WWF invita orasele din Romania sa se intreaca pentru titlul Capitala Earth Hour 2013

februarie 8, 2013

WWF-Romania lanseaza a doua editie a Competitiei pentru Capitala Earth Hour Romania, o intrecere intre orasele din Romania, organizata in contextul evenimentului Earth Hour 2013. Programat pentru 23 martie, in intervalul 20.30 – 21.30, Earth Hour™ (Ora Pamantului), cea mai mare manifestare voluntara de mediu din istorie, continua traditia deja binecunoscuta a stingerii luminilor in mod simbolic, dar se constituie, pentru municipalitati si cetateni deopotriva, intr-o noua oportunitate de a-si arata grija pentru mediu si puterea de mobilizare.

Magor Csibi, director WWF-Romania: ”Earth Hour si-a atins deja tinta de mobilizare, reusind sa implice doua miliarde de oameni de pe planeta si sute de mii in Romania, de-a lungul anilor precedenti. În acest an ne concentram pe calitatea mobilizarii si schimbarile punctuale pe care le putem genera cu aceasta campanie. Competitia pentru Capitala Earth Hour ne-a aratat ca unele primarii isi schimba felul de gandire dupa o astfel de competitie si speram ca in anul care vine aceasta schimbare benefica pentru cetateni se va continua. Bistritenii au fost cei care au avut cele mai multe motive de mandrie si au simtit cele mai multe schimbari in orasul lor in urma concursului de anul trecut, iar in acest an competitia oraselor se anunta a fi si mai stransa. Earth Hour nu mai e de demult doar o campanie pentru stingerea luminilor, ci e o ocazie de a ne implica impreuna – organizatii, cetateni si autoritati in definirea si proiectarea mediului in care traim. Dupa fiecare stingere de lumina, revenim la vietile noastre mai constienti, mai activi”.

Primariile care doresc sa participe anul acesta la concurs in numele comunitatilor lor vor trebui sa urmareasca aceleasi reguli ca la editia anterioara si sa realizeze un dosar in care sa detalieze:

- proiectele si initiativele din domeniul protectiei mediului inconjurator derulate in ultimii 5 ani;
- proiectele si initiativele din domeniul protectiei mediului ce sunt bugetate si urmeaza a fi implementate in perioada aprilie 2013 – martie 2014;
- planurile pentru organizarea evenimentului Earth Hour 2013.

Criteriile se refera la: infrastructura de mediu, eficienta energetica si investitii in surse de energie regenerabila, gestionarea si extinderea spatiilor verzi, educatie si comunicare in domeniul mediului, dezvoltarea retelei de transport public local, conservarea biodiversitatii si aplicarea bunelor practici de mediu la sediul primariei.

În plus, anul acesta se introduce drept criteriu suplimentar de evaluare capacitatea oraselor de a colecta in mod selectiv deseuri reciclabile. În acest sens, Asociatia Ecoteca pune la dispozitia primariilor, pentru implementare pe plan intern si pentru diseminare la nivel de institutii, organizatii si companii din oras, un instrument electronic simplu de utilizat in care se inregistreaza comenzile de colectare a deseurilor. WWF si Ecoteca va incuraja primariile sa apeleze la acest instrument si dupa incheierea competitiei.
Regulamentul concursului, formularul de inscriere, precum si alte detalii legate de competitie sunt disponibile pe website-ul oficial al campaniei: www.ora-pamantului.ro.

Bistrita, Capitala Earth Hour 2012

În 2012, WWF-Romania a organizat prima editie a Competitiei pentru Capitala Earth Hour, in ideea incurajarii initiativelor mai ambitioase in domeniu. WWF-Romania a invitat atunci orasele din Romania, indiferent de marime sau de localizare, sa se inscrie in Competitie si sa demonstreze ca pot construi strategii pe termen mediu si lung, in beneficiul cetatenilor si al naturii. 20 de orase au raspuns pozitiv apelului, in etapa finala participand primele trei orase din clasament: Bistrita, Iasi si Timisoara. Pe 17 martie, in toate cele trei orase finaliste s-au strans si s-au trimis la unitatile locale de reciclare 22 de tone de PET-uri, dintre care 16,7 tone la Bistrita. O saptamana mai tarziu, pe 31 martie 2012, Bistrita primea de la WWF-Romania titlul oficial de Capitala Earth Hour 2012, gazduind evenimentul oficial la care au luat parte echipa WWF-Romania, trupe de artisti si reprezentanti mass-media.

O provocare pentru fiecare dintre noi

De Earth Hour, WWF isi propune sa activeze spiritul civic si atitudinea ecologista, astfel incat oamenii sa castige nu numai satisfactia ca au participat la o actiune de mediu de anvergura internationala, dar si mandria ca locuiesc intr-un oras curat, exemplar.

Earth Hour este un eveniment pentru fiecare dintre noi, un prilej de a ne arata atentia fata de problemele de mediu care ne afecteaza in mod direct, din ce in ce mai mult. Earth Hour inseamna, de asemenea, vointa si bucuria de a transmite mesajul mai departe si de a-i indemna pe cei din jur sa se alature campaniei. Astfel, competitia se adreseaza nu numai primariilor, ci si publicului larg – locuitorilor oraselor. În etapa finala a competitiei, ei au sansa de a-si ajuta orasul sa castige titlul si sa devina un punct de interes major pe harta Romaniei, fiind promovat ulterior de WWF-Romania la nivel national si international si capatand prioritate pentru actiunile viitoare ale organizatiei.

De la an la an, miscarea Earth Hour, initiata si coordonata la nivel global de WWF, capata proportii din ce in ce mai mari, cucerind sute de milioane de oameni si inducand totodata sentimentul de apartenenta la o comunitate. Evolutia spectaculoasa pe care a cunoscut-o miscarea, de la prima editie din 2007 cu un singur oras participant (Sydney) si pana in prezent, cu o participare a peste 6500 de orase din 153 de tari, a demonstrat ca aproape 2 miliarde de oameni din intreaga lume isi doresc sa faca ceva concret pentru mediul inconjurator. Mai mult, de-a lungul timpului, ei si-au impartasit in mod voluntar povestile, ideile si planurile de actiune in beneficiul naturii, aratand ca le pasa si ca vor sa se dedice mai mult acestei cauze. Earth Hour a devenit astfel un simbol important al unui angajament mult mai complex decat ceea ce presupunea evenimentul la inceput – stingerea luminilor pentru o ora.

Partenerii care s-au alaturat pana acum campaniei Earth Hour din acest an sunt: Antena 3, Europa FM, Green Cat, Headvertising, Romania Green Building Council, Asociatia Greenitiative, Asociatia Ecoteca si Asociatia Muncipiilor din Romania.

Mai multe detalii despre campanie puteti citi pe site-ul Earth Hour Romania: www.ora-pamantului.ro.
Pentru a afla noutati despre campania internationala accesati pagina www.earthhour.org.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro