Ce inseamna culoarea fumului de esapament?

Chiar daca nu ai cunostiinte mecanice, este destul de simplu sa identifici problemele pe care masina ta ar putea sa le aiba, in functie de culoarea fumului de esapament pe care il emite. Masina poate emite in anumite cazuri, fum de esapament alb, albastru sau negru. Acest articol te poate ajuta sa intelegi problemele pe care ar putea sa le aiba masina ta, in functie de culoarea fumului de esapament emis.

Fumul alb

Aparitia fumului alb de esapament poate sa fie ceva normal. Atunci cand este foarte frig, este normal sa se formeze vapori de apa care vor genera fumul alb. Dupa ce motorul se va incalzi, fumul alba o sa dispara. Acest simptom este normal, dispare de la sine si nu are un miros specific. De aceea nu trebuie sa ne ingrijoreze.

Daca, in schimb, fumul alb persista si miroase, atunci el poate semnala probleme. Trebuie verificat antigelul si nivelul uleiului si trebuie sa mergeti la service pentru ca pot fi fisuri.

Daca aspectul lichidului de racire este ciudat, e posibil sa fie probleme cu garnitura de chiulasa. In acest caz, apelati la un serviciu de tractari auto Bucuresti pentru a tracta masina, pentru ca daca o vom conduce in aceasta stare riscam sa stricam motorul.

Fumul albastru

Atunci cand masina produce fum albastru avem clar de-a face cu un consum mare de ulei. Daca observam fum de culoare albastra trebuie sa verificam nivelul de ulei. Daca la verificare observam un nivel scazut de ulei trebuie sa completam si sa mergem la service pentru a gasi cauza. Cauza poate fi reprezentata de segmenti uzati. Cand consumul de ulei este foarte mare, atunci semnaleaza o problema de uzura a motorului.

Fumul negru

Fumul negru semnaleaza de obicei un amestec de combustibil necorespunzator si cu impuritati, dar si o lipsa de aer. Pot fi probleme cu filtrele, care uzate peste masura nu mai permit aerul necesar functionarii optime si arderii combustibilului. In acest caz trebuie sa verificam filtrele si eventual sa le schimbam cu altele noi. Daca nici dupa inlocuirea filtrelor nu se remediaza problema, atunci trebuie sa mergeti la service pentru ca pot fi probleme cu bujiile.

Asadar, ne-am lamurit. Fumul alb poate sa fie normal atunci cand avem de-a face cu temperaturi scazute, fumul albastru semnifica un consum mare de ulei, iar cel negru semnealeaza o lipsa de aer si un combustibil utilizat necorespunzator. Problemele se pot remedia simplu, prin completarea cu ulei, antigel sau prin inlocuirea filtrelor. Daca simptomele persista, mergeti la service pentru ca pot fi probleme mai grave care necesita cunostiinte mai multe si specialisti in domeniu.

» Preluat de pe LivePr.ro
Ce inseamna culoarea fumului de esapament?

Comments

comments