Ce anume pot invata oamenii de afaceri de la Madonna

decembrie 9, 2019

Muzica, sex, controverse: iata trei cuvinte care rasar in mintea oricui cand vine vorba de Madonna. Pe aceste trei cuvinte se construieste un intreg proiect de business pornit in anii ‘80 cu o investitie initiala de 35 de dolari, banii pe care Madonna ii avea in buzunar cand a ajuns la New York. Newsiasi iti prezinta cateva lucruri pe care  oamenii de afaceri le pot invata de la Madonna.

In centrul proiectului Madonna sta brandul Madonna, unul cameleonic, aflat intr-o necontenita metamorfoza. De la adolescenta sexy la mamica pioasa, de la “material girl” la kabbala, Madonna n-a incetat niciodata sa-si contrarieze – si, in cele din urma, sa-si hipnotizeze – fanii.

“Forbes” a spus despre ea in 1990, bazandu-se pe un sondaj, ca e cea mai desteapta femeie de afaceri din America. N-o fi chiar asa, dar nici nu e o exagerare flagranta: Madonna e desteapta – are IQ-ul de 140 – si are, nu e nici o indoiala, simtul afacerilor si multa metoda. Un profesor de management, Colin Barrow, vorbeste in “Business Plans for Dummies” despre “mania ei de a planifica totul”, de “autodisciplina si permanenta atentie la detalii”.

"Cu mania ei de a face liste si de a-si organiza viata dupa orar, Madonna ar fi fost, intr‑o alta viata, un bun director de penitenciar, controlor de trafic aerian sau general", spune Christofer Ciccone, fratele Madonnei.

Cat despre brandul Madonna, cine se mai indoieste ca e unul construit inteligent, cu migala? E exagerat, atunci, sa spunem ca, dincolo de faptul ca e cantareata, Madonna e de fapt CEO al unui business care i-a generat o avere personala de sute de milioane? Si ca stilul ei de afaceri merita studiat?

Brand pe brand

De la inceputul anilor ‘90, cand a colaborat cu Pepsi Cola, Madonna si-a asociat imaginea cu importante branduri de telefonie mobila, fashion, automobile sI cosmetice.

1989 - CU SCANDAL

In 1989, Madonna a semnat cu Pepsi Cola un contract de 5 mil. $ pentru o serie de cinci spoturi publicitare. Controversatul videoclip al piesei “Like a Prayer”, in care apar cruci in flacari si stigmate, i-a determinat insa pe cei de la Pepsi sa intrerupa contractul, Madonna primind doar 1 mil. $ pentru singurul spot promovat.

1999 - CU MASCA

Madonna isi asociaza imaginea cu linia de cosmetice Max Factor, promovand campania de produse din acel an. Spoturile au fost regizate de Alex Keshishian – regizorul filmului “In Bed With Madonna” (1991).

2005 - CU VOCE TARE

Madonna semneaza un contract de 1 mil. $ cu firma de telefoane mobile Motorola. Videoclipul este un colaj de imagini in care, alaturi de Madonna, apar si cantaretii Iggy Pop, White Strippers si Alanis Morissette.

2006 - CU VITEZA

In 2006, primeste 1 mil. euro pentru a deveni imaginea unei campanii publicitare BMW. In reclama regizata chiar de sotul ei, Guy Ritchie.

2007 - CU FAST FASHION

In 2007 creeaza colectia de haine si accesorii “M by Madonna” pentru lantul de magazine H&M.

2009 - CU VUITTON

Madonna devine imaginea celor doua campanii ale casei franceze de moda Louis Vuitton.

Sfaturi de business

Deciziile de business ale Madonnei merita analizate, fie ca e vorba de oamenii cu care lucreaza sau de pragmatismul cu care a renuntat la businessul pe care l-a construit.

1) DESPRE ECHIPA

Fidelitatea e importanta, totusi, pentru Madonna – daca nu in materie de relatii sexuale, macar in termeni de business: in cercul apropiatilor ei sunt cateva personaje-cheie de care nimic n-a despartit-o. Exemple: compozitorul si producatorul Pat Leonard, care i-a produs o mare parte din albume, fratele ei, Cristopher Ciccone, care a fost asistentul, costumierul, stilistul si regizorul catorva din concertele sale, sau coregraful Jamie King care, din 1996, semneaza coregrafia concertelor ei.

2) DESPRE SCHIMBARE

Uneori trebuie sa ai curajul sa dai vrabia din mana pe cioara de pe gard: in 2007, Madonna a renuntat la colaborarea cu conglomeratul american Time Warner – cu care avea contract din anii ‘80 si care i-a vandut in peste 200 de milioane de exemplare toate albumele lansate pana atunci – pentru a semna cu o companie care experimenteaza un nou model de business. Live Nation promoveaza “modelul 360 grade”, care isi asuma sa se ocupe de tot ceea ce tine de un artist, de la productie la marketing si promovare de albume pana la organizarea de concerte.

3) DESPRE INOVATIE

Madonna, o doamna conservatoare de 50 de ani care nu mai tine pasul cu tehnologia? Nu. In 2008, a devenit primul artist care si-a lansat un album – e vorba de “Hard Candy” – pe telefonul mobil, ca urmare a unui contract cu Vodafone.

4) DESPRE INVESTITII

Banii trebuie pusi la lucru de timpuriu. In 1987, cand avea doar 29 de ani si era o bomba sexy pe care putini o luau in serios ca investitor, Madonna cumpara “Les Deux Bicyclettes”, o pictura a artistului francez Fernand Leger, mort cu cativa ani inainte de nasterea ei. Colectia Madonnei include acum 300 de tablouri – printre ele, o lucrare de Picasso –, iar valoarea acesteia a fost estimata anul trecut la aproape 93 mil. euro, conform “The Sunday Times”.

Comunicat preluat de pe LivePr.ro  » Ce anume pot invata oamenii de afaceri de la Madonna

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro