80 de profesori formatori si 37 de profesori formabili au participat la Conferinta Nationala Formarea continua a profesorilor de limba romna, engleza si franceza in societatea cunoasterii

iunie 12, 2012

In perioada 01-04 iunie 2012, a avut loc la Poiana Brasov, prima Conferinta Nationala n cadrul proiectului POSDRU/87/1.3/S/62536 -Formarea continua a profesorilor de limba romna, engleza si franceza n societatea cunoasterii.

Aflata la prima editie, Conferinta Nationala Formarea continua a profesorilor de limba romna, engleza si franceza n societatea cunoasterii a reunit 150 de participanti, din care 37 de profesori formabili si 80 profesori formatori, care sub ndrumarea expertilor din echipa de management si implementare a proiectului, au dezbatut aspecte ale programului de formare profesionala dezvoltat si acreditat n cadrul proiectului POSDRU/87/1.3/S/62536 - Formarea continua a profesorilor de limba romna, engleza si franceza n societatea cunoasterii.

In perioada 01-04 iunie 2012, a avut loc la Poiana BraSov, prima Conferinta Nationala n cadrul proiectului POSDRU/87/1.3/S/62536 -Formarea continua a profesorilor de limba romna, engleza si franceza n societatea cunoasterii.

Aflata la prima editie, Conferinta Nationala Formarea continua a profesorilor de limba romna, engleza si franceza n societatea cunoasterii a reunit 150 de participanti, din care 37 de profesori formabili si 80 profesori formatori, care sub ndrumarea expertilor din echipa de management si implementare a proiectului, au dezbatut aspecte ale programului de formare profesionala dezvoltat si acreditat n cadrul proiectului POSDRU/87/1.3/S/62536 - Formarea continua a profesorilor de limba romna, engleza si franceza in societatea cunoasterii.

Conferinta a fost deschisa de managerul de proiect, domnul Viorel Botea, care a adresat participantilor cuvinte de bun venit si a subliniat importanta formarii profesionale continue pentru cresterea calitatii educatiei oferite, fiind urmat de experti din cadrul proiectului care au prezentat stadiul de implementare al proiectului, rezultatele obtinute vs. rezultatele asumate n proiect, dar si riscurile previzionate in atingerea acestora.

Pe parcursul celor 4 zile de desfasurare a Conferintei Nationale, participantii au luat parte la workshop-urile tematice si grupurile de lucru organizate pentru prezentarea n detaliu a oportunitatilor create n cadrul proiectului. Astfel, profesorilor le-a fost prezentat programul de formare, s-au identificat solutii pentru valorizarea programului de formare la nivelul grupului tinta (profesori din aria curriculara Limba si comunicare), au nvatat sa foloseasca platforma e-learning si au dezbatut aplicabilitatea informatiilor acumulate n urma programului de formare.

Totodata, prin sustinerea unor prezentari de catre unii participanti, formatori si formabili, pe subiecte legate de scopul si rolul educatiei, s-a realizat schimbul de idei si bune practici n privinta educatiei prin nvatare diferentiata, ce a reprezentat obiectivul principal al acestui eveniment. Astfel, au fost prezentate subiecte precum:
Educatia n Orientul Antic originile istorice ale educatiei;
Analiza comparativa a doua manuale alternative - analiza critica asupra unui manual scolar din punct de vedere al continutului, abordarii pedagogice, al redactarii si limbajului.
Educatie si terapie n dezvoltarea activitatii creative a intelectului si a personalitatii esenta si scopul unei educatii moral-civice, in conditiile unei societati democratice;
Rolul lecturii n dezvoltarea personala si profesionala prezentarea conceptului pedagogia lecturii;
Intra creativ la ore dezvoltarea personala si profesionala a profesorului, prin urmarirea unui demers de dezvoltare personala a elevului;
Portretul profesorului ideal - privit prin prisma procesului de dezvoltare profesionala.

Conferinta a contribuit astfel la transferul de experienta, la dezvoltarea capacitatilor de interrelationare n cadrul comunitatilor profesionale si la ncurajarea accesului si a participarii cadrelor didactice din nvatamntul preuniversitar - profesori de limba romna, limba engleza, limba franceza si profesori pentru nvatamntul primar - la oportunitatile oferite prin proiect, rezultate ce vor constitui baza dezvoltarii primului Ghid de bune practici in formarea continua a profesorilor de limba romna, engleza, franceza si a profesorilor pentru invatamntul primar.

Proiectul Formarea continua a profesorilor de limba romna, engleza si franceza n societatea cunoasterii este finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 si este implementat de Inspectoratul Scolar Judetean Braila, n parteneriat cu Universitatea din BucureSti, SIVECO Romania si TEHNE - Centrul pentru Dezvoltare Si Inovare n Educatie.
Obiectivul general al proiectului l reprezinta formarea si dezvoltarea competentelor cadrelor didactice din aria curriculara Limba si Comunicare de a implementa un curriculum si dezvoltarea profesionala continua a acestora.

Pentru mai multe detalii despre proiect si despre programul de formare, vizitati www.formref.ro.
 

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro