Schimb de experienta transnational

martie 1, 2011

In perioada 13-19 februarie 2011, in cadrul proiectului ALTERNATIVE PENTRU SOMAJ promovarea si dezvoltarea competentelor si activitatii antreprenoriale in randul somerilor, cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013, Asociatia Pakiv Romania a organizat vizita de studiu cu tema Transferul de bune practici si expertiza in ceea ce priveste masurile inovatoare adresate somerilor, in special cei de lunga durata, cu accent special pe conditiile dificile create de criza economica internationala.

Deplasarea a avut drept obiectiv prezentarea situatiei somerilor din Grecia, masurile si solutiile avute in vedere de autoritatile elene pentru diminuarea ratei somajului si, totodata, oferirea unor exemple practice de noi afaceri, idei de succes prin care somerii, si mai ales tinerii si persoanele aflate in cautarea unui loc de munca, pot sa-si imbogateasca cunostintele legate de cultura antreprenoriala si sunt stimulati sa initieze noi afaceri.

Vizita a fost organizata in colaborare cu partenerul transnational, Diastasi Training and Consulting Services S.A. din Grecia. In prima zi reprezentantii Asociatiei Pakiv Romania si ai partenerilor acesteia, respectiv Asociatia AS 2001 Alba Iulia, Asociatia Inter Concordia si Centrul Judetean de Informare, Consiliere si Formare Profesionala Pentru Voi Baia Mare, au participat la workshopul cu tema Politici active pentru ocuparea fortei de munca abordare teoretica. Care sunt politicile active pentru ocuparea fortei de munca si care sunt masurile existente? Pentru a putea observa masurile aplicate de autoritatile elene in reducerea somajului in Grecia, vizita a continuat cu o intalnire cu reprezentantii Serviciului Special de Coordonare si Monitorizare a Actiunilor Fondului Social European, respectiv Serviciul Special pentru Integrarea principiilor Equal si a Actiunilor de Management. Agenda vizitei a continuat cu o intalnire cu specialistii Organizatiei non-guvernamentale impotriva excluziunii sociale si a somajului Nostos, pentru a putea observa practic modalitatea in care se acorda consiliere somerilor. A urmat o deplasare la Nafpaktos, unde a avut loc intalnirea de lucru cu reprezentantii Agentiei de Dezvoltare Aitoliki, privind expertiza plasarii in munca a somerilor pe termen lung, precum si vizita la o cooperativa de femei din Nafpaktos, infiintata prin proiecte cu finantare UE.

Discutiile din cadrul intalnirilor precum si exemplele de bune practici prezentate in cadrul vizitei de studiu reprezinta modele ce pot fi aplicate cu succes si in Romania, participantii urmand sa disemineze informatiile acumulate tuturor partenerilor, antreprenorilor si potentialilor beneficiari ai proiectului. De asemenea, toate aceste exemple si alternative pentru combaterea somajului dar si a crizei economice generalizate, rezultate in urma vizitei, precum si pasii si informatiile ce trebuie cunoscute pentru initierea unei afaceri si asigurarea sustenabilitatii acesteia vor fi prezentate in cadrul unui ghid de bune practici si programe inovatoare in prevenirea si combaterea somajului prin sprijinirea initiativelor de dezvoltare locala si regionala, care va fi elaborat de-a lungul perioadei de implementare a proiectului in cadrul unei activitati distincte.

Ghidul va fi pus la dispozitia tuturor celor interesati, acestia urmand sa beneficieze de instruire si consultanta in punerea in practica si dezvoltarea unei afaceri, precum si asistenta privind modalitatile de accesare si utilizare a oportunitatilor de finantare.
 

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro