Auditul SEO si strategii de imbunatatire a site ului

Practic, un audit SEO este instrumentul de baza de la care porneste conturarea unei strategii de optimizare axata pe rezultate si o colaborare fructoasa intre tine, ca si client, si agentia SEO.

Cum se dezvolta un audit SEO profesional

Spre deosbire de freelanceri, o agentie de SEO realizeaza un audit in minimum 1 saptamana, timp in care evalueaza in timp real parametrii, compara si creaza solutii personalizate de imbunatatire a site-ului.

1. Stabilirea obiectivelor

Este prima etapa prin care o agentie isi cunoaste partenerul, ii descopera business-ul, il intelege si stabileste scopul final al actiunilor SEO, in concordanta cu obiectivele tale de business.

2. Analiza cuvintelor cheie

Chiar daca ai sau nu un calup de cuvinte cheie relevante pentru business-ul tau, o agentie ce realizeaza audit SEO profesional va avea in vedere rafinarea lor si cautarea de alternative prin care sa cresti mai repede in motoarele de cautare.

Utilizand instrumente SEO profesionale (Google KeywordPlanner, SEO Monitor, Ubersuggest sau Google Trends), agentia va obtine cuvintele cheie relevante business-ului tau si cu cele mai multe cautari. Cel mai bun cuvant cheie este obtinut dupa formula “relevant pentru companie + rating scazut de dificultate (poate fi rankat usor) + volum ridicat de cautare”. Se vor alege, de asemenea, si cuvinte cheie long tail, precum si cele de sezonalitate.

3. Analiza tehnica a site-ului

Aceasta va avea in vedere viteza de incarcare, accesibilitatea, calitatea continutului, structura URL-urilor si indexabilitatea.

Sa le luam pe rand:

• Meta Titluri – un site optimizat SEO corect are pagini cu titluri unice si cu o lungime corespunzatoare (maximum 65 de caractere). De asemenea, acestea trebuie sa contina cel putin un cuvant cheie relevant;
• Meta descrieri – si acestea trebuie sa fie unice, sa contina cuvantul cheie relevant si sa aiba o lungime de maximum 165 de caractere;
• Structura URL-urilor – de cele mai multe ori, aici este problema. Multe dintre site-uri au URL-uri de forma “_” sau scrise cu majuscule. Sa nu mai vorbim despre erorile 404 (pagini sterse). Din punct de vedere SEO, erorile 404 cresc rata de respingere si scad rata de click. Insa acestea pot fi rezolvate prin redirect 301 catre o pagina din site sau printr-un mesaj prin care utilizatorul este redirectionat catre alte categorii.
• Raportul continut-imagine – acesta trebuie sa fie mai mare de 20%, sa fie relevant si usor de citit si, foarte important, unic. Daca este duplicat Google va tine cont de acest aspect in pozitionarea site-ului.
• Imaginile – acestea trebuie sa fie comprimate si sa aiba tag-ul ALT. Google nu stie sa citeasca imaginile propriu-zise, ci se foloseste de acest tag (ce trebuie scris pe cuvinte cheie) pentru a ghici intentia de cautare a utilizatorilor.

4. Viteza de incarcare a site-ului si accesibilitatea

Cu cat site-ul are imagini comprimate si se vede bine pe toate categoriile de dispozitive, cu atat se va incarca mai repede. Evident, o parte importanta o reprezinta si link-urile. Daca sunt scrise pe cuvinte cheie si nu sunt mai mari de 115 caractere, felicitari, site-ul se va incarca in mai putin de 3 secunde (limita recomandata).



» Preluat de pe LivePr.ro
Auditul SEO si strategii de imbunatatire a site ului

Comments

comments