Category Buyer - o noua strategie de reducere a costurilor in companiile mari si mijlocii

aprilie 10, 2015

In goana companiilor romanesti dupa profituri mai mari si costuri mai mici, apar solutii care sa faciliteze aceste demersuri. Category Buyer este o companie care se concentreaza exclusiv pe acest aspect, oferind companiilor romanesti posibilitatea de reducere a costurilor prin externalizarea unor procese si servicii, astfel incat sa scada costurile si sa creasca productivitatea si profitul.

Ce inseamna externalizarea proceselor si a serviciilor?

Externalizarea serviciilor inseamna delegarea unor sarcini sau a unor sectiuni de afaceri neesentiale obiectului de activitate al unei companii catre entitati externe care ofera un raport calitate-pret mai bun si detin expertiza in anumite domenii specializate. Este vorba, deci, de subcontractarea unor servicii catre companii externe, acestea avand expertiza pe segmente bine definite: contabilitate, dezvoltare software, productie sau asamblare si altele.

Avantajele externalizarii pot fi reducerea numarului de angajati, care inseamna implicit costuri mai mici, dar si redirectionarea resurselor companiei spre activitati mai importante, pe alocuri esentiale pentru dezvoltarea si cresterea companiilor. Astfel, se va semna un contract cu o companie specializata pe un anumit segment si care va produce costuri mai mici decat cheltuielile pe care le-ar implica angajarea unor oameni, plata contributiilor sociale pentru acestia si plata salariilor sau a pachetelor de beneficii.

In ultimii ani, antreprenorii au statuat ca externalizarea nu mai este o optiune, ci o necesitate. Chiar daca aceasta strategie nu ar reduce costurile semnificativ, ar contribui la eficientizarea activitatii oricarei companii.

Reticenta in ceea ce priveste externalizarea unor procese sau servicii consta in riscul externalizarii know-how-ului din domeniul respectiv, o data cu externalizarea proceselor. Acesta este unul din motivele principale pentru care unele companii cu capital local raman reticente la externalizarea unor procese.

La seminarul ZF Outsourcing din 2013, managerii romani au concluzionat ca externalizarea unor servicii catre companii specializate nu poate decat sa creasca competitivitatea si eficienta unei companii. Cu toate acestea, nu se poate externaliza totul; e nevoie de o persoana de legatura care sa sesizeze potentiale anomalii si e nevoie de resurse interne care filtreze anumite informatii. Poti insa externaliza riscul, efortul, timpul de raspuns, iar asta conteaza mult in eficientizarea unei afaceri.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro