Google se angajeaza intr-o campanie subtila de canzura

ianuarie 28, 2011

Google, compania care s-a luptat cu cenzura in China si s-a angajat sa nu restrictioneze accesul nici la informatiile care fac referire la antisemitism a demarat pe cont propriu o campanie subtila de cenzura, relateaza mashable.com.

Astfel, utilizatorii care vor porni o cautare in speranta de a gasi continut piratat, vor avea o surpriza, Google nu le va sugera termeni care sa le indrepte click-urile catre torenti unde acest continut este distribuit fara drepturi de autor.

Responsabilul de marketing si comunicare al Bit Torrent Inc., Simon Morris a obiectat la noile regului de cautare impuse spunand ca desi respecta demersurile Google de a oferi rezultate pertinente in urma cautarilor, nu i se pare normal ca un anumit continut web sa fie cenzurat. Cu toate acestea are incredere ca, in momentul in care un utilizator va introdce in bara de cautare numele companiei pe care o reprezinta, acesta va primi rezultatele pe care le asteapta.

Prin acesta forma subtila de cenzura Google isi arata disponibilitatea de a-si schimba algoritmii de cautare astfel incat sa reprezinte interesele unor grupuri profesionale, in acest caz favorizandu-i pe cei care activeaza in domeniul show-business-ului.

De asemenea, in acest fel, Google s-ar putea proteja de o serie de procese in care compania americana ar putea sa fie implicata deoarece favorizeaza accesul la continut piratat. Amatorii de acest tip de continut vor putea in continuare sa foloseasca orice termeni de cautare doresc si vor primi rezultatele corespunzatoare, doar ca Google nu le va mai face sugestii.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro