Finalizarea proiectului: Servicii de Informare şi Consultanţă oferite de Banca Mondială în sprijinul înfiinţării unui Sistem de Implementare a Priorităţilor (Delivery System)- Cod SMIS 49976

martie 28, 2016

Secretariatul General al Guvernului a finalizat implementarea proiectului - Servicii de Informare şi Consultanţă oferite de Banca Mondială in sprijinul infiinţării unui Sistem de Implementare a Priorităţilor (Delivery System)- Cod SMIS 49976, proiect finanțat din FEDR, prin Programul Operaţional - Asistență Tehnică. Obiectivul proiectului a vizat imbunătățirea performanțelor Guvernului Romaniei in implementarea politicilor publice și domeniilor de furnizare a serviciilor cheie, prin sprijinirea creării unui Sistem de Implementare a Priorităţilor (Delivery System) și a unei Unităţi de Implementare (Delivery Unit). Proiectul a fost implementat in perioada 2014 - 2015 şi a avut o valoare totală eligibilă de 22.422.186,66 lei, din care: asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional - Asistență Tehnică: 16.816.640,00 lei (75%) cofinanţare proprie a beneficiarului: 5.605.546,66 lei (25%) Rezultatele principale ale proiectului au vizat: inființarea și operaționalizarea unui Sistem de Implementare a Priorităţilor, la nivelul Cancelariei Primului-ministru; elaborarea unui manual operativ al Sistemului de Implementare a Priorităţilor, care cuprinde linii directoare şi proceduri pentru stabilirea termenelor şi formatelor de raportare şi monitorizare efectivă a progreselor inregistrate in cadrul implementării priorităţilor selectate, precum şi protocoale pentru soluţionarea problemelor de implementare; un set de rapoarte referitoare la obiectivele și opțiunile corespunzătoare domeniilor prioritare selectate, respectiv a) implementarea reformelor in sectorul energetic, orientate spre imbunătățirea guvernării intreprinderilor de stat din sector, protecția consumatorului și crearea unei strategii energetice; b) susţinerea unei reforme bine orientate in cadrul sistemelor de achiziţii publice, cu accent pe implementarea masivă a practicilor de e-achiziţie; c) promovarea unor politici de ocupare a forței de muncă pentru tineri bazate pe acțiuni orientate spre creșterea gradului de conștientizare a oportunităților, inregistrare și angajare, imbunătățirea coordonării și impactului implementării la nivel local şi d) susţinerea eforturilor permanente de imbunătăţire şi modernizare a sistemelor de colectare a taxelor şi impozitelor, cu accent pe ameliorarea serviciilor destinate contribuabililor şi utilizarea pe larg a soluţiilor e-guvernare automatizate; un set de rapoarte care cuprind recomandări aplicabile privind implementarea instrumentelor de colectare a datelor referitoare la opiniile mediului de afaceri și al cetăţenilor, precum și criteriile şi metodologiile convenite pentru restrangerea obiectivelor şi sub-obiectivelor din domeniile prioritare selectate; un set de planuri de implementare, cu accent pe rezultatele specifice măsurabile din fiecare dintre domeniile prioritare selectate, care au rezultat din activitatea participativă cu factorii implicaţi şi cu agenţiile guvernamentale relevante; o strategie de comunicare destinată publicului extern şi publicului intern, impreună cu rapoarte periodice conținand recomandări privind implementarea eficientă şi imbunătăţiri ce pot fi aduse strategiei. CONTACT: Secretariatul General al Guvernului, Piaţa Victoriei nr. 1, sector 1, Bucureşti, Tel.: 021. 314 34 00; www.sgg.ro Persoană de contact: Gabriel Popa, manager proiect, tel: 021. 314 34 00 / int. 1443, email: [email protected] Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin POAT 2007-2013

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro