2008: Un an bun pentru vanzarea de anvelope in Romania, 2009 ridica semne de intrebare

ianuarie 5, 2009

Anul 2008 a adus vanzari mari pentru distribuitorii de anvelope in Romania. Factorii decisivi au fost vanzarile crescute de autoturisme noi in ultimii ani, inmatricularile masive de autovehicule second-hand in a doua jumatate a anului 2008 si, nu in ultimul rand, cresterea puterii de cumparare si a gradului de civilizatie rutiera a romanilor. In acelasi timp, producatorii de anvelope au resimtit si in Romania efectele crizei, fabricile de anvelope oprindu-si sau restrangadu-si productia in a doua jumatate a anului odata cu producatorii auto.

Piata romaneasca de autovehicule, atat noi cat si rulate, a inceput sa creasca semnificativ dupa anul 2000, romanii reusind sa renunte in mare parte la vechile Dacii si sa isi cumpere masini noi sau aproape noi cu performante si pretentii net superioare. Acest lucru a dus automat la o crestere constanta a cererii de anvelope noi si performante, atat la dimensiuni uzuale, intre 14 si 17 toli, cat si la dimensiunile pana mai ieri exotice de 18-20 toli.

Anul 2008 a reprezentat un varf in conditiile in care multe autovehicule cumparate noi acum cativa ani au ajuns la varsta la care schimbarea anvelopelor devine imperios necesara. De asemenea, ridicarea barierelor fiscale la inmatricularea de masini second-hand a permis importul de autovehicule care aveau, de asemnea, nevoie de anvelope noi. Peste acestea s-a adaugat cresterea semnificativa a puterii de cumparare si avantul economic din ultimii ani care au determinat tot mai multi romani, persoane fizice si juridice, sa considere schimbarea anvelopelor un lucru de rutina si important pentru siguranta lor si a traficului in general.

Anvelopeweb.ro si Eurolevicom SRL au beneficiat de conjunctura favorabila a pietei care, impreuna cu politica de preturi a companiei, a dus la vanzari record de anvelope atat valoric cat si ca numar de unitati vandute. In ceea ce priveste vanzarile pe internet prin intermediul Anvelopeweb.ro, ponderea au avut-o anvelopele pentru atutoturisme (aproximativ 70%), urmate de cele pentru vehicule de teren si utilitare si de anvelopele pentru camioane si utilaje industriale. Din punct de vedere calitativ, vanzarile au fost dominate de anvelopele din gama medie si superioara, in defavoarea profilelor buget. Dunlop SP Sport 01 si Goodyear Eagle F1 au fost cele mai cerute anvelope de vara in timp ce Dunlop Winter Sport M3 si Michelin Alpin A3 au reprezentat atractiile iernii. Matador este o marca ce reuseste sa se impuna treptat, venind din segmentul inferior, datorita modelelor MP43 Aquilla Evo si MP59 Nordicca ce ofera un bun raport calitate/pret.

Anul 2009 se anunta deocamdata incert, factorii care au influentat pozitiv piata anvelopelor in 2008 vor continua sa actioneze, dar, in acelasi timp, nu este inca sigur impactul real al crizei economice globale asupra economiei romanesti si asupra comportamentului consumatorului roman. In timp ce vanzarile de autoturisme noi sunt asteptate sa scada, cu efecte negative asupra livrarilor de anvelope OEM (de la fabricile de anvelope direct catre producatorii auto), acest lucru poate insemna un nou avant pentru piata de piese de schimb, accesorii auto si anvelope.

Anvelopeweb.ro este proprietatea SC Eurolevicom SRL, importator si distribuitor de anvelope cu vasta experienta pe piata romaneasca. Eurolevicom SRL opereaza in mod constant un stoc de peste 10.000 de anvelope pentru autoturisme, camioane, autobuze, vehicule 4x4, comerciale si industriale fiind un furnizor important pentru o retea nationala de zeci de revanzatori.

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro