Povestea noului Caddy 4Motion

martie 20, 2009

Cea de-a treia generatie a modelului Caddy se bazeaz pe o poveste unic de succes de cinci ani. Numeroase premii confirm faptul c este un model foarte cutat n special pe piata autovehiculelor utilitare. n prezent, acest model cu versatilitate remarcabil este disponibil i n versiunea 4MOTION, indiferent dac este vorba despre versiunea Furgon, Kombi sau Life. Un cuplu Haldex reglat electronic distribuie forta de propulsie dezvoltat de motorul TDI de 1,9 litri ntre axul fat i spate.

Volkswagen Autovehicule Utilitare mizeaz pentru modelul Caddy 4MOTION pe propulsorul fiabil turbodiesel cu patru cilindri de 1,9 litri, care dezvolt 77 kW / 105 CP. Cuplul motor maxim al propulsorului este de 250 Nm. Pentru transmisia puterii este utilizat o cutie de viteze cu 6 trepte, care permite, printre altele, actionare facil, care protejeaz ambreiajul, pe teren accidentat. n serie, versiunea cu tractiune integral este oferit n toate cazurile cu un sistem de asistent la pornirea n ramp i programul electronic de stabilitate ESP. De asemenea, tractiunea integral este asociat cu filtrul de particule pentru motorin (DPF).
"Pentru un autovehicul cu asemenea dimensiune, Caddy 4MOTION ofer valori remarcabile pentru emisiile de CO2 de numai 172 g/km (furgon) i 176 g/km (Kombi i Life). Versiunea Caddy cu tractiune integral ofer un consum mediu redus de 6,6, respectiv 6,7 litri de motorin (Kombi i Life). Cu un plin al rezervorului de 60 de litri, poate fi parcurs teoretic o distant de aproape 900 de kilometri. Toate versiunile modelului Caddy 4MOTION dezvolt o vitez maxim de 164 km/h.
Acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizat de furgon n 13,7 secunde; valoarea acceleratiei pentru variantele Kombi i Life este de 13,9 secunde Fat de versiunile cu tractiune fat, Caddy 4MOTION a fost modificat la numeroase puncte, respectiv a fost echipat cu noi elemente tehnice," subliniaza Eugen Grigoras, brand manager Volkswagen Autovehicule Comerciale.

Pentru repartizarea fortei de propulsie ntre axul fat i cel spate este utilizat un cuplu controlat electrohidraulic. Acesta poart denumirea de cuplu Haldex i functioneaz ntr-o baie de ulei, fiind fixat cu flane direct de angrenajul osiei spate. Prin intermediul unei pompe electrice se realizeaz alimentarea cu ulei a unui rezervor sub presiune, cu o presiune de regim de 30 bar. Suplimentar fat de cuplul Haldex reglat electronic din cea de-a patra generatie, din aceast categorie fac parte i un arbore cardanic cu dou sectiuni, un sistem de evacuare a gazelor de ardere adaptat la diferentialul axului spate i la arborele cardanic, precum i un rezervor de carburant de conceptie nou. n mod suplimentar, n caroserie au fost incorporate elemente de rigidizare.
Un sistem de comand calculeaz momentul ideal de angrenare pentru axul spate i, prin intermediul unui ventil, controleaz presiunea uleiului care actioneaz asupra pistonului de lucru al cuplului. n acest sens, presiunea exercitat asupra lamelelor cuplului crete proportional cu cuplul motor dorit la nivelul axului spate. Astfel, n functie de nivelul de presiune poate varia progresiv cuplul motor transmis. n comparatiile cu generatiile anterioare 4MOTION, sistemul functioneaz independent de tractiune, deoarece presiunea de lucru este disponibil permanent. n situatii extreme, la nivelul axului spate pot fi transmise pn la 100 de procente din forta cuplului motor.

n timp ce axul fat este identic cu cel al versiunii Caddy cu tractiune fat, a fost necesar proiectarea unui nou ax spate pentru realizarea tractiunii integrale. n acest scop, Volkswagen Autovehicule Utilitare apeleaz la o osie rigid, deoarece acesta este caracterizat de o robustete extrem. Arcurile lamelare i amortizoarele au fost adaptate n functie de osia motoare suplimentar. Elemente de tabl integrate n caroserie, precum i suporturi rigidizate pentru amortizoare preiau fortele generate suplimentar asupra caroseriei de ctre tractiunea integral.

Echiparea de serie a modelelor Caddy 4MOTION disponibile n Romnia include, printre altele, nchidere centralizat, geamuri termoizolante, ESP, afiajul multifunctional i ua culisant dreapta n sectiunea posterioar (la versiunea Life, aceast u este disponibil i pentru partea stng). De asemenea, poate fi montat un scut din tabl de otel pentru motor i transmisie.
"Volkswagen Autovehicule Utilitare a creat modelul Caddy cu tractiune integral special pentru clientii persoane fizice i juridice, care conduc frecvent n regiuni montate i / sau n conditii meteorologice nefavorabile, precum i pe trasee dificile. La capitolul persoanelor fizice se adaug i proprietarii de modele Caddy care folosesc acest autovehicul pentru petrecerea timpului liber, astfel nct au nevoie de un furgon sau kombi cu caracteristici optime de tractiune." completeaza Daiana Stoicescu, PR pentru marca Volkswagen.

n baza studiilor corespunztoare de piat, Volkswagen Autovehicule Utilitare estimeaz c aproximativ 20 de procente din numrul total de modele Caddy 4MOTION vor fi comercializate n Germania. Cele cinci piete suplimentare importante din punct de vedere al volumului alturi de Germania sunt Scandinavia, Austria, Franta, Italia i Spania

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro