Istoria secreta a hanoracului

iulie 20, 2017

Designul hanoracului nu s-a schimbat aproape deloc in decursul unui secol, dar a fost adoptat de fiecare generatie ca un semn al afilierii la o lume rebela. Hanoracul a fost o piesa vestimentara specifica culturii punk, hip-hop si comunitatii skaterilor, este un simbol viu pentru lumea muzicii, artei si rebeliunii. A declansat chiar dezbateri politice, a devenit o semnatura a decadentei urbane si a fost interzis in anumite spatii publice. Dar cum a aparut hanoracul si cum a reusit el sa capteze atentia marilor creatori de moda, ajungand pe rafturile magazinelor, cum ar fi magazinul HaineSelect.
Industria modei a fost tot timpul cu ochii pe moda creativa si flamboianta care se „ridica” din lumea strazii, iar designerii au avut talentul de a o asimila cu usurinta cu scopul de a surprinde spiritul vremurilor in care traim. Influentele strazii in moda au putut fi vazute inca din colectiile lui Yves Saint Laurent, care s-a inspirat in mod regulat din moda strazilor din Paris si a femeilor din jurul sau pentru a crea o noua viziune a sexualitatii feminine. Pe de alta parte, Raf Simons, s-a inscris in „tabara” outsider-ilor care traiesc la limita culturii de masa pentru a crea un nou mod de imbracaminte pentru barbati, realizand o adevarata simbioza intre moda si strada cand si-a lansat, in 1995, propria marca.
Istoria hanoracului incepe de prin anii 30, in Rochester, New York. Fratii Abraham si William Feinbloom se aflau la conducerea unei fabrici de imbracaminte pentru confectionarea articolelor de imbracaminte pentru colegii din SUA, o companie care in cele din urma a devenit cunoscuta sub numele de Champion. Hanoracul a fost initial realizat ca imbracaminte de protectie: „In acele vremuri, Champion dorea sa ofere o imbracaminte care sa-i mentina pe sportivi incalziti inainte si dupa antrenament", a declarat purtatorul de cuvant si managerul pe Europa al firmei Champion, Christopher Haggerty.
Fratii Feinblooms au pus mana pe creion si au schitat un nou hanorac cu mansete elastice si elastic in talie. Scopul era sa creeze o imbracaminte care sa pastreze caldura corpului, astfel incat adaugarea glugii a venit ca un pas logic. In anii 50 si 60 hanoracul a castigat popularitate in randul studentilor. Desi a fost conceput ca articol sportiv, hanoracul a fost adoptat rapid in Academia Militara a SUA si ca imbracaminte de lucru pentru lucratorii in camerele de pastrare la rece. Apoi, muncitorii din constructii din New York au adoptat, de asemenea, hanoracul pentru a se proteja in timp ce lucrau in afara orasului in timpul iernilor reci.
In anii '70, cultura hip-hop a aparut in Bronx, unificand muzica rap, turntablismul, graffiti si b-boying (break dance-ul). Ideal pentru break-danceri care cautau haine lejere, hanoracul oferea artistilor graffiti posibilitatea de a-si ascunde identitatile in timp ce pictau trenurile si statiile de metrou. In acelasi timp, cultura skate a fost, de asemenea, in curs de dezvoltare pe coasta cealalta a Americii. Inainte de a fi construite primele skatepark-uri, patinatorii au trebuit sa pacaleasca autoritatile si obisnuiau sa isi traga glugile pe cap in timp ce se strecurau in parcari, sau bazine goale.
La inceputul anilor 80 au inceput sa apara hanorace pe podiumurile de moda: Vivienne Westwood si-a inspirat colectiile din 1982 si 1983 dupa ce l-a cunoscut la New York pe Keith Haring. In timp ce gangsta rap-ul a luat locul hip-hop-ului in anii '90, la moda fiind NWA, Snoop si Tupac, hanoracul a devenit noul simbol pe coasta de Vest.
Mai tarziu, la inceputul anilor 2000, noile vedete promotoare ale hanoracului au devenit, odata cu aparitia muzicii grime, mc-ii, dj-ii. Astazi, hanoracul este in continuare un obiect vestimentar la moda, reusind sa cucereasca oameni de pe tot globul, indiferent de varsta.


» Preluat de pe LivePr.ro
- Istoria secreta a hanoracului

Alte Stiri & Articole

Ooni Koda

Web site realizat de Dow Media servicii Web Design | Gazduire Web furnizata de SpeedHost.ro