Manechinul uman pentru crash test explica modul in care noua eticheta UE pentru anvelope poate face mai sigure drumurile din Europa

mai 23, 2012

Sean Haight, un ‘manechin uman pentru crash test’ de la Collision Safety Institute si-a exprimat recent convingerea ca noua eticheta pentru anvelope ce va fi introdusa in Uniunea Europeana de la 1 noiembrie anul curent va ajuta la reducerea severitatii accidentelor si la salvarea de vieti omenesti.

Intr-un schimb de experienta cu Goodyear Dunlop, Haight a afirmat ca cresterea continua a nivelului de informare si constientizare in randul consumatorilor cu privire la gradele si criteriile de performanta ale unei anvelope, cum ar fi performanta la franare, ar putea juca un rol major in a face mai sigure drumurile din Europa. Pe baza experientei sale in calitate de inginer expert auto si de profesionist in teste de impact la Collision Safety Institute din San Diego, USA, el a explicat cum se comporta diferite anvelope in timpul unui accident.

Haight a spus: “Uneori coliziunile sunt de neevitat, dar cand ele se intampla, sa ai viteza cea mai mica la impact este un factor esential pentru minimizarea pagubelor produse atat asupra vehiculului cat si in interiorul acestuia. De exemplu, cand o masina este echipata cu anvelope care au un rating mare al aderentei pe carosabil umed, ea va frana mai eficient, ceea ce va duce la distante de oprire mai scurte, evitand pe cat se poate coliziunile sau diminuand considerabil viteza de impact in cazul unei coliziuni.”

“Un vehicul care experimenteaza o schimbare a vitezei de 32 km/h (20 MPH) in timpul unei coliziuni poate avea 10% sanse de fatalitate si 30% sanse de ranire grava. Cand schimbarea vitezei este de 42 km/h (30 MPH) probabilitatea unei fatalitati creste la 35% iar cele de ranire grava la 70% ,” a spus Haight.

Sean Haight este fiul lui Rusty Haight, cel care detine recordul mondial Guinness pentru Omul Cu Cele Mai Multe Teste de Impact, si este un experimentat crash tester in cadrul Collision Safety Institute.

Haight a adaugat: “Furnizarea de informatii catre consumatori le da acestora posibilitatea de a face alegerea corecta a anvelopelor, ceea ce poate fi un alt pas important catre imbunatatirea sigurantei rutiere. Diferenta in ceea ce priveste distantele de oprire dintre o anvelopa cu rating mare si o anvelopa cu un rating scazut poate fi una foarte mare. Aceasta imbunatateste sansele ca o coliziune sa fie evitata, dar, cel mai important, va influenta puterea impactului unei coliziuni in cazul in care aceasta nu mai poate fi evitata.”

“Prin urmare este clar ca ratingul pentru aderenta pe carosabil umed a unei anvelope poate juca un rol cheie in informarea consumatorilor ca anvelopa pe care intentioneaza sa o cumpere le ofera o mai mare siguranta lor si familiilor lor,” a explicat Haight.

Cel mai tarziu in luna noiembrie 2012, consumatorii vor vedea pe anvelopele de pasageri si pe cele de camionete si camioane usoare din magazinele specializate din intreaga Europa o eticheta standardizata. Incepand cu acea data, anvelopele pentru masini de pasageri, masini utilitare si camioane produse incepand cu luna iulie 2012 trebuie sa fie puse in vanzare impreuna cu informatii privind trei atribute cheie ale performantei lor: rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior. Acestea sunt doar trei din cele 50 de criterii testate in timpul dezvoltarii de catre Goodyear Dunlop a unei noi anvelope, cum ar fi nivelul rezistentei la acvaplanare, manevrabilitatea in conditii de carosabil umed si uscat si distantele de franare pe carosabil uscat.
 

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro