Inteligenţa emoţională la locul de muncă este eficienta

aprilie 11, 2007

Studiul „Inteligenţa emoţională la locul de muncă - 2007” este în plină desfăşurare, iar rezultatele sale incep să se contureze. Chestionarul accesibil la adresa www.competent.ro/ielm2007/ vă permite atât să vă măsuraţi gratuit nivelul de inteligenţă emoţională (EQ), cât şi să aveţi acces la raportul ce va prezenta în premieră impactul real pe care inteligenţa emoţională îl are asupra companiilor româneşti, precum şi asupra managerior şi angajaţilor acestora.

Competent Consulting - liderul formărilor NLP de clasă business şi al aplicaţiilor organizaţionale ale inteligenţei emoţionale (EQ) - desfăşoară un proiect pe cât de interesant, pe atât de ambiţios: studiul „Inteligenţa emoţională la locul de muncă - 2007”. Acesta îşi propune colectarea în premieră de informaţii referitoare la:
• tipurile de emoţii manifestate în cadrul companiilor româneşti,
• impactul lor asupra eficienţei activităţii şi a gradului de stres ocupaţional,
• nivelul de inteligenţă emoţională (EQ) al persoanelor aflate pe diferite trepte ierarhice.
Rezultatele vor fi disponibile în jurul datei de 15 iulie sub forma unui raport descriptiv, ce va fi distribuit gratuit tuturor participanţilor la acest studiu. Ulterior, în jurul datei de 15 octombrie, va fi lansat şi raportul aprofundat cuprinzând interpretările analizelor statistice.
„Am lansat proiectul” declară Daniel Bichiş, trainer NLP şi EQ „pentru a răspunde nevoii de a dispune de informaţii consistente legate de impactul inteligenţei emoţionale asupra companiilor româneşti. După mai bine de zece ani în care România s-a făcut doar import de descrieri, explicaţii şi intervenţii organizaţionale bazate pe EQ, este momentul să ne colectăm setul de informaţii specific româneşti.”
Prelucrarea preliminară a răspunsurilor date de participanţii la studiu în primele două săptămâni de colectare a datelor prezintă deja informaţii extrem de interesante. „Vă prezint câteva observaţii legate de influenţa emoţiilor asupra eficienţei profesionale”, continuă Daniel Bichiş. „Există corelaţii cu grad înalt de semnificaţie între nivelul acesteia şi:
• capacitatea de a ne recunoaşte emoţiile şi a le permite să se exprime,
• echilibrul emoţional, adică abilitatea de a ne gestiona emoţiile astfel încât să dăm curs preponderent emoţiilor pozitive,
• nivelul inteligenţei emoţionale, adică abilitatea de a folosi emoţiile pentru a evalua mai profund situaţiile cu care ne confruntăm şi a lua deciziile cele mai potrivite.
Acest lucru este o demonstrare a faptului că încercarea de eliminare a emoţiilor din cadrul activităţii profesionale nu numai că este imposibilă, ci are efecte nedorite, de reducere a eficienţei profesionale”, concluzionează Daniel Bichiş.
Rezultatele obţinute sugerează că managerii trebuie să devină capabili să gestioneze nu doar procesele sau comunicarea cu angajaţii, ci şi tipul şi nivelul emoţiilor pe care li le produce activitatea profesională. „Motivarea echipei - una dintre cele mai dificile sarcini ale unui manager - nu poate fi realizată fără o bună gestionare a emoţiilor” subliniază Daniel Bichiş. „Am constatat existenţa unei corelaţii negative puternice între lipsa de implicare în activitatea organizaţiei şi nivelul de inteligenţă emoţională. Aceasta ne permite să afirmăm că intervenţiile organizaţionale bazate pe dezvoltarea inteligenţei emoţionale şi modificare echilibrului emoţional în favoarea emoţiilor pozitive pot aduce şi companiilor româneşti aceleaşi beneficii pe care le-au produs companiilor americane sau vest-europene. Efectele acestui se vor reflecta cu certitudine în calitatea managementului din următorii ani.”
Chestionarul poate fi accesat online la adresa www.competent.ro/ielm2007/, până pe data de 30 aprilie 2007. „Este primul proiect de anvergură naţională pe care îl desfăşoară Competent Consulting” precizează Mariana Bichiş, managerul companiei. „Suntem convinşi că toţi cei care ne-au urmărit activitatea ne vor sprijini în ducerea la bun sfârşit a acestui proiect de interes general. În schimbul celor 25-30 de minute alocate completării chestionarului de colectare a datelor, participanţii beneficiază atât de evaluarea gratuită a nivelului de inteligenţă emoţională, cât şi de accesul la informaţiile extrem de interesante cuprinse în raportul descriptiv din iulie”.
Deviza companiei este „succesul dumneavoastră este profesia noastră”. Şi pentru v-au obişnuit deja cu un înalt nivel de eficienţă al trainingurilor şi intervenţiilor vizând dezvoltarea organizaţională, profesioniştii de la Competent Consulting investesc de acum în succesele dvs. viitoare.

Profilul companiei
Competent Consulting oferă consultanţă şi training în domeniul dezvoltării personale şi organizaţionale, folosind cele mai noi descoperiri din NLP şi inteligenţa emoţională pentru a asigura clienţilor săi avantaje asupra competitorilor şi obţinerea de efecte economice notabile prin investiţii minime. Deviza Competent Consulting este „Succesul dumneavoastră este profesia noastră”.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro