Dieta disociata

Dieta disociata a fost inventată de dr. William Howard Hay în 1911. Este, de asemenea, cunoscuta sub alte denumiri, cum ar fi “dieta Hay” sau “dieta de nutriție  separată”. Dr. Hay s-a născut în Hartstone (Pennsylvania, SUA) în 1866.A absolvit Facultatea de Medicină a Universității din New York în 1891 și s-a dedicat in profesia medicală în următorii 16 ani. În acest moment, el a devenit grav bolnav: el a fost diagnosticat cu boala lui Bright (o formă de degenerare a țesutului renal). Hay a hotărât să se vindece cu o nutriție adecvată și trei luni mai târziu a obținut îmbunătățiri semnificative în domeniul sănătății, medicii care l-au observant fiind foarte uimiti.

Începând cu acest episod și după alte experimente din 1911, el și-a dezvoltat dieta de nutriție separată, bazată pe principiul cum că în organism este posibil să se formeze acumulări dezechilibrate ale produselor digestive și metabolice pe care nu le poate deduce, ceea ce poate duce ulterior la probleme cu sănătate. Hay a argumentat că acest lucru ar trebui să fie legat de patru motive principale:

  • consumul excesiv de carne;
  • consumul excesiv de carbohidrați rafinați (amidon);
  • lipsa de cunoștințe despre procesele chimice ale digestiei;
  • cheful mare de mâncare.

Regulile de bază ale unui regim alimentar separat

Dieta alimentelor separate se bazează pe cinci principii fundamentale:

  • nu consumați carbohidrați cu proteine ​​și fructe acide la aceeași masă;
  • consumati cat mai multe fructe și legume, făcându-le principala parte a dietei;
  • proteinele din amidon și grăsimi sa fie într-o cantitate limitată;
  • consumati produse din cereale integrale, evitând alimentele rafinate și prelucrate, cum ar fi derivatele făinii albe, zahărului și margarinei;
  • setați intervale de cel puțin 4 ore între mese.

Teoria nutriției separate

Dieta disociată se bazează pe o analiză a mecanismelor prin care alimentele sunt digerate:

Proteinele au nevoie de un mediu acid. Atunci când proteinele sunt consumate, acidul clorhidric este activat în stomac, activând enzima de pepsină, care divizează și digeră proteina. Acest proces are loc într-un mediu acid, parțial neutralizat de prezența amidonurilor și zaharurilor, a căror tratare este însoțită de substanțe alcaline, ceea ce înseamnă că proteinele din această combinație nu sunt digerate complet.Citeste aici mai multe despre aceasta dieta.

dieta-disociata

Carbohidrații trebuie digerați într-un mediu alcalin. Acest proces incepe in gura cu ajutorul enzimei ptyalin, care incepe sa descompuna amidonul, inainte de a ajunge in intestin, unde este in continuare impartit si digerat. Prezența proteinelor sau a acizilor fructiferi reduce alcalinitatea, inhibând digestia grăsimilor în tractul gastrointestinal. Pe scurt, dacă un număr mare de carbohidrați și proteine ​​sunt amestecate în aceeași masă, se formează un mediu prea acid pentru prelucrarea amidonului și, dimpotrivă, prea puțin acid pentru prelucrarea completă a proteinelor.

Numeroase diete cu pierdere în greutate rapida, prezentate periodic ca “noutăți”, se bazează pe această teorie.

Dar este buna aceasta teorie a dietei separate?

Baza științifică și, în consecință, eficacitatea acestui tip de dietă sunt controversate.

De ceva timp, reprezentanții lumii științifice au luat o poziție fermă împotriva acestui tip de dietă, însă noile publicații sunt reînnoite în mod constant și aplicațiile sunt reluate.

Sheldon Maergen, profesor la Universitatea din California, susține că nu există experimente științifice reale care să susțină această teorie a dietelor de nutriție separată și că, de fapt, “toate produsele sunt combinații specifice”. Fasolea, de exemplu, conține carbohidrați (zahăr și amidon), proteine ​​și fibre. Sistemul nostru digestiv este capabil să facă față diferitelor combinații de nutrienți. Procesul începe în gură, unde mestecarea și saliva inițiază procesul de digestie, începând cu procesul de degradare a amidonului în zahăr. Apoi, alte enzime intră în joc, până la sfârșitul digestiei alimentelor, indiferent de combinația dintre acestea.

Un studiu special a fost realizat la Universitatea din Geneva de un grup de oameni de știință condus de Alain Goley. Timp de o lună și jumătate, 57 de persoane obeze au fost  examinate, și organizate în două grupuri, dintre care unul a urmat dieta cu regim disociat, iar al doilea drup, o dietă echilibrată. Pacienții din ambele grupuri ar trebuit totuși să ia aceeași cantitate de calorii și să-și replemeze consumul de energie cu 45% cu carbohidrați și cu 30% cu grăsimi. În ciuda faptului că, în dieta disociată, conținutul de grăsime a fost ușor mai mic, dieta echilibrată a fost mai eficientă, deoarece a permis să se piardă în medie 7,5 kg comparativ cu 6,2 kg pierdute de cei care au urmat dieta alimentelor separate.

Pentru cercetători, aceasta înseamnă că pierderea în greutate nu are nimic de-a face cu modul în care sunt distribuite produsele alimentare și tipurile de nutrienți din mese. Importanța este doar un nivel scăzut de aport caloric.

Cercetatorii au remarcat de asemenea ca pacientii din ambele grupuri au aratat acelasi nivel de colesterol, trigliceride si insulina, ceea ce indica faptul ca beneficiile pentru sanatate asociate cu pierderea in greutate sunt aceleasi pentru ambele diete.

În ciuda atractivității acestei diete de alimentație separată, dovezile științifice sugerează că o dietă echilibrată este mai potrivită ca o dietă normală, iar regimul dietetic este recomandat pentru scăderea în greutate. În plus, este mult mai practic și satisfăcător din punctul de vedere al gustului.

Comunicat preluat de pe LivePr.ro  » Dieta disociata

Comments

comments