

Suprafata de vanzare la finele primului semestru a fost de 92.500 mp, in crestere cu 17% fata de suprafata disponibila in perioada similara a anului trecut. In ultimele 12 luni MEDIA GALAXY a deschis 6 noi magazine : Tg. Mures, Iasi, Cluj, Suceava, Braila, Pitesti, iar ALTEX 7 magazine : Alba Iulia, Cluj, Timisoara, Ploiesti, Piatra Neamt, Brasov.
Cresterea organica (fara a lua in calcul magazinele noi deschise) a fost de 40%, in timp ce expansiunea retelelor a adus o crestere a cifrei de afaceri de 15%. Din acest procent, 50% a fost aportul magazinelor deschise in primele sase luni ale acestui an.
Odata cu noile deschideri, o serie de magazine mai vechi au fost inchise sau relocate in spatii cu suprafete mai generoase.

ALTEX isi respecta promisiunea facuta in calitate de retailerul nr.1 din Romania, care ofera clientilor sai o gama de produse perfect adaptata nevoilor si dorintelor acestora, la cel mai bun pret din Romania.
Alaturi de acestea ALTEX ofera atat cele mai bune sisteme de finantare, cat si serviciile necesare aferente.

Piata de retail in crestere in primul semestru
"Cresterea cifrei de afaceri ALTEX cu 47% fata de perioada similara a anului trecut s-a obtinut pe o piata aflata pe un trend crescator, cu aproximativ 20% peste primul semestru din 2007. Aceasta tendinta este data in primul rand de ritmul accelerat al cresterii economice din primul semestru, estimata la aproximativ 8%.
Trendul ascendent s-a manifestat si in ceea ce priveste veniturile populatiei, acestea inregistrand o crestere medie anuala de 20%.
De asemenea, cresterea valorica se datoreaza schimbarilor de fabricatie si tehnologie la nivel de produs, care au dus la migrarea catre produse mai performante, dar si cu o valoare mai mare: desktop-urile se inlocuiesc cu laptop-uri, televizoarele cu tub catodic se inlocuiesc cu televizoare cu LCD sau plasma, etc..", , declara domnul Dan Ostahie, Presedinte ALTEX.

Un alt factor care a determinat cresterea pietei de profil a fost continuarea dezvoltarii sectorului imobiliar si a creditului ipotecar.

Optimizarea serviciilor oferite de ALTEX
In primul semestru al anului 2008, ALTEX ROMANIA a optimizat acoperirea teritoriala prin deschiderea de magazine de mare suprafata, cu o gama larga de servicii specializate de retail, in felul acesta inregistrand si o crestere calitativa semnificativa.
In semestrul II, ALTEX ROMANIA va continua extinderea teritoriala si dezvoltarea serviciilor oferite prin cele doua retele de retail. Bugetul de investitii aferent primului semestru a fost de 4 milioane euro, in timp ce proiectele care se vor finaliza cu siguranta in semestrul II sunt estimate la 7 milioane euro.

Cresterea vanzarilor din primul semestru se datoreaza, de asemenea, eficientizarii fortei de vanzare. In primul semestru forta de vanzare ALTEX a beneficiat de peste 25.000 de ore de training si specializare, bugetul investit depasind 80.000 euro.

Optimizarea expunerii produselor in magazin si largirea gamei de produse, au determinat de asemenea, cresterea vanzarilor.

Nu in ultimul rand, investitiile in marketing si publicitate au dus la cresterea vanzarilor, satisfactiei si loialitatii clientilor, atat campaniile corporate, cat si cele tactice, contribuind cu succes la aceste rezultate. Bugetele la rate card derulate in primul semestru au totalizat 14 milioane euro.

Analiza vanzarilor pe categorii de produse
In vanzarile ALTEX, topul cresterilor pe familii de produse este condus in continuare de sistemele de navigatie, care au inregistrat o crestere de pe peste 4 ori, si smartphones, care au avut vanzari de 10 ori mai mari fata de perioada similara a anului 2007.

Pe locurile urmatoare in topul cresterilor de vanzari, se situeaza categoria laptop-urilor, pentru care vanzarile au fost cu peste 350% mai mari, urmate de televizoarele cu ecran LCD care au inregistrat o crestere cu peste 220%, in timp ce vanzarile de televizoare cu plasma au crescut cu peste 75%.
Se remarca din nou, orientarea clientilor catre produse calitative, din ultima generatie tehnologica.

Vanzarile pentru aparatele de aer conditionat s-au dublat in primul semestru 2008 fata de cele inregistrate in perioada similara din 2007, evolutie sub nivelul prevazut datorita temperaturilor nu foarte ridicate inregistrate in prima jumatate a anului.

Pentru categoria de accesorii (cabluri, conectori, genti, huse, consumabile) ALTEX ROMANIA a inregistrat in primul semestru vanzari majorate cu 200%, subliniind pozitia de lider si in aceasta categorie.

In continuare se remarca produsele incorporabile, pentru care vanzarile au crescut cu 150% fata de perioada similara a anului trecut, urmarind trendul crescator stabilit inca din anii anteriori.

Un alt domeniu cu crestere importanta este cel al produselor destinate divertismentului: console, jocuri, filme si muzica in format CD, DVD sau BluRay, pentru care vanzarile inregistrate au depasit cu peste 120% pe cele din perioada similara a anului trecut. ALTEX ROMANIA subliniaza astfel atentia pe care o acorda acestei categorii de produse si se pozitioneaza ca retailerul nr.1 in categoria produselor de divertisment.

Cresteri de peste 60% s-au inregistrat pentru produsele electrocasnice mici: aspiratoare, fiare de calcat, produse pentru bucatarie, produse pentru ingrijire personala.

Cresteri semnificative s-au inregistrat si pentru produsele electronice audio-video: peste 55%.

Pentru camerele foto si video, ALTEX ROMANIA a inregistrat cresteri de peste 40% fata de primul semestru al anului 2007. Gama de camere foto si video a fost extinsa in primul semestru al acestui an cu 30%, si in prezent ALTEX ROMANIA are cea mai variata gama de modele expuse la raft, toate brandurile importante fiind prezente aici.

Pentru produsele electrocasnice mari (masini de spalat, aparate frigorifice, masini de gatit) s-au inregistrat cresteri de 39%.

Competitia apriga din domeniul comertului traditional se manifesta si la nivel online. Astfel, vanzarile online obtinute cu www.altex.ro au continuat evolutia pozitiva si constanta din ultimii ani, acestea dublandu-se fata de cele inregistrate in semestrul I al anului anterior.

Previziuni pentru semestrul II
"Semestrul II va fi influentat cu certitudine de noile prevederi ale BNR privind limitarea riscului creditarii.
Acestea se vor manifesta prin scaderea nivelului imprumuturilor, avand repercursiuni directe - prin scaderea vanzarilor de locuinte, dar si indirecte - prin scaderea consumului pentru bunurile de folosinta indelungata.

De asemenea, criza economica manifestata la nivel european in sectorul de profil, a influentat deja negativ majoritatea statelor, astfel ca si Romania va resimti aceasta influenta in urmatoarele luni.
In alta ordine de idei, lunile iulie si august ale ultimilor ani au fost luni cu vanzari foarte bune, datorita cheltuielilor facute de catre romanii care muncesc peste hotare. Crizele din Spania si Italia se vor reflecta si asupra acestora, motiv pentru care ne asteptam la o revenire in limite normale a vanzarilor din aceste luni.", declara domnul Dan Ostahie.

Cu toate acestea, pentru o serie de categorii ALTEX anticipeaza cresteri pentru semestrul al doilea. Ca urmare a consumarii timpului de viata al produselor IT, electronice, electrocasnice achizitionate cu aproximativ 5 ani in urma, clientii revin pentru a-si achizitiona produse noi. Aceasta inlocuire a produselor cu unele de noua generatie contribuie la cresterea intregii piete in semestrul II.

Tendinta pietei este sustinuta, de asemenea, de cresterea nivelului mediu al venitului pe familie, si de cresterea productivitatii muncii.

Pe fondul acestor tendinte, ALTEX ROMANIA si-a revizuit in scadere cifra de afaceri pentru anul in curs, de la 430 la 400 milioane euro, cu un castig operational (EBITDA) de 3%.

"Referitor la evolutia pietei de electronice, electrocasnice, comunicatii si entertainment din Romania pentru semestrul II, ne exprimam un optimism moderat si estimam ca piata va inregistra o crestere temperata, de aproximativ 10% fata de realizarile din semestrul II al anului 2007, urmand ca pentru perioada 2009-2010 sa vedem cresteri cu un singur digit.", a mai declarat domnul Dan Ostahie.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro