Principalele componente ale setului motor al motocicletei tale

ianuarie 2, 2023

Un set motor este o componenta esentiala care asigura durabilitatea motorului motocicletei tale. Schimbul aceste piese influenteaza direct performantele tehnice ale motorului.

Dar ce este setul motor?

Setul motor este definit drept spatiul de lucru destinate desfasurarii ciclului motor, unde pistonul se deplaseaza in interiorul lui intr-o miscare rectilinie-alternativa.

Cilindrii sunt de tip umed,4 la numar, in linie, iar numerotarea lor se face de la volant.

Principalele componente ale setului motor sunt:

  • Camasile de cilindru
  • Pistoanele
  • Segmentii de piston
  • Supapele si accesoriile
  • Filtrele
  • Volantii
  • Chiulasele
  • Arborii cu came
  • Arborii cotiti
  • Bielele

Camasile de cilindru

Camasile de cilindru prelungesc viata motorului cu mii de kilometri. Camasile de cilindru sunt de mai multe feluri: umede, uscate, cu aripioare, supradimensionate si brute.

Camasile de cilindru umede se utilizeaza in special la motoarele vehiculelor pe doua roti, cat si la motoare mari industriale. Acestea se introduc cu inele de etansare in blocul motor, dispun de o grosime a peretelui de 7 pana la 15 mm si se spala direct de lichidul de racire a motorului. Inelele de etansare si inelele din tombak sunt incluse in furnitura camasilor de cilindru.

In toate cazurile in care materialul blocului motor nu indeplineste cerintele tehnologice, se utilizeaza in motoarele autoturismelor si în motoarele mai mici ale vehiculelor pe doua roti ce utilizeaza camasi de cilindru uscate. Camasile de cilindru uscate au o grosime de numai cativa milimetri si se introduc prin presare (Pressfit) sau prin impingere (Slipfit) in cilindrul motorului.

Vedei oferta seturi motor unimotors dealer autorizat

Cilindrii cu aripioare se utilizeaza cu preponderenta in conceptele de motoare mai simple, racite cu aer, fara circuit de lichid de racire. Cilindrul cu aripioare este asezat pe blocul motor si se raceste prin intermediul curentului de aer generat in timpul deplasarii.

Pistoanele

Sunt de mai multe tipuri:

  • De aluminiu
  • Articulate
  • Din otel
  • Pistoane-compresor

Pistoanele din aluminiu sunt usoare si dispun de caracteristici perfecte de conductibilitate termica. In functie de scopul utilizarii, dispun de componente de armare incorporate prin turnare, cum ar fi suporturile din fonta pentru inele, componentele din otel pentru o dilatare termica definita sau armarea ceramica cu fibre, din oxid de aluminiu.

Pistoanele articulate se utilizeaza la fabricatia motoarelor diesel pentru vehicule utilitare, mai putin la motociclete, in situatiile in care pistoanele din aluminiu ating limita lor de solicitare. Acestea constau dintr-o parte superioara din otel si o tija de piston din aluminiu. Ambele componente sunt imbinate prin forta, prin intermediul boltului de piston. In comparatie cu pistoanele din aluminiu, pistoanele articulate se evidentiaza printr-o rezistenta mai mare a partii superioare din otel. Astfel, acestea sunt mai rezistente la presiuni si temperaturi ridicate.

Pistoanele din otel sunt forjate din oteluri rezistente la temperaturi ridicate, cu disponibilitate importanta la solicitare. Chiar si la temperaturi ridicate rezista la presiuni mari de aprindere, motiv pentru care se utilizeaza la motoarele diesel ale vehiculelor  supuse unor solicitari ridicate, pentru a obtine timpi maximi de functionare si fiabilitate ridicata.

Aceste pistoane din aluminiu se utilizeaza în compresoarele cu piston, in vederea generarii aerului comprimat in sectorul vehiculelor cu motoare puternice. Datorita lipsei arderii, sunt solicitate termic mai putin decat pistoanele de motor.

Segmentii de piston

In general se face distinctie intre segmenti de etansare si segmenti de ungere. Aceste tipuri de segmenti au drept sarcina primara etansarea reciproca a camerei de combustie si a carterului. Sarcini principale:

  • Etansare in raport cu gazele de ardere
  • Disiparea caldurii
  • Lubrifierea cu ulei si distribuirea uleiului

Forțele de inertie si fortele exercitate de gaze, precum si temperaturile ridicate reprezinta solicitari tehnice ridicate asupra segmentilor de piston. Numai prin intermediul unei armonizari precise cu respectivul motor, se obtin o durata de viata optima si respectarea prescriptiilor cu privire la gazele de esapament.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro