Porsche Romania isi mentine pozitia de lider pe piata auto de import

ianuarie 30, 2009

Crestere a vanzarilor de peste 2.700% fata de primul an de activitate
• Cota de 20% din piata auto romaneasca si aproape o treime din piata de import
• Peste 4.600 de angajati in reteaua celor 96 de distribuitori din intreaga tara si 566.178 de reparatii in service

Porsche Romania, importatorul marcilor Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale si Weltauto - autovehicule de ocazie, anunta depasirea cifrei de 250.000 de autovehicule vandute in cei 10 ani de activitate.Numai in ultimul an, Porsche Romania a livrat 53.955 de automobile. Comparativ cu primul an de activitate, 1998, cresterea procentuala a livrarilor se ridica la 2.701%.
In 2008, cei aproape 54.000 de clienti ai importatorului numarul unu de pe piata auto romaneasca au optat in special pentru modelele Škoda Octavia (9.332), Volkswagen Golf (4.508), SEAT Ibiza (1.477), Audi A4 (1253) si Porsche Cayenne (81). Cu alte cuvinte, in anul 2008 Porsche Romania a vandut aproximativ 150 de autovehicule in fiecare zi, avand 1.551 de interventii in service in intreaga retea, care insumeaza 96 de parteneri autorizati. „Privind retrospectiv, putem compara evolutia companiei Porsche Romania cu o radiografie a evolutiei intregii piete auto romanesti. Ma bucur sa constat ca de-a lungul anilor ne-am dovedit a fi nu numai jucatori activi, ci si deschizatori de drumuri, impunand reguli, standarde de calitate si de performanta”, a declarat directorul general Porsche Romania, d-l Brent Valmar.
Marca Audi a avut in 2008 o evolutie spectaculoasa pe piata din Romania, reusind sa ofere publicului o gama variata de modele, printre care noile Audi A4 Limuzina, Audi A3 Cabriolet, Audi A4 Avant, versiunile noi ale modelelor A3, S3 si A6 dar si mult asteptatul SUV – Audi Q5, lansat in toamna lui 2008. 88 de modele marca Audi sunt dotate cu motorizari ce indeplinesc normele de poluare Euro 5. Modelele Audi care s-au bucurat de cel mai mare succes printre cumparatorii romani au fost Audi A4, Q7 si A3.
De asemenea, tot in 2008 au fost inaugurate 4 noi locatii ale retelei de distribuitori Audi: Tess Brasov, Scorpion Galati, Midocar Bucuresti, Euro Tehno Group Pitesti. In prezent, reteaua de distribuitori autorizati Audi cuprinde 14 locatii, iar pentru 2009 se pregateste deschiderea a 6 noi centre.
Evenimentul oficial de inaugurare a distribuitorului Bentley Bucuresti a avut loc la data de 1 octombrie 2008.
In ceea ce priveste marca Volkswagen, in 2008, cele mai cautate modele au fost: Golf, Passat, Passat CC, New Beetle.
In luna februarie a anului 2008, Volkswagen a lansat modelul Tiguan, cel mai vandut SUV din Romania, reusind sa livreze 1.776 de unitati pana la finele anului.
Primul coupé cu patru usi de la Volkswagen, Noul Passat CC, s-a lansat in luna iulie a anului trecut, atingand cifra de 596 de unitati livrate pana la sfarsitul anului, in crestere cu 8 procente comparativ cu estimarile importatorului in ceea ce priveste livrarile.
Noul model sport coupé, Volkswagen Scirocco, a fost lansat in luna septembrie, intampinand iubitorii marcii cu linii spectaculoase, temperament impresionant si tehnologie de ultima generatie. Evenimentul de lansare oficiala a ultimei generatii de Golf a avut loc in noiembrie.
Volkswagen Autovehicule Comerciale a semnalat o crestere de 2,9 procente cu cele 3.817 de unitati livrate in 2008, fata de cele 3.709 unitati livrate cu un an in urma.
Volkswagen Autovehicule Comerciale a lansat in luna martie a anului 2008 noul Caddy Maxi, care imbina calitatile unui autovehicul de transport de mici dimensiuni cu versatilitatea unui monovolum. Cel mai vandut model al gamei Volkswagen Autovehicule Comerciale a fost Crafter, cu 1.318 unitati livrate si o crestere cu 62% fata de livrarile din 2007.
In ciuda contextului economic actual, Volkswagen a avut o evolutie ascendenta, investitiile din reteaua de distribuitori Volkswagen depasind pragul de 15 milioane de Euro, o data cu extinderea retelei si in orasele Focsani, Alba Iulia, Targu Jiu si Bucuresti. In prezent, reteaua de distribuitori autorizati Volkswagen cuprinde 32 de locatii a 26 de centre.
Reteaua de Parteneri Weltauto a Importatorului Porsche Romania a vandut in 2008 2500 de autovehicule de ocazie, in crestere cu 84% fata de anul 2007. Marca Weltauto a incheiat anul 2007 cu un total de 1.361 de unitati vandute si 1.538 de unitati achizitionate de pe piata romaneasca de autovehicule de ocazie.Weltauto si-a inceput activitatea pe piata auto din Romania la sfarsitul anului 2004, ajungand in momentul de fata la un numar de 24 de parteneri autorizati in tot atatea locatii din tara.
Astfel, importatorul Porsche Romania a ajuns la un numar de 96 de centre auto complet echipate, cumuland toti distribuitorii marcilor din portofoliu. Acestia acopera aproape in totalitate teritoriul tarii pornind de la pietele regionale cele mai mari si continuand cu zonele cu un potential actual mai redus, dar cu viitor. Importatorul detine cel mai puternic sistem de distributie, de aprovizionare cu piese de schimb si accesorii la scara nationala si a investit timp si numeroase resurse financiare in perfectionarea personalului, inregistrand in medie un numar anual de 105 de ore de scolarizare/persoana.
„Desigur ca succesul nostru a fost sustinut de cresterea pietei din anii precedenti si nu in ultimul rand de faptul ca impreuna cu colegii nostri din grup, care se ocupa de finantare, am reusit sa punem la dispozitia clientilor un pachet complet de servicii, consultanta, vanzare, intretinere, reparatie, finantare in sisteme diferite de leasing, creditare si pana la managementul de flote. Avand in vedere momentul la care vorbim despre planuri de viitor, in plina criza financiara si globala, efectele se simt si in Romania, preocuparea nostra principala merge in directia securizarii investitiilor facute si a asigurarii profitului partenerilor nostri. Vom pune accentul pe un nivel superior de calitate a serviciilor noastre, astfel incat, chiar si in perioada de criza sa fim prima optiune a clientilor in piata”, a continuat d-l Valmar.
In ceea ce priveste perspectiva dezvoltarii pe termen mediu si lung, Porsche Romania prezinta planurile pentru cea mai noua investitie, Centrul Pipera II, ce va avea o suprafata totala construita de 11.584 mp si va deservi exclusiv marcile Porsche, Bentley, Lamborghini, Audi si Weltauto.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro